{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Chip tunings fabrikanter {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg søger lidt general viden, og fabrikanter af chiptuning til MC.

Jeg har en Honda CBF 125 årgan 2013 undervejs, og tænker at skifte udstødning, luftfilter og en chip tuning...

Har læst mig frem til at der er mange måder at gøre det på, men at de fleste (billigere) alternativer sætter man en box mellem målerne og den org. chip.

Jeg har snakket med:
Power Commander DK
Magnum Tuning USA

Jeg syntes umildbart godt om Magnum pga. deres priser og man udfra diagrammer kan lave en remlig indstiling af sin cykel uden at skulle betale en hel dags arbejde på et rullefelt.

Men jeg ville så gerne høre om i kender andre mærker der bør tages i betragtning, eller har kommentar til den førnævnte mærker?

På forhånd MANGE TAK for jeres svar, og tid.

Mvh. Daniel K


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tunings fabrikanter
  • #1   1. mar 2013 Chip tuning? Vi snakker om en power commander - du retter intet i den org motorstyring jo....

    Kig evt på bazzaz hvis du er så forhippet på at spare småpenge når du skal have cyklen kørt ind. De har et automapping modul som kan sættes til at optimere mappet når du er ude og køre (læser og foreslår en optimering som kan udlæses og derefter indlæses på bazzaz modulet når du kommer hjem).

    Når det så er sagt, så ved jeg ikke om du behøver PC når du kun har en 125cc.

    Sparer du på indkøring af motorstyring/benzin indsprøjtning, forventer du så selv den kører bedre eller værre end standard?

    Fyi, så kan du finde fast pris aftaler de fleste steder for at lave et map til motorcykler med hvis antal cylindere....


  • #2   1. mar 2013 Jeg her ikke som sådan forhippet på at spare, men når det ene produkt koster 1/3... Kan ikke lade være at være en smugle pris bevidst, og ja, selvfølgelig er det MEGET bedre at få maskinen kørt korrekt ind.

    Men havde da en lille forventning om når man køber den slags, og man køber den specifikt til eens model MC, så bør den køre bedre end den std.
    Desuden så i forbindelse med udskift af udstødning, så bør man få justeret benzin/luft blandingen, så vidt jeg har lært.


  • #3   1. mar 2013 Ked af at sige det, den kommer aldrig til kunne rive skindet af en kop cacao. Spar hellere dine penge.

    Køb en racer i stedet for, kom ud på en bane og lær at køre, til du må køre stor motorcykel ...


  • #4   1. mar 2013 Det er ikke størrelse på kørekortet, men det at eje en meget billig ny, maskine og ændre den en smugle.

    Desuden har jeg ingen intentioner om at køre som dit profilbillede udtrykker det smiley


  • #5   1. mar 2013 Det forulemper din reklamtionsret

  • #6   1. mar 2013 Jeg er godt klar over at garantien nok ikke er den samme hvis man montere noget der ændre på motorstyringen.

    Men leder som sagt efter noget der vil fungere til mit forbrug.


  • #8   1. mar 2013 Men hvad så med indstilling, når udstødning er monteret?

  • #9   1. mar 2013 du kommer nemt til at smide 10.000 kr i den cykel, for at den måske kommer til at rende 5 kmt mere på toppen...

    brug pengene på benzin og damer i stedet for.. smiley


  • #10   1. mar 2013 Alt 'indstilling' og det pladder du efterspørger indstilles i powercommanderen når den køres ind på rullefelt. Alle de spørgsmål er én og samme ting.

    Udstødning, powercommander, rullefelt.
    Inden du vender næsen mod USA kunne du jo overveje om der overhovedet er nogen herhjemme der kan supportere en magnum tuning box.

    Men som Jes siger, en 125'er med udstødning. Der er nok cirka intet at hente, plus det er blevet ulovligt, plus du smider garantien på cyklen.
    Er det i DK du bor/handler/tuner, så kig efter PC3 eller PC5 eller Bazzaz, den er ikke så meget længere.

    Omht din kommentar til Jes - hvis du vil køre ligeud, køb en større maskine. Vil du lære og køre, spar de 6-8.000kr på udstødning og powercommander og book et par dage i grøn gruppe til et bane arrangement, det er meget meget mere værd for dig som mcist.

    ***EDIT: Lyt til Nicky!


  • #11   1. mar 2013 Kvikt spørgsmål - Hvorfor bliver den så ulovlig af det?

    Nu ser jeg jo bare på hvad mulighederne skulle blive, men det er HELT sikkert at udstødningen bliver skiftet.

    Nu handler MC jo om lidt mere end bare at rende stærkt på motorvejen.

    Jeg jeg tog kortet for 1½ år siden var det i første omgang som alternativ til bilen - Der var mange penge at spare, selv med den GPZ jeg har solgt.

    Nu er det en pasion at køre, og en 250ccm køre snart det halve på literen af hvad en 125ccm gør, billigere forsikring og billigere indkøbspris.

    Håber i kan forstå jeg ønsker mig en ny cykel, der er billig at købe, billig at eje, og bare skal få mig fra A til B på bedste/billiste MC vis. Derfor vil jeg stadig have en lille fornemmelse af at kunne køre/høre den lidt mere end en 45 knallert.


  • #12   1. mar 2013 Fordi det fra 2013 er ulovligt at montere udstødning og PC på cyklen (tuning).

    Jeg tog kortet for to år siden - det i sig selv er ligegyldigt. Vi fortæller dig bare hvad udskiftningen indebærer. Skifter du bør du montere PC så den ikke render for magert, men ved faktisk ikke om det er nødvendigt på en 33hk motor....

    Jeg selv og nok Nicky har nogle heftigt modficerede maskiner, både nu og tidligere, så vi forstår. Det virker bare som om du bruger mere tid på US fora end i DK, hvor du kan ringe til en der ruller cykler og få en pris på montering og indkøring af det hele og blive færdig med det her indlæg.

    Hvis det er en passion at køre, så er det vel ligegyldigt om den kører 40km literen eller 28 som de nævnte maskiner. Jeg kan forstå det hvis du kører 100K om året, men det er nok næppe km tallet....


  • #13   1. mar 2013 Jeg er på SU, og kan ikke få et arbejde der der ikke kommer til at gå udover skole og kæreste.
    Jeg sætter skam ikke spørgsmålstegn ved jeres viden på området, men spørger til hvorfor. Så nu er der kommet en lov om man ikke må montere udstødning og PC, fordi cyklen er fra 2013?!...
    Jeg læser ikke mere på US end DK, Jeg søger blot lidt rundt efter forskellige muligheder, priser og forskellig erfaring.

    Og jo ^^ Økonomien betyder noget, men det samme gør oplevelse, for mig er det en ballancegang der helder til denne side...


  • #14   1. mar 2013 Har lige læst op på det med tuning, og jeg siger bare FUCK ?!?!
    http://www.magacin.dk/motorcykler/slut-med-tuning/ar3198/


  • #15   1. mar 2013 Jeg tænker bare, og det er kun en tanke, vi får at se når de færdig udarbejdede regler kommer - Men mon ikke hvis eks. en udstødning er TüV godkendt fra fabrikken, eller E-godkendt, så BØR det kunne monteres uden andet end det så skal nævnes i en synshal?..

  • #16   1. mar 2013 Ha Ha at kalde PC for tuning er dælme noget af en overdrivelse. Men hvis de håndhæver reglerne hårdt bliver der dælme mange der skal hjem og finde std udstødningen frem, inc mig selv. Og der er vist flere firmaer der kommer til at dreje nøglen om.

    Og lad da for gud skyld din 125'er være de giver nada ud over minus på konto'en


  • #17   1. mar 2013 Jeg er sgu med de andre.

    En PC er jo ikke tuning. Derimod en måde at få din motorcykel til at gå rent ved alle omdrejningstal ved alle gasspjældsåbningen EFTER du har ændret nogle faktorer ifht. Standard-motoren.

    Eks. Min Fireblade. Der er sat et K&N-Filter, lavet om i indsugningen og en komplet udstødning fra Yoshimura.
    - Disse ting gør at den får mere luft, og også har lettere ved at komme af med udstødningsgasser.
    Derfor er det en god ting på min at sikre sig den går rigtigt over det hele, for at få den bedste køreoplevelse ud af det. Vel at mærke på en maskine med lige knap 180 hk.

    På din 125'er vil en åben potte ikke ikke retfærdiggøre at bruge de penge på "småjusteringer".


  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #18   1. mar 2013 Du skriver selv at du er på SU. Og de penge du har for øje at smide i projektet, vil nok bare ikke give det resultat du håber på.

    Jeg er helt enig med de andre. Pengene er bedre brugt i et andet sammenhæng.


  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #19   1. mar 2013 Og undskyld jeg lige stjæler tråden lidt nu. Det der med tuning af motorcykler, hvordan skal den lige tolkes? Læste lige det fra mcmagasinet og det blev jeg få kun forvirret af

  • #20   1. mar 2013 Her er et mere officielt link
    www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Syn-og-koeretoejer/2012/05/Lovaendring-skal-forhindre-ulovlig-tuning.aspx

    Med jeres erfaring, vil jeg så også droppe ideen om PC"Tuning"

    Men igen, tanken med at skifte luftfilter, og udstødning er for at få en anden lyd, så den lyder af mere, end en lille 45 knallert.


  • #21   1. mar 2013 nu har jeg en sådan Power Commander på min OG,
    ca. 5000 kr fattiger. og helt nøjagtigt 0,7 hk gevinst,
    så spørg dig selv om ikke pengene er bedre brugt på en tur til harzen eller et andet sted med gode veje,


  • #22   1. mar 2013 Men ib, som jeg skriver er det ikke længere en mulighed, desuden, så når man får indstilt PC, så giver det vel mere end bare 0.7hk i toppen? Det giver vel noget nm, og den generalle nm og hk kurve flyttede sig vel?

  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #23   1. mar 2013 Tror det er så minimalt på den model, at det ikke rigtig er mærkbart smiley

  • #24   1. mar 2013 Nu var det jeg snakker om med ydelse, også en kommentar til ib^^

    Jeg regner ikke med at få andet ud af det end en bedre lyd. Grunden til jeg overvejde en PC, var for at motoren ikke skulle lide overlast, af jeg ændrede udstødningen...


    IGEN. Det er IKKE for at få den til at yde mere, blot for en bedre oplevelse på en 125ccm.


  • #25   1. mar 2013 den procentvise stigning i både hk. og nm. i forhold til de penge og tid der skal bruges samt din garanti udløber straks du kobler andre elektroniske moduler til din indsprøjtning ...

    vil hellere en tur i gaden og drikke mig i hegnet og ellers nyde at have sparet de 5000,- på knallerten

    spar hellere sammen til nye dæk , de gamle rådner væk inden de er slidt op smiley og forær damen et weekend ophold med wellness fremfor at prale med 0,5 hk. som alligevel kan stryges fra listen pga. kæden ikke bliver smurt og dæktrykket ikke bliver kontrolleret


  • #26   1. mar 2013 hvad med at geare den lidt om , 4 tænder ekstra bagpå eller tage én tand foran (svarer til ca.3 tænder bagtil)
    dit moment vil sikkert føles betydeligt højere , forbruget stiger sikkert også en anelse ...
    men garantien bortfalder ikke !

    mht.potte og valg , din lambdasonde skulle kunne nok sørge for at motoren ikke går magert , dog er mcere tvunget til at gå magert pga.miljøkrav , lev med det eller køb noget ældre mc der kan justeres for alm.penge smiley




Kommentér på:
Chip tunings fabrikanter

Annonce