{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.004 visninger | Oprettet:

Udstødning / MC Skyder ! {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg prøver lige igen !

Jeg har en R6S 2006 med Powercommander som jeg hidtil har haft en Termignoni slip on på. Termignoni har jeg fået lavet et custom map til ved FV Motor.

Nu har jeg så sat en Laser GP X-Treme slip on på, og nu er den jo begyndt at skyde lidt.

1)
Det drejer sig om når jeg holder i tomgang og vrider gassen langt om, og så slipper igen, så giver den et par knald.

2)
Når jeg kører i højeomdrejninger, og så jeg slipper gassen, så skyder den omkring 6000 omdrejninger.

Mit spørgsmål er så:
For den for meget eller for lidt benzin? Mit skud er jo for meget benzin, men har læst et på indlæg om hvorfor en mc skyder, og der siger folk det er pga den er for mager.

Jo kortere udstødning jo mindre benzin?
Jo længere udstødning jo mere benzin?

Eller er det omvendt ;D?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning / MC Skyder !
  • #1   10. apr 2009 Jeg ville mene for meget benzin fordi den så forbrænder det i udst. istedetfor i cyllen.

    Men lur mig om ikke der kan være mange årsager, jeg bare noob smiley


  • #2   10. apr 2009 Hehe, jeg tænker nemlig også sådan. At for meget benzin må jo give de knald. Men har læst det er fordi det er for mager, meeen...

  • #3   10. apr 2009 lige præcis, for hvis man stiller på blandingsskruen så det jo kun ved tomgangen så vidt jeg har forstået smiley Men min er nok heller ikke så avanceret som de nyere med powercommander osv. smiley

  • #4   10. apr 2009 Da min gamle GS'er (HELT anden mc ved det godt) skød når jeg slap gassen var det pga. for mager blanding, så det kan godt være det... Men ja logikken siger for fed blanding men det er ikke altid logikken der bestemmer smiley

  • #5   10. apr 2009 Nææ logikken er sgu oftest skudt langt ud i havet hvad gælder mc og elektronik har jeg da fundet ud af for længest smiley

  • #6   10. apr 2009 jeg har lige fået min omdyset efter ny potte, den gjorde stort set det samme som du nævner, og min skulle have mere at leve af...

  • #7   10. apr 2009 Ja okay, så kørte den også for mager..

    Så den skal sgu nok have mere benzin! Selvom det lyder mærkeligt hehe


  • #8   10. apr 2009 ja jeg troede også det var omvendt, men jeg blev klogere :o)

  • #9   10. apr 2009 ja man lærer jo hver dag smiley og glemmer ligeså hurtigt igen...;)

  • #10   10. apr 2009 nu hvor i siger for mager blandingen

    så prøv lige og forklar hvorfor i siger det.

    kunne godt tænke mig at høre det lidt mere teknisk sat op.


  • #11   10. apr 2009 På Busa'en er der noget der kaldes PAR der skal blændes af når der sættes andre potter på. Det er en slange der går fra/til? luftfilter kassen og når man tager gassen af ændres trykket i luftfilter kassen og så kompenseres der ved at åbne spjældet lidt = mere benzin. Det kan den jo ikke forbrænde og derfor knalder det når de "explodere" i potten.
    Måske der er tilsvarende på din R6?. Ring da til Finn og spørg?


  • #12   10. apr 2009 det er som regel ved for mager blanding at den skyder. det er luft der udvider sig hurtigt i potten der siger bang (ligesom tordenvejr gør det)
    jeg havde på et tidspunkt en potte der trak falsk luft ind. der skulle ingen ting til før den sagde bang.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   11. apr 2009 du siger det er når du slipper gassen, så er det jo nul gas, så det kan ligesom ikke være noget med blandingen, dine dyser lukker helt af for benzinen når du lukker for gassen, men de åbner igen ved et bestemt omdrejningstal, det kan godt gi et smæld når der pludselig kommer benzin igen, det har ikke noget at sige, hvorimod hvis den kører mærkeligt eller skyder når du kører med åbne spjæld skal du have den ommappet, du kan ikke bare give den mere eller mindre benzin, nogen steder skal den have mere andre mindre, det skal måles ud på et rullefelt

  • #14   11. apr 2009 Hmm okay - Men det er KUN når jeg lukker 100% for gassen. Men det er da ikke alle maskiner der gør det? Ellers er det fordi jeg kør den i høje omdrejninger og slipper. F.eks giver den fuld power i 1.2 gear og så slipper gassen, så siger den et par knald.

  • #15   15. apr 2009 Det er for mager blanding! Længere er den ikke...
    Hvis dit map er lavet lige på grænsen, kan det være nok at du ændrer potten på cyklen for at det får indflydelse på forbrændingen. Så du skal nok have re-mappet den hvis du vil være 110% på toppen...


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #16   15. apr 2009 mappet passer ihvertfald ikke mere, når du sætter så kort en udstødning på, kunne bedre gå hvis de havde lignet hinanden lidt mere i både længde og dimension, så det bedste vil være at få den mappet igen, du kan jo evt. gemme det du har nu, hvis du engang skifter udstd. igen,
    måske FV vil mappe den til en god pris, når det nu er anden gang du kommer


  • #17   5. jan 2021 Min XT 600, årg. 2000 skyder også, når jeg slipper gassen. Har lige fået renset/justeret og ordnet karburatoren hos mek, så det kan ikke være der hunden ligger begravet. I snakker om for mager blanding, kan det være det? Har også læst et sted, at luftfiltret skal have lidt olie. Nogen kommentarer/råd? Hvad er mappen for noget?

  • #18   5. jan 2021 Tråden er fra 2009, så mon ikke problemet er løst? smiley

  • #19   5. jan 2021 #17 hvis din cykel har karburator skal du ikke bekymre dig om mapperne smiley

Kommentér på:
Udstødning / MC Skyder !

Annonce