{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Råd søges ang. tur til Nordkap. {{forumTopicSubject}}

Hvis alt går vel er det min plan at køre en tur til Nordkap i sommeren
2011. Jeg ved godt jeg er lidt tidligt ude, men jeg skal først have alle 3
Maskiner køreklar, da min kammi og min datter skal køre på mine
Suzukièr.
Men jeg kunne godt bruge lidt råd og vejledning ang. Fede/flotte
Ruter,(vil helst undgå motorvej), gode overnatnings steder, hvor lang
Tid bør man afsætte til turen og er der steder man bør undgå.
Stort set alle input kan bruges, så hvis der er nogen der har taget turen
Der kan bidrage med gode råd så vil det være dejligt. :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges ang. tur til Nordkap.
  • #1   28. apr 2010 Hvis i kører op gennem sverrige (ret kedelig vej) går det stort set lige ud hele vejen. Turen derop den vej kan klares på et par dage.
    Kører i op gennem Norge (uhyggelig flot vej), så skal i regne med det tager en lille uge hver vej.
    Sørg for at have ordentligt dæk på. Vejene oppe nordpå kan være meget ringe. Ind i mellem kan i resikere at skulle køre på grusvej. Motorvej kommer i dog ti lat undgå. Norge har ialt kun 5x km motorvej.
    Tank hver gang i kommer forbi en tankstation, og hav lidt ekstra med et sted. Der er langt mellem tankstationerne hvis man ikke ved hvor de er.


  • #2   28. apr 2010 Søg over mod Norges vestkyst og kør stille og roligt op langs kysten. Fantastisk fede veje. Norge er et fedt land at køre mc i.

    Husk regntøj, for det regner meget (det er noget med højdeforskellen til havet, der gør, at skyerne 'samler' vand op ude over havet og afleverer det over fjeldene).

    Og husk ikke at tage den lige vej, men ta de små veje til højre og venstre. Ja, det tager tid, men det er fed kørsel.

    Prædikestolen, Trollstigen, Stadtlandet er gode ting at se.

    Jeg ville sætte tre uger af til sådan en tur. Og helt undgå Sverige, der består af helt lige veje med en masse grantræer på begge sider. smiley



  • #3   28. apr 2010 Som de andre siger, så sørg for at ordentlige dæk og husk regntæt tøj (selv om sommeren) og tank hver eneste gang, du kan komme til det, idet der er langt imellem stationerne.

    Hvis i udelukkende overnatter i hytter, som kun er åbne i skisæsonen, kan i få hele hytten for 100kr pr.overnatning i imponerende omgivelser, men så er alting, (inkl. supermarked) lukket der, men i kan altid provianterer i en by på vej dertil.

    Hvis i bruger GPS, så kan i både indsætte benzinstationer og overnatningsmuligheder. Det er også muligt at vælge en funktion, hvor man decideret undgår hovedveje og motorveje. Førstenævnte har næsten altid et flottere alternativ ( fx.Snevejen og Troldestien eller Jontuheim-naturparken), og sidstenævnte eksisterer nærmest ikke i Norge.
    Det er i hver fald meget intelligent at have planlagt ruten ved at have studeret de bedste rejsebøger. I kan fx køre til Nordkap indenlands og køre hjem igen langs kysten. Sådan en rute kræver planlægning og her er en GPS en stor hjælp, hvis du allerede har indsat punkterne deri.

    Undgå Sverige, hvis i kan. Den del af landet er desværre ikke særligt spændende.
    Jeg foreslår at i sejler fra Danmark til Norge (fx. København til Oslo), idet det begynder først at blive spændende derfra. Så kan i hygge jer og starte turen afslappet.



  • #4   28. apr 2010 Min kammerat Jesper, har næsten lige været en tur der op, prøv at smid et brev til ham. Sikker på han kan fortælle en del.

    Jesper ¤Herlev¤ R

    Håber i får en go tur i 2011, lyder sku fedt.


  • #5   22. sep 2010 Jeg vil også derop i sommeren 2011.

Kommentér på:
Råd søges ang. tur til Nordkap.

Annonce