{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

DynoRun på MT07 - varierende resultater {{forumTopicSubject}}

Hey Folks,

Jeg er ikke potential mekaniker og har ikke megen forstand på motorer.
Jeg har fået monteret IXIL hyperlow udstødning på min MT07 og har fået den indkørt plus monteret og indstillet PowerCommander V.

Andre jeg kender har fået lavet samme behandling et andet sted end mig.

Første detalje. På Yamaha's egen spec liste står følgende:
Maks. effekt 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 rpm
Maks. moment 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6.500 rpm

Så får jeg mine tal:
Maks effekt 64,12 hp (Efter Pc V og ixil monteret)
Maks moment 61,81 (Efter Pc V og ixil monteret)

Kammerats tal:
Maks effekt 75,4 hp (akrapovic monteret)
Maks moment 47,87 Nm

Så er mit spørgsmål - hvilke tal skal man regne med?
Ved godt at de 74,5 hp Yamaha oplyser - er om motoren, altså I motoren. På baghjulet er noget andet.
Min kammerat fik sin målt INDEN udstødningen kom på - og havde 71 hk.

Hvordan skal jeg så forstå at min får helt præcist 64,12 hk efter ny udstødning, remapping og powercommander?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DynoRun på MT07 - varierende resultater
  • #1   23. feb 2015 Så længe de ikke er målt på samme rullefelt, kan du ikke sammenligne noget som helst.
    Har du en måling på din, inden ixil og PC blev monteret?


  • #2   23. feb 2015 Det begynder jeg at få at vide hvor jeg spørger smiley og folk kalder det pandoras æske. Som jeg har forstået på min kammerat er det samme udgave af Rullefelt hans forhandler har som min forhandler har.

    Nej desværre - har kun hans målinger før og efter Powercommander og remapping.


  • #3   23. feb 2015 Er målingen lavet på samme rullefelt, med samme modifikation så lyder forskellen af meget.
    Men er det to forskellige rullefelter, og en slip-on hyperlow vs Akropovic full.
    Samt der er lavet K&N luftfilter, mod i org. ECU, katalysator fjernet på din kammerats, så kan det være muligt.
    Men hvis i skal måle jeres cykler på HK, er det samme rullefelt i skal måle dem på.
    Og så er to motor aldrig ens i ydeevne.


  • #4   23. feb 2015 Min IXIL er full system og ikke slip on :).

    Jeg har ikke fået luftfilter i.

    Men så kan jeg reelt aldrig vide med sikkerhed præcist hvor mange hestekræfter min motorcykel nu har - er hvad i siger. Hvis jeg får den målt i jylland er jeg på 75 hk - får jeg den målt et andet sted på sjælland har den 64 ... det er da ikke holdbart


  • #5   23. feb 2015 Samme model af rullefelt kan godt give forskellig resultat. Afhænger af hvor godt vedligeholdt og kalibreret det er.
    Jeg forstår bare ikke du hvorfor du ikke har en måling fra før arbejdet blev lavet. Hvordan fanden kan værkstedet så dokumentere de har remappet din PC V, og ikke bare lagt et standard map ind på din PC?


  • #6   23. feb 2015 Hvorfor er det "vigtigt" hvad den yder på rullefelt ?

  • #7   23. feb 2015 Sådan er det jo når amatør, forsøger at lave professionel arbejde..

    Din Kammerats måling er forket... Og der er helt sikker mange begreber, omkring effekt måling, du heller ikke har styr på.


  • #8   23. feb 2015 #5
    Nu er det MEGET få rullefeltet der kan kalibrerer. Men det kan sku snydes på 117 måder.


  • #9   23. feb 2015 Jeg fik monteret min udstødning i november smiley og så kørte jeg den til opbevaring hvor de så laver powercommander og indkørslen.

    derfor har jeg ikke måling inden udstødningen.


  • #10   23. feb 2015 Til Racing4Fun.es - ja som jeg skrev i emnet, har jeg ikke megen forstand på det.
    Synes bare 11hk til forskel på 2 motorcykler der begge har fået et nyt full exhaust system på og powercommander var sært når man skulle mene de begge skulle yde knap det samme.

    Men jeg behøver ikke kender så meget til det tekniske, når det er tallene 75 og 64 jeg sammenligner som burde være det samme smiley


  • #11   23. feb 2015 Nu skal jeg ikke nedgøre din viden, men det du forsøger at gøre, at sammenligne 3 pund rødepølser med 5 kg æbler.

    Yamaha oplyser effekt på krumtap uden vandpumpe og generator.
    Du har effekt på baghjul og transmissions tab er ikke målt.
    Din kammerats er ikke kalibretet, med rigtig omdrejningstal.
    Så en gang hurtig regnen baglæns, så kan jeg hurtig fortælle dig. Det der er sku kun til at lukke op og skide i.


  • #12   23. feb 2015 Den slags info producenterne oplyser havde jeg ingen ide om hvilket scenarie kom fra smiley så det lærer jeg så nu. Tak.

    Men lad os lukke den her, da man må formode kammeratens måling ikke var på baghjulet og måske ikke så grundig som min måling som VAR på baghjulet.

    Tak for svar!


  • #13   24. feb 2015 Forstår nu godt manden er lidt skuffet, hvis målingen eller passer, så har den stadig tabt ca 15% fra motor til baghjul selv efter powercommander, og full system.....

    Personligt ville jeg da være lidt skuffet, og måske også undrende


  • #14   24. feb 2015 Hans maaling er jo ubrugelig naar han ikke har en foer og efter maaling. Som der bliver sagt kan man ikke sammenligne 2 forskellige dynoer, eller dyno og fabriksoplysninger for den sags skyld.

    Det eneste brugbare resultat er foer og efter maaling.


  • #16   24. feb 2015 jeg siger HVIS målingen passer, ville jeg da selv oveveje om der var noget der ikke kørte optimalt i den motor/transmissions ect, hvis den smider så meget fra motor til baghjul efter full system og powercommander.....uanset hvad før målingen var.

    Med de ændringer der er lavet, skal den jo nærmere smide ca 20% i transmissionestabm, HVIS tallene skal passe.....det er meget for en cykel med kæde Jeppe´s undren

    Jeg er OVERHOVEDET ikke rullefelt ekspert, skal det siges, og går ikke meget op i heste (har en cykel med 48 hk på krumtappen idag), men forstår godt Jeppe´s undren


  • #17   24. feb 2015 Jeg udlever ALDRIG før / efter måling.. Det har ikke min interesse, der er kun en ting der har noget at sige GASTAL
    Effekt kommer helt af sig selv, hvis forbrænding er der. Men forbrænding kommer ikke af effekt alene. Hvorfor så 99% af vore rullefelt guder, vælger at arbejde ud fra effektsiden, er sku mig en gåde.

    Det jeg udlever er derimod en komplet gasanalyse. Del er jeg total ude over problemet, som dette indlæg tydelig beviser. I (Jer kunder) fatter hat af hvorfor og hvordan et rullefelt virker. Og det kan man bestem, heler ikke bebrejde jer. For selv om jeg har arbejde, med rullefelt i snart 25 år. Så er der stadig ting, der kan tage røven på mig. Det hjælper så heller ikke der kun, er en 3-5 mand i dk, der ret faktisk ved nok om det.

    For at få et rigtig overblik over HVAD der ret faktisk er lavet så er vi ude i noget i den her retning:
    https://www.dropbox.com/s/67qrharak0mspe4/PE%20FireBlade.pdf?dl=0

    Ang effekt tab... Det eneste rigtig målbare er på koblingen. Altså baghjuls effekt + transmission. Det er nemlig den eneste, måde at være sikker.
    Men på den anden siden, så vil jeg våge den påstand. Jeg kan få samtlige rullefelt, til at spytte den Topeffekt og Moment, som passer mig.
    Det er rullefelts brugerens afgørelse, hvad det ender på. Og der er sku RIGTIG mange, der benytter sig af det trick.
    Ergo... FUCK Før / Efter.



  • #18   24. feb 2015 Selvfølgelig er kameratens måling på baghjulet !!!! Men garanteret betjent af et F**** smiley

  • #19   24. feb 2015 Jeg har ikke før og efter udstødning - men før og efter PC V.

    Det er bare sjovt at nogen siger "ALLE (meget generelt) måler på baghjulet"
    og så har 2 cykler en difference på 10+hk. Thats my point, very simpel. Det jeg så KAN se hvis vi antager hans dyno måler 10hk for lavt fra start, er at der er sket en nice forbedring på min i effekt ROLL ON og i gearingen.

    Hvis jeg møder nye mennesker og de spørger hvor mange hestekræfter min yamaha har efter den behandling ved jeg kort sagt ikke hvad jeg skal svare.
    Det kunne måske være meget rart at vide efter man har betalt 6.305 kr smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #20   24. feb 2015 Nu er en Ixil udstødning altså heller ikke at sammenligne med en Akrapovic, og hvis du har db killer i, går det helt galt, da de er meget lukkede, istedet for at kalde alle for idioter som nogen her gør meget i,
    alt spiller ind, har du feks et blødt sportsdæk på og måske med for lidt luft i, og kammeraten har et touringdæk med korrekt dæktryk, kan der ligge adskillige hk der.


  • #21   24. feb 2015 Giver akra mere ekstra performance end ixil ? - de har begge et meget uafbrudt lige ud forløb, akra har godt nok et en lidt bredere del på potten inden enden.
    Men har læst mange forskellige oplevelser - men de lader til at yde det tæt på det samme. Ham der har lavet testen hos mig fortalte også han kunne anbefale jeg i det mindste PRØVEDE at fjerne DB killer - det ville give en lille bitte smule ekstra.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #22   24. feb 2015 Hvis db killeren er den type med lukket ende, giver det meget at fjerne den,
    men ellers kan du save den lukkede ende af, men du skal ikke korte den op,
    Ixil har det med at larme meget uden db killer, men tjek ovenstående.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #23   24. feb 2015 Med lukket ende, mener jeg enden inde i potten, lys ind eller brug en pind, så kan du se eller mærke det.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #24   24. feb 2015 Forskellen på Ixil og Akrapovic er at Akra tester og udvikler for bedst mulig effekt i bredest mulig område, Ixil laver bare noget der ligner noget,
    det er ikke nok at rørene ser fine og lige ud, akra bruger feks. koniske forrør, og både dimensioner og længde på både forrør og ende rør er meget vigtige.
    Akra har også noget pænere rør samlinger og svejsninger end de fleste.


Kommentér på:
DynoRun på MT07 - varierende resultater

Annonce