{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Regler for nyt stel og stelnummer?? {{forumTopicSubject}}

jeg skal have et nyt stel på nu her mellem jul og nytår. told og skat kan bare ikke helt finde ud af reglerne. nogen mener jeg bare skal til syn når jeg har samlet den. andre derinde mener jeg skal betale ny afgift. nogen der har prøvet det selv og hvad gjorde i for at overholde reglerne ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for nyt stel og stelnummer??
  • #1   1. dec 2005 wow det er kringlet..... Har så snakket med en af mine venner som har været udsat for det samme, så jeg kender hele proceduren... fang mig lige på msn!

  • #2   1. dec 2005 Janus

    Hvorfor ikke skrive det herinde så alle kan lære noget af det.
    Bare min pointe.

    c",)


  • #3   1. dec 2005 mener egentligt bare man kan bestille et nyt stel ved en forhandler og så give den det pågældende nummer, så kommer det men nummer og det hele!
    afgift skal jo kun betales én gang!


  • #4   1. dec 2005 af to grunde, det er nemmer at forklare/ besvare spørgsmål over msn. Det andet er at det ikke er lovligt at rippe en tysker for kåbedele osv, men hvor der er vilje er der vej!

    I korte træk
    1. du bestiller en taksator, uanset om man har kasko eller ej, og om det er en solo-ulykke.
    2. du henter en tysker og udskifter noget af det kåbeværk og forgaffel der sidder på den, med dit eget. Det skal virke reelt. altså der hvor stellet er krøllet skal købeværket naturligvis være ridser osv.
    3. du overbeviser taksatoren med store ord at cyklen ikke er totaltskadet, blot stellet er krøllet en lille smulle. Det bliver ikke så svært eftersom noget af købeværket er nu intakt
    4. Du ta' cyklen og det nye stel du har købt hos forhandleren med over til T&S hvor de ta' billeder af cyklen og stellet.
    5. Du ta' cyklen med over til en forhandler med de nødvendige papir, hvorefter han slår stelnummeret imod et mindre belløb.
    6. Så skal cyklen tilbage til T&S, hvor de sammenliger de tidligere billeder med cyklen du nu fremviser, og ligner de to cykler ikke hinanden, fx en anden farve, skal du fremvise kvitteringer for alle de ting der er blevet udskiftet (ved faktisk ikke om ebay kvitteringer er nok)
    7. Cyklen stryger lige gennem synet fordi den ser pæn ud, al kåbeværk er helt evt. lappet sammen og forgaffel er lige osv.
    8. Du kører pænt hjem, ligger dig på sofaen glæder dig over din nye pæne cykel, og griner røven i laser at for engangs skyld har du taget røven på skattefaren

    The End


  • #5   1. dec 2005 og alt der har jeg læst engang på bagsidet af et frimærke hvis nogen spørger!!!

Kommentér på:
Regler for nyt stel og stelnummer??

Annonce