{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Track days {{forumTopicSubject}}

Godaften vil gerne hører lidt om track days. Det jeg gerne vil er vel enlig bare og betale for adgang til en bane også kører som man selv vil. Det meste jeg fandt var med instruktion osv.
Hvor bestiller i andre det henne?
Synes det virkede lidt uoverskueligt og finde ??


Og hvilke baner i DK skal man vælge

I forhold til forsikringen dækker de på bane?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Track days
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   20. jun 2017 Der er ingen danske baner - kun køretekniske anlæg, så Sverige eller Tyskland eller længere væk. Til nøds kan Fladborg Park bruges.

    Zenergy Racing er nok den største danske udbyder - og det er et godt koncept. Go for it...

    Dit forsikringsselskab kan fortælle dig om de dækker køretekniske kurser på bane, for det er hvad du starter med f.eks hos Zenergy i grøn klasse.


  • #2   21. jun 2017 pris for en banedag er typisk 1100 kr for omkring 2 timers køretid fordelt udover 8 timer.
    Dog fås det billigt i sverige, men med bro og benzin kan det nok ikke betale sig for dig. Du må ned til padborg park. (vanvittig glat bane når det regner i øvrigt)


  • #3   21. jun 2017 trackdayguiden.dk er værd at kigge på smiley

  • #5   21. jun 2017 i øvrigt hvis du gerne vil have din forsikring til at dække, så kommer du ikke udenom arrangementerne med instruktion, da de oftest kun dækker kørekurser. Jeg vil dog sige at disse kurser sagtens kan styre de flestes ønsker om at prøve lidt grænser af. Og bonussen er en kyndig vejledning.

  • #6   21. jun 2017 Så den ide jeg har om man bare betaler for fri afbenyttelse af en bane er ikke så realistisk?
    Man skal igennem noget kursus først?
    Bare bange for jeg kommer til og kede mig på sådan et begynder kursus. Har kørt bane kørsel som yngre dog uden licens:)


  • #7   21. jun 2017 så skal du en tur til Nürburgring smiley


  • #8   21. jun 2017 er det gennem en arrangør er det deres regler der gælder og ikke dine egne. tag en trackday og find ud af hvilken klasse du hører til i. så lover jeg dig for du ikke kommer til at kede dig.
    på trackdayguiden kan du se en kalender over banedage med div arrangører.


  • #9   21. jun 2017 Der er meget sikkerhed involveret på en banedag.
    Der er klasseopdeling der gør du kører sammen med nogle på eget niveau.
    Hver gang en styrter lukkes hele banen ned og du mister dit kvarter i den runde, hvis det var din omgang styrtet skete.
    Du kan ikke bare købe dig ind til at kunne race dagen lang.
    Der er nogle steder hvor du ikke skal have været på kørekursus først, men kan hoppe direkte ned i gul eller blå klasse.


  • #10   21. jun 2017 Tjek evt http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=53 det er et billigt alternativ til vis man gerne vil snuse lidt til det. Mener forsikringen dækker i grøn klasse.

  • #11   21. jun 2017 er ret sikker på forsikringen ikke dækker hos ssemse, og deres begynder klasse er gul smiley

  • #12   22. jun 2017 Har lige været med zinergy på Padborg Park.
    Du kommer ikke til at kede dig.
    Det er race fra andet pass.
    1 pass bruger du på at se hvilket hold du skal på, plus de spørger indtil om man selv synes man er hurtig.
    Så er der 4 instruktør i grøn hvor du så kan komme til at køre efter den hurtigste. Og hvis det går godt, rykker de dig bare op i gul eller hvor du nu hører til.


  • #13   23. jun 2017 Definer lige "fri afbenyttelse" ??

    Hvis det du søger er en banedag hvor du kører nøjagtig som det passer dig, nøjagtig når det passer dig. Så er du nød til at leje banen selv... Det er heller ikke noget problem... Blot temmelig dyrt for de fleste af os..

    Der er kun 2 grunde til at du i Zenergy regi vil blive tvunget til en instruktør. Enten hvis du kører som en komplet idiot og er til farer for de andre på banen. eller hvis du er så patte langsom at instruktørerne simpelthen får ondt af dig...

    Der køres altid i minimum 4 klasser, inddelt efter omgangstider.. Og du behøver ikke være nervøs for at der ikke er nogen der er lige så hurtige som dig smiley .... Vi kører race, efter bedste evne. På alle baner (padborg undtaget) er der fri kørsel i alle klasser...

    Men husk at der ikke er nogen forsikring der dækker din mc så snart du kører trackday.....

    Glæder os til at se dig i pitlane smiley


Kommentér på:
Track days

Annonce