{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

DynoRun på MT07 - varierende resultater {{forumTopicSubject}}

Hey Folks,

Jeg er ikke potential mekaniker og har ikke megen forstand på motorer.
Jeg har fået monteret IXIL hyperlow udstødning på min MT07 og har fået den indkørt plus monteret og indstillet PowerCommander V.

Andre jeg kender har fået lavet samme behandling et andet sted end mig.

Første detalje. På Yamaha's egen spec liste står følgende:
Maks. effekt 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 rpm
Maks. moment 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6.500 rpm

Så får jeg mine tal:
Maks effekt 64,12 hp (Efter Pc V og ixil monteret)
Maks moment 61,81 (Efter Pc V og ixil monteret)

Kammerats tal:
Maks effekt 75,4 hp (akrapovic monteret)
Maks moment 47,87 Nm

Så er mit spørgsmål - hvilke tal skal man regne med?
Ved godt at de 74,5 hp Yamaha oplyser - er om motoren, altså I motoren. På baghjulet er noget andet.
Min kammerat fik sin målt INDEN udstødningen kom på - og havde 71 hk.

Hvordan skal jeg så forstå at min får helt præcist 64,12 hk efter ny udstødning, remapping og powercommander?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DynoRun på MT07 - varierende resultater
  • #1   23. feb 2015 Så længe de ikke er målt på samme rullefelt, kan du ikke sammenligne noget som helst.
    Har du en måling på din, inden ixil og PC blev monteret?


  • #2   23. feb 2015 Det begynder jeg at få at vide hvor jeg spørger smiley og folk kalder det pandoras æske. Som jeg har forstået på min kammerat er det samme udgave af Rullefelt hans forhandler har som min forhandler har.

    Nej desværre - har kun hans målinger før og efter Powercommander og remapping.


  • #3   23. feb 2015 Er målingen lavet på samme rullefelt, med samme modifikation så lyder forskellen af meget.