{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

ECU/ box optimering til Aprilia Dorsoduro 750 og Shiver {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver dette indlæg for at dele mine erfaringer med at forsøge at få min Dorsoduro smv750 til at gå ordentligt.
Hvis man har sådan en, eller en Shiver ( samme motor ) ved man at de hakker og sprutter ved lave omdrejninger. dette fordi de jo skal opnå en røg-gas godkendelse før de kan sælges, og for at kunne det, skal de køre så magert at det er helt skidt.

Jeg har bøvlet med at finde en løsning på problemet.... og nu er den sku fundet !
Bazzaz laver en box ( Z-FI heder den! ), som man kan få til at virke på den motor. Men.... meget vigtigt!!!... man skal ikke bruge den medleverede O2 eliminator. Og heller ikke forsøge at få det til at virke med den originale Lambda...
Men hvis man monterer Z-fi boksen og ikke tilslutter O2 eliminatoren, kan man få den til at gå helt perfekt. enten skal den rulles ind, eller alternativt kan man købe et MAP der er skrevet til modellen, baseret på hvad der måtte side på af udstødning, de-cat og luftfilter.
Jeg kan varmt anbefale ovenstående løsning, og må rose den danske Bazzas importør ( GR-trading i Vejle ) for en fantastisk support og vilje til at finde en løsning. Han har godt nok smidt mange interessetimer i dette projekt. Thumbs up for det!

Håber dette kan hjælpe andre Aprilia ejere til at få den sidste ejerglæde ud af cyklerne !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ECU/ box optimering til Aprilia Dorsoduro 750 og Shiver
  • #1   13. mar 2014 fed info smiley er selv ejeren af en dejlig Shiver.

    Hvad koster sådan et system??


  • #2   13. mar 2014 Kenneth: Jeg købte også åbne potter ( Akrapovic ) og en Leovince de-cat + et DNA luftfilter. Men jeg har lige spurgt Gorm fra GR-Trading om hvad han kan lave Bazzaz systemet for inc. en tur på rullefelt. Og han siger ca. 5.000,- alt inc. Man kan spare lidt ved at vælge det "færdige" MAP, men så siger han at man "kun" når 90% af vejen i forhold til at få den rullet ind.
    Jeg har været ude og trille en tur idag, og jeg må bare sige at det er en helt anden cykkel. Kørbarheden er væsentligt forbedret. Og så trækker den noget hårdere end før, og det er jo fedt smiley Men det bedste er næsten at man kan trille med 1500 - 2000 rpm i byen uden at skulle file på koblingen. Den går bare blødt og jævnt..... Super fedt!!!!
    NB: Når jeg siger "før" så har jeg kørt en periode med potter, de-cat og luftfilter, før Bazzazen kom til at virke. Så min sammenligning er altså op imod standard cykkel, men også op imod standard ECU og potter, de-cat og filter. Og selv om de nye "rør" gav lidt lyd, så er det først med Bazzazen på at der skete ting og sager, men det gjorde der godt nok også..


  • #3   13. mar 2014 okay, ja jeg køre uden cat og med nogle arrow potter på. den hakker godt nok fra 1500 til 2500 smiley så det kunne godt være at det var det man skulle bruge sine penge på smiley den trækker vel kun bedre i den lave ende?

  • #4   13. mar 2014 efter hvad jeg har forstået, så er det vist bukket ny tid til dig. Pga den fejl med O2 eliminatoren.



  • #5   13. mar 2014 Henning.... Jeg tror at Gorm har "knækket" problemet. Den kører super uden O2 eliminator, men med et nyt map.... Dog mener han at der skal en selfmapper på for at vride det sidste ud af den.

    Kenneth: Nej nej.... den trækker bedre hele vejen op. Mapp`et korigerer helt op til 11.500 rpm. hvor soft-rpm begrænseren sætter ind. Min oplevelse er at den trækker meget hårdere hele vejen op... jeg har måske et lidt fladt område imellem 4500 og 5500 rpm hvor den ikke trækker helt så hårdt som under og over dette område. Men GR_trading siger at det let kan korrigeres men en tur på rullen eller med en selfmapper på. Nej jeg mente bare at det var fedt at den nu kan køre med lave rpm uden bøvl... men jeg har godt nok fået meget mere end det ud af det. Hvis du overvejer om det kunne være noget for dig... så ring da til Gorm fra GR... han er en rar fyr, og du må gerne hilse fra mig. Man kan sagtens ringe og få råd og vejledning... jeg syntes ikke han virker forhippet på at sælge noget... han vil nok gerne, men jeg har ikke følt andet en at jeg fik meget mere end jeg forventede.


  • #6   13. mar 2014 Det ved jeg.. Men derfor skal problemet laves rigtig. Da den oprindelige map blev laver på baggrund af forkerte oplysninger ang O2 eliminatoren.
    Du har ikke betalt for en map, lavet med en selfmapper. Så jeg forventer dig og tosseduen i Nordjylland efter D 7 April.


  • #8   13. mar 2014 Uanset hvad der bliver enden på problemet, lyder det til du har fået super god service! Og det er altså lækkert at føle sig i gode hænder. smiley
    - Så thumbs up til drengene du snakker om smiley (Også racing4fun.es - Dejligt at atbejdet bliver fuldt til dørs)


  • #9   22. okt 2014 update ?? smiley

  • #10   22. okt 2014 Uenig mellem 3. part og Morten, har gjord min del af projektet blev aflyst.

    Så desvære har jeg IKKE, være i stand til at levere. Min normale standart i dette tilfælde...



Kommentér på:
ECU/ box optimering til Aprilia Dorsoduro 750 og Shiver

Annonce