{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Suzuki GS500E {{forumTopicSubject}}

Hej derude...

Er idag blevet en glædelig ejer af sådan en lækker maskine..., er ikke det vildeste., men er nok i første omgang., da den nok bliver et projekt., men stadig rullende hele tiden i håb.. smiley

Nå men til sagen..., har tanker om en del konstruktive ændringer., så som dobbelt skivebremser foran, større fælg bag og dæk..., evt os større skivebremse bag....
Anden udstødning., helst os andre mærker end lazer´s..., motor tuning., evt vandkøling...,..
Og så måske en fed forlygte af en art..., noget futuristisk noget gerne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS500E
  • #1   19. maj 2014 hvordan i alverden vil du bygge vandkøling på den? :S


  • #2   19. maj 2014 Ikke for og skuffe dig men med alle de planer har du valgt en forkert cykel....

  • #4   19. maj 2014 Er det en joke?

  • #5   19. maj 2014 Damn en fremfart piger, små slag, små slag...
    Troede lige dette var et forum man ku finde lidt hjælp, i stedet for den modstand..

    Nå men vand køling var jeg nok klar ikke bliver nemt, men ku jo være der fandtes kit til ombygning..

    Kan nok se ikke alle kan se hvad det er jeg vil, den er købt til det formål, og er valgt til at være en udfordring.., har gode muligheder for Cnc bearbejdning., så da vil der nok være gode muligheder..

    Men prøvede skam os bare på at samle lidt ideer og inspiration..



  • #6   19. maj 2014 Fed ide! syntes du skal gøre det, vandkøling bliver måske en smule tricky... men eller lyder det som et skide sjovt projekt!

  • #7   19. maj 2014 Hvis det er, så kig på "gstwins.com/gsboard" der er mange, som bygger om, og de får nogle virkelig fede maskiner ud af det, bare til inspiration smiley

  • #9   19. maj 2014 Alle projekter er skam gode og velkomne... det lyder bare som lidt vilde projekter... også selvom du har mulighed for cnc bearbejdning...men det er bare og komme igang. Spørgsmål er altid velkomne

  • #10   19. maj 2014 gsf eller måske gsxr 600(04->=usd) ville være oplagte maskiner at tage forgaffel fra

    et lille råd det er typiskt en fordel at holde sig til samme mærke som den op rindelige cykkel delvist da der jo ofte er lidt der lige passer eller i det mindste lavet på samme måde
    og og delvist fordi der her er en lille (dog typiskt meget lille) change for at du kan få en godkendelse altså få din ombygning godkendt uden at skulle til igennem tuv


  • #11   19. maj 2014 Jeg synes det er fedt at du har mod på det..! Tillykke med den smiley

    Jeg tror dit vandkølingsprojekt bliver svært, du skal først og fremmest finde en cylinder der er vandkølet.. Det er garanteret lavet. Så skal du finde en el-vandpumpe, da din motor ikke har vandpumpe på. Så skal du finde en termostat og en køler, samt et sted at placere den. Du må være kreativ smiley Bestemt ikke umuligt.

    Fed ide med dobbelte skiver, der er nok lettest som de andre skriver at montere en forgaffel fra en model som allerede har dobbelte kalibere, samt hjul derfra med dobbelte skiver. Du kan også selv begynde at (alu?) svejse et beslag på den gamle forgaffel, men drop den ide.. En synsmand vil nok have sværere ved at godtage den, end en komplet forgaffel fra en tilsvarende cykel.

    Skivebremsen bag behøves nok ikke være større, den bruges ikke vildt meget. Skift evt alle slanger til stålarmerede kvalitetsslanger.

    God fornøjelse med projektet.. smiley


  • #12   19. maj 2014 HVIS du rent faktisk kommer igang med at fikse vandkøling på den, så må du sataneme meget gerne lige smide en kæmpe stor "SE LIGE HER DRENGE!!!!" post på forum når du er kommet igang, det vil jeg dælme gerne se! smiley

  • #13   19. maj 2014 Dejligt med god og positiv respons.., giver en lidt mere mod på tanden.., selvom det som andre nogen gange griner af, er endnu sjovere at modbevise at det faktisk godt kan lade sig gøre...

    Ja det med vandkølingen er nok en stor omgang.., da skal der virkelig lise kigges nettet godt igennem for hvad der er af mulighder derude.. Skal nok få plads til diverse dele., men er nok den cylinder der bliver lidt tricky...

    Forgaffel fra en anden model gruppe evt gsx er nok en god en at ta fra.., har hørt den sku være som en storebror for gs500éren... smiley ,så skal nok se om man kan fremskaffe nogle originale tegninger på den topplade., så man har de rigtige mål.., kan selvf os være det allerede passer..., ellers ku den jo fremstilles...

    Baggaffelen har jeg ænkt lidt på ligeså..., ellers har vi en god alu svejser på arbejdet.., ku være han ku lave sådan en..., så derefter bearbejde den med huller og korrekte afstande..., var lidt en tanke..., men kan nok os godt være lidt farligt at lege med køre egenskaberne.., det skal jo undersøges...

    Bagenden med den baglygte skal nok os have en anden facelift..., er jo ikke en yamaha sting.., smiley

    Billeder bliver selvf taget hen af vejen ved diverse projekter...



  • #14   19. maj 2014 ja blod på tanden sku der vidst stå.. smiley

  • #15   19. maj 2014 står sel over for en over flytning af yzf 750 for(har valgt at taget broen med) og bag gaffel på min FZ 750 du kan evt tage et kig for den er i for vejen ombygget en smule der har jeg også en ide om at den skal sættes anden baglygte på tro det bliver fra en r6(den med 2 runde)
    ps kommer den snart ind så vi kan se den


  • #17   20. maj 2014 (link fjernet)

  • #18   20. maj 2014 Takker..
    Så os inde på et andet forum at man ku bruge bandit 1200 bag svinger og fælg.. så der er allerede rigeligt at starte på,.


  • #19   22. maj 2014 faldt lige over denne godt nok ikke en usd
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Reservedele/153019-komplet-forgaffel-suzuki-ohlins


  • #20   22. maj 2014 Super fedt..., tak.. smiley
    Tjekkede den lige ud..., fed stil den har...

    Får taget nogle billeder her i næste uge når jeg har weekend igen..., så skal jeg nok få den med her ind hvis muligt selvf smiley ,var først ude og hente den igår... Mangler stadig en dragt eller 2-delt inden jeg vil bruge den til at køre på motorvej med.., har næsten slet ikke fået kørt noget pågrund af det arbejde..., damm you work smiley


Kommentér på:
Suzuki GS500E

Annonce