{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

trackdays uden mc kort? {{forumTopicSubject}}

Jeg er er en fyr på 19 der gerne vil prøve at køre trackday. Jeg er kun 19 og har ikke mc kort endnu da jeg ikke kan køre på de store. Men jeg vil rigtig gerne prøve lidt bane. Jeg har prøvet lidt på en aprillia sxv. Men vil gerne have en r600. Men hvad er reglerne nu når Jeg ikke har kort? Må jeg godt melde mig til bane kørsel og trackdays mm.?
Mvh Sofus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trackdays uden mc kort?
  • #1   17. okt 2015 Du skal have kørekort til MC eller en banelicens, det er nok gennem en klub, det koster vist omkring 1500 årligt........såvidt jeg ved smiley
    Men pas på! Det er svært vanedannende smiley


  • #2   17. okt 2015 Banekørsel kræver ingen kørekort.
    Men de arrangementer som hedder køreteknisk kursus er det tit et krav ( var i hvert fald for år tilbage)

    På trackdays er der jo flere som ikke er blevet gammel nok til kørekort endnu smiley

    Så kom du bare afsted smiley


  • #3   17. okt 2015 @ktm4me

    VRØVL !!!!


  • #4   17. okt 2015 Enig med Brian
    Du skal ikke have kørekort for at deltage på trackdays. Jeg har kørt med/mod børn ned til 12 år ved flere lejligheder, så der er ingen problemer i det overhovedet.
    Start ud i grøn klasse sammen med en masterkører, og arbejd dig stille og roligt op, hvor du lærer cykel og bane at kende.


  • #5   17. okt 2015 Tak for hjælpen ! smiley

  • #6   18. okt 2015 #3 Brian, tak for de pæne ord, det er åbenbart forskelligt hvad de enkelte arrangører kræver, se her hvad de eksempelvis kræver i http://www.sydskanesemse.nu/ :
    "Du skal alltid kunne forevise gyldigt kørekort eller bevis for gennemført RR-licens ved indtjekning."
    Men en ting kan vi nok blive enige om, det er fælt vanedannende smiley


  • #7   18. okt 2015 #6
    Som tidligere medlem af SSEMSE kan jeg så fortælle dig at deres arrangementer ikke er "Trackdays" som vi kører det ved de danske arrangører. Det er "Övnings körning", hvilket de gør et stort nummer ud af at fortælle når man er på deres arrangementer, og de er i høj grad rettet mod gadecykler.
    Brian skriver jo også at på et køreteknisk kursus kræves der normalt kørekort, og selvom SSEMSE ikke er helt som et FDM kørekursus, så er det stadig langt fra hvad vi i DK kalder "trackdays".
    Og nu var du jo netop "Trackdays" der blev spurgt til.. smiley


  • #8   20. okt 2015 Jamen så blev man det klogere, gik ellers her i overbevisning om at banedage var lig med trackdays.........

Kommentér på:
trackdays uden mc kort?

Annonce