{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Warzawa Polen {{forumTopicSubject}}

Skal i Juni mdr til Polen ( Warszawa) med mit arbejde, det er en førnøjelses tur skal jeg lige påpege.
Min idè er at køre dertil på Fj1100.
Alternativet er at jeg skal flyve derned sammen med de andre, spændende? NEJ.

Nu er det jeg ikke aner om det overhovedet er forsvarligt at køre alene til Polen?
har hørt et og andet mht overfald osv på landevejene og hvordan og hvorledes osv osv.

Er der nogen der har kørt til specielt Warszawa der vil oplyse om evt risici og andet jeg skal tage højde for.

Der er jo kun ca 700km derned så afstanden betyder ikke så meget

Spørg endelig hvis du vil vide mere specifikke ting

Venter spændt på svar.

Skal lige siges at hvis, så bliver det min første udenlandstur på MC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Warzawa Polen
  • #2   1. dec 2010 Ingen problemer at køre der alene. Har gjort det mange gange i forbindelse med arb. Bare husk at holde øje med huller i vejen

  • #3   1. dec 2010 Ok
    Troede man skulle passe seriøst godt på bander, tyve osv.
    Jeg ved at Hotellet vi skal bo på ligger ikke ret langt fra flyvepladsen men mere ved jeg ikke.

    Er lidt nervøs ved at have en stor bike stående på gaden i Polen.

    Takker mht oplysningen om huller i vejen smiley

    Vil forsøge at få en sandsæk med ( Person på bagsædet ) med så vi er to men ellers bliver det alene kørsel hvis jeg altså beslutter mig fo rat jeg tør.
    Kald mig bare chicken


  • #4   1. dec 2010 bare rolig efter grænserne er blevet åbnet er Polen blevet et meget roligere sted at være, ja så kan du jo næsten selv regne ud hvorfor smiley

  • #6   1. dec 2010 Nu er alle de rygter der går om Polen for det meste meget overdrevne. Så kør du roligt til polen det er hverken værre eller bedre end andre europæiske lande efter min mening.
    Hvis du er bange for at have den holdene på gaden, findes der de fleste steder i polen overvågede P-pladser, som du kan holde på for en lille skilling

    Generelt er de hoved veje jeg har kørt på, været lige så fine dom dem i Danmark, dog er de nogle strækninger som stadig ikke er blevet renoveret endnu, så der skal man passe på meget dybe kørespor. Jernbane overskæringer kan de bare ikke finde ud af og lave, eller også gider de ikke. Så kør rigtigt forsigtigt over dem.
    Mht. overfald, så har jeg kørt en del i bil i polen og der har aldrig været antydning af noget der ligner det, så kør du roligt af sted og nyd turen. Din Yamaha er nok desuden så gammel at der ikke er en eneste polsk tyv der gider at kaste to blikke på den smiley


  • #7   1. dec 2010 Super
    Takker ærbødigt for svarene.
    At jeg så har fundet ud af at der er ca 1200km derned fra hvor jeg bor, ja det gør vel ikke så meget smiley

    Tyveri kan man vel aldrig sige sig fri for uanset alder på bilene/ MC osv?
    Kan jo forhøre om de har overvåget p plads inden jeg beslutter 100% om jeg kører selv smiley

    igen takker for de informative svar, super med den kvalificerede hjælp jeg tager det som


  • poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

    Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 42
    #8   1. dec 2010 jeg har kørt I polen som lastbil chaufør jeg ville albrig køre der ned på mc eller andet på 2 hjul

  • #10   1. dec 2010 Ikke den bedste vej de første 100 km i Polen (ekstrem sporkørt), vejarbejde fra Frankfurd Oder , men betalings motorvejen er rigtig god , men pas på på de mindre veje ( huller og sporkørt )
    Kør IKKE når det er mørkt, biler og lastbiler overhaler gerne gennem mindre byer.
    regn med +15 timer


  • #11   1. dec 2010 peder(silkeborg)
    Se det var info der virkelig battede. Tusind tusind tak smiley


  • #12   1. dec 2010 Hvad skal medbringes på sådan en tur af reservedele til MC?
    Tøj kan jeg nok selv finde ud af :o)


  • poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

    Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 42
    #13   1. dec 2010 I regn vejr er det som at køre I brun sœbe og det er ikke polske tyve du skal frygte det er russer ukriner og annet godt folk folk fra øst sg skal du pakere skal du finde en betalings plads der tilhøre de karseklippet

  • #14   1. dec 2010 poul
    smiley


  • #15   2. dec 2010 Hejsa
    Hvad vej vil du køre derned, har lige prøvet at lave ruten på Tyre, der står der 1211,67 km fra Skødstrup til Warszawa
    så de 700 km ????


  • #16   2. dec 2010 Ove ( Herning ) S --> Jørgen (Skødstrup) K Skrevet: 01-12-2010 18:53:54: "At jeg så har fundet ud af at der er ca 1200km derned fra hvor jeg bor, ja det gør vel ikke så meget :D"

    smiley


  • #17   2. dec 2010 Hehe hvis man tager færgen til sjælland og bagefter polen så tror jeg da sagtens det kan lade sig gøre med de 700km.... det havde jeg da gjort hvis firmaet betalte....

Kommentér på:
Warzawa Polen

Annonce