{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

kørsel på bane - forsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg skal på bane for første gang den 6/9 på sturup.
men hvordan forholder man sig til skader man forsager ved styrt?
skal man tegne en speciel forsikring eller er det med i ens ansvars forsikring?
Her tænker jeg ikke mig selv eller min mc, men selve banen? og hvis ens styrt er skyld i flere/andres styrt?
ikke fordi jeg forventer det sker, men man ved jo aldrig smiley
del gerne ud af jeres erfaringer smiley

og kom gerne med et par råd jeg bare skal vide første gang på bane smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørsel på bane - forsikring
  • #1   21. aug 2015 Når man kører trackday så plejer der ikke være noget som helst forsikring på banen, på padborg park får man nogle gange en prisliste over hvad de forskellige ting koster, autoværn, stolpe osv..



  • #2   21. aug 2015 Hvis det er kørekursus skal du snakke med din forsikring om de dækker. Hvis det er ren banedag er det på eget ansvar for alle, og bare ærgeligt hvis der er nogen der styrter.


  • #3   21. aug 2015 Det er kun en banedag.
    nogen som har prøvet at styrte? hvad blev ødelagt og hvad kostede det? smiley


  • #4   21. aug 2015 Et styrt kan koste fra intet til en mistet MC og alt ens udstyr... Og vi snakker ikke helbred endnu .

    Tit dækker MC forsikringen i grøn klasse.

    Vil på det kraftigste opfordre dig til at monterer crash pads ( hvis det ikke allerede er på)

    Men det er så sjovt at det er risikoen værd. Go tur smiley


  • #5   21. aug 2015 Jeg har ingen crash pads liggende. og skal bore huller i kåben for at montere dem. ellers må jeg sørge for ikke at ligge mig ned smiley

  • #6   21. aug 2015 Hvis man er glad for sin MC, så bore man gerne de par huller der skal til ( crash protektion skal jo ikke afmonteres igen vel smiley )

    Man vælter ikke med vilje, man vælter mens det er aller sjovest smiley


  • #7   21. aug 2015 Jeg sidder allerede og leder efter nogle smiley

  • #8   21. aug 2015 som skrevet...
    vil anbefale at få noteret farlig sport på fritids-ulykke-forsikringen, så helbredet i det mindste er dækket. ofte er der en ansvarsfraskrivelse man skal tegne på inden man bliver lukket på banen, lige nøjagtig fordi at ingen vil risikere at skulle hænge på andres regninger...omvendt ved alle hvad de går ind til og det er heldigvis forholdsvis sjældent at det går helt skidt...kørslen taget i betragtning smiley


  • #10   21. aug 2015 Mirza : husker jeg galt ,eller har du ikke en gang fået en regning på en eller anden bane ,for et uheld ,med noget olie ,eller lignende ? hvis hvor stor var den ? og kan man risikere at betale for autoværn og lign ?

  • #11   22. aug 2015 Har kørt af banen og spildt olie på nurburgring, det kostede 1000 euro for rensning af olien, jeg holdte ig 5cm fra autoværnet heldigvis, det ville have været endnu mere..

    Der er heldigvis langt på de danske baner til autoværnet, så det bliver sjældent smadret, men hvis det gør så skal man selv erstatte, men hvis man har racerlicens så må man køre galt alt det man vil, så skal man ikke erstatte noget eller nogen smiley


  • #12   22. aug 2015 Jeg kan se at du skal køre i gul klasse og der er instruktørerne ekstremt opmærksomme på at overhalinger foregår forsvarligt.Så risikoen for karambolage med andre er lille.Vi ses derovre. smiley


  • #13   22. aug 2015 Ja gul var den langsommeste klasse jeg kunne vælge smiley

  • #14   22. aug 2015 God Tur Andreas !

    Det er farligt vanedannende smiley

    Mvh #104


    profilbillede
  • #15   22. aug 2015 Jeg glæder mig ihvertfald smiley
    det bliver på gade mc, men går det godt og jeg bliver afhængig efter nogle gange må jeg jo investere i en bane cykel smiley


  • #16   22. aug 2015 Banen var ikke i den bedste forfatning sidst jeg var der, så det er svært at forestille sig, at du kan blive mødt med et krav for skader du måtte forvolde på selve anlægget.

    Smider du cyklen, så ryger den nemt ud over curb'en og lander i en bunke leca-nødder. Økonomisk set bliver den hurtigt totalskadet af sådan en tur af de mange ridser og skrammer, så den risiko skal du bare gøre op med dig selv, at du gerne vil tage.


  • #17   22. aug 2015 Det er da altid træls at slå sin mc ihjel. Men det er noget lettere at komme over hvis den har en værdi på 100k end hvis det er en spritny R1m til 400k..

    Dem der er bange for deres 40k mc og tror en bane mc er billigere, de tager ofte fejl smiley


  • #18   22. aug 2015 Næh vent, det er på Anderstorp, at de bruger Leca. På Sturup bruger de små (skarpe) sten, så der er gode chancer for, at alt på cyklen bliver ridset. Been there, done that. smiley smiley

  • #19   22. aug 2015 Den har en værdi omkring 20.
    nu tænker jeg en billig maskine til bane, hvor jeg ikke behøver græde snot fordi den ryger ned og ligge. alt på cyklen er originalt, og det som ikke er har jeg liggende smiley

    det jo en chance man tager, men det afskrækker mig ikke. alternativ er jo at køre som en brækket arm på gaden, og i min optik er der større chance for at stå på røven der smiley


  • #20   22. aug 2015 og skal jeg endelig stå på røven så skal jeg bare have det med på film som minde smiley
    bliver det irriterende at have gopro på hjelmen når det er på bane?
    synes de fleste har det på tanken smiley


  • #21   22. aug 2015 Man starter med et banejern som er billigere end gade MCen, en når man bliver bidt af det, så bliver banekøretøjet mere dyrt end gadekøretøjet med afgiften ;-(

  • #22   22. aug 2015 jeg har kameraet på tanken, men det er af hensyn til synsvinklen, jeg bruger video til at checke mine linjer og så er det super forvirrende hvis kameraet sidder på hjelmen, til gengæld er styrt kedelige, for man kan ikke rigtig se hvad der sker...nu har jeg kun smidt den en enkelt gang...

  • #23   22. aug 2015 Kameraet hører till til på hjelmen, der er så meget vindmodstand og det er mega irriterende.. Mit kamera sidder på fronten af MCen, lige over forhjulet mellem lygterne...

    www.youtube.com/watch?v=Ago5YV5RMds


  • #24   22. aug 2015 Du finder da ikke en brugbar bane mc under 20k.. Kør som et svin på den du har, og køb en ny til landevejen hvis du slår koldbøtter med den smiley

  • #25   22. aug 2015 Har set en f2 som den jeg har til 8000, med kåbe uden lygter og en anden affjedring. uden afgift selvfølgelig. så kan den vel bare få lov at arbejde til den ikke kan mere eller man virkelig bliver fanget smiley

    konen er med på at kørekurser og banedage skal med i budgettet hvis jeg bliver vild med det smiley :D


  • #26   22. aug 2015 altså banemc handler om to ting for begynderen
    1: den falder ikke drastisk i pris af at blive lagt ned eller kørt i sandgraven, da den i forvejen ikke står som et suttet bolsje
    2: af grund nr. 1 er den ikke en mental hindring for at turde få fart på. 70-80% af ræs foregår i hjernen smiley


  • #27   22. aug 2015 Nu vælter man jo ikke på hver trackday... Personligt køre jeg ikke mere forsigtigt på når det er gadecyklen der er med på bane. Men jeg har heller ikke det danske "rør IKKE min bike" gen... Vælter den så rejser vi den op. . Mit liv bliver ikke ringere af revnet plast smiley

  • #28   22. aug 2015 skidt værre med plasten!
    Det er bare bøvlet hvis man skal køre hjem på den fra Sverige smiley
    og langt de fleste vælter meget sjældent..jeg har vel lagt ca 2-2½kkm på min siden '12 og lagt den EN gang.....


Kommentér på:
kørsel på bane - forsikring

Annonce