{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.604 visninger | Oprettet:

større motor til dax 125 mc gerne 160+ ccm {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter. jeg går lidt og leger med en større motor til min lille dax.
Den står registreret pt med en 125 ccm motor med 4 gear+ frigear.
Jeg tænker jeg gerne vil op i noget 160 ccm med 5 gear. Måske op til 200 ccm hvis det skal være helt vildt.

Er egentlig ligeglad med om det er en kina motor, da det er hvad der sidder på nu og synes da den indtil videre køre fint. Tager bare rigtig mange rpm ved en 70-80 km i timen.
Anden gearing er allerede fundet og bestilt i england og kommer på nu her med 125 cc motoren for at hjælpe lidt på det.

Men en motor fra et af de anerkendte mærker vil jeg da heller ikke holde ude af overvejelserne.
Hvad har i af bud på en god lille stabil motor, til nogle gode lange ture og hverdagskørsel.

Tak for hjælpen på forhånd mhv søren a


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  større motor til dax 125 mc gerne 160+ ccm
  • #1   4. sep 2015 190cc Daytona smiley
    Og ellers passer stort set alle pitstar's lige over smiley
    Min pbr rendte 80+ med 70cc cylle, 19mm karb, speedtracker cdi, breather kit og to fri afgange.. (Og den var født som EU 25)
    http://www.scootergalleri.dk/galleri/341371-skyteam_pbr_solgt (Med vilje der ikk var skrevet noget om cylle skift smiley )


  • #2   4. sep 2015 Ups mente 72cc same shit smiley

  • #3   4. sep 2015 Hej Søren.

    Havde engang en Jincheng Monkey og endte med 4 motorer på 2 år.
    Check at der fysisk er plads - jeg fik lidt problemer med både at sætte 10" hjul og gå fra 85 til 160 ccm og husk hyppig olieskift/check osv.
    Det var sjovt at rode med men man viste aldrig om man kom hjem kørende eller på ladet af en trailer....
    Min Lifan 140 ccm dødede kun fordi jeg ikke kontrollerede olie hver gang jeg kørte og så satte stemplet sig... Min 150 ccm flækkede i bunden efter 3 ture og 160 ccm smadrede også et eller andet vitalt efter 3 ture og så gad jeg ikke mere.
    Det kan selvfølgelig også være at kvaliteten er blevet bedre på de sidste 5 år.
    Held og lykke.


  • #4   4. sep 2015 Henrik # Har kigget på den daytona 190 ccm den ser sku lækker ud. Kan bare ikke lure hvad gear jeg kan få den med.

    michael H # Okay det ser jo ikke for godt ud for mig så.
    Var det alle kina motore? For tænker jeg hvis nu kan finde en 160-200 ccm motor fra en af de mere anerkendte producenter, ville jeg være bedre stillet med stabilitet?

    Det med pladsen er intet problem, med den 125 ccm motor den er født med er der stadig massere af plads. Lige fær jeg vil tro man næsten kan klemme en 250 ind med ,lidt god vilje. 160-200 ccm burde ihvertfald ikke blive noget problem overhovedet


  • #5   4. sep 2015 Michael, det med hjul str, min var født med 10" og smed da 12" på med 140 bagdæk og 120 fordæk, sku da bare ny bagsvinger og forgaffel til + spasere så kæden gik lige og ikk på dækket smiley

    Og Søren Daytona'en er 4g som du kører med nu. Og ellers kan gearingen jo bare skiftes smiley men pas på, kan ende med at blive en kostelig affære, tabte små 23.000 alt i alt da jeg solgte min, men sjovt at rode med smiley
    Kan lige senere når ved com, smide dig links til pit's, noget billigere end Daytona.
    Held og lykke med det smiley


  • #6   4. sep 2015 Det var alle Kina motorer - ikke fra Dax Shop men en anden som eksisterede dengang.
    Lifan 140 ccm var nok den bedste. Jeg fik bare ikke kontrolleret olie hver gang og så løb den tør på en 100 km tur og satte stemplet ved topfart.
    Den næste havde simpelthen en fabriksfejl og flækkede under tilkørsel og den fik jeg byttet på garanti som dog var mens butikken gik konkurs.
    Den sidste tror jeg er den samme 160 som Dax Shoppen har og den dødede dog uden at sætte sig efter et par dages kørsel og så gad jeg simpelthen ikke finde ud af hvad der var galt - jeg skulle videre.
    Jeg vil bare konkludere at der skal holdes øje med olie osv - det er ikke som min knapt 30 år gamle Yamaha som bare kører og kører uden hysterisk service.


  • #7   4. sep 2015 Min skyteam motor med 72cc cylle, gik over 3k km før olie skift uden at pive smiley
    Og olien så som nu fin nok ud da jeg skiftede den, og skete først da den kom i vinter hi, og blev ikke kørt til, fik bare hvad den kunne fra start smiley


  • #8   5. sep 2015 henrik # okay fedt lyder som et vildt projekt du havde.
    regner overhovedet ikke med at smide så mange penge i min. Det skal bare være en billig a til b cykel her i sommermånederne. Men derfor må den jo gerne se bare lidt lækker ud.
    Troed egentlig ikke det var sådan til at skifte gerbox på disse små motore. Har mest roddet med biler i mit liv, og det er jo lidt noget andet. Vil du tro det ville være muligt at opspore en 5 gear til min nuværende motor?
    Min er født med en 125 cc motor og er den jeg køre med nu. Køre såmend fint nok bruger næsten ikke noget olie. Skifte dog ofte her i starten. Vil bare gerne have lidt højere tophastihed og lavere rpm ved 70-80 km/t

    michael h # Okay det lyder sku som nogle kedelige opleverlser, håber da ikke jeg kommer til at opleve ligende.

    alle# nogle forslag til en god stabil 160-200 ccm motor fra et af de anerkendte mærker?. Både brugt og nyt har interrese.


  • #9   5. sep 2015 Nah, det tror jeg ikke, men du kan jo altid smide en anden gearing på, (tandhjul for/ bag, er jo = lavere, lidt lavere acc og højere topfart, dvs sige kører du det samme somnu km/t ja så også lavere rpm, og koster ikk mange basseøre, kan gøres for et par 100 og tyve min max med et par nøgler i hånden) smiley
    jeg havde vist tre tænder mindre forand, og tre mere bagpå.. +12" hjul, og er født med 10"
    Ja det greb også lidt om sig må jeg indse i bakspejlet haha.. havde kun bagnarv, stel og blok tilbage som var org. og flere af dele var skiftet flere gange, når jeg fandt på noget nyt (facepalm)
    Men du kan da se den på det link jeg smed, der er også lidt fotos i et album derinde.. Bare min åndsvage USD gaffel smed jeg over 3k for.. dækkene fik jeg tilsendt fra Holland osv.. Fik lavet cylle skift + en del stumper ved daxshoppen, sku jeg aldrig ha gjort.. Han endte med at ville ha 10.000 og så fik jeg ikk engang mine gamle stumper han tog af igen smiley


  • #10   6. sep 2015 henrik # damn det var da også noget af en omgang. Jeg har ogå tænkt på det med tandhjul at geare den lidt om der.
    Hold da kæft det var sku da kke den fineste service at give du lige havde lagt sådan en sjat penge.
    Jeg har ellers gode erfaringer med dem. Når der har været noget har de gjort hvad de kunne for at afhjælpe problemmet.


  • #11   6. sep 2015 Nok fordi jeg ikk købte maskinen ved ham smiley (han har den slet ikke)
    Tog over en md at få den igen, trods jeg havde betalt.. Men da jeg blev sur, kom han med den personligt.. fik dog aldrig mine stumper igen.. Intet "ondt" for den rendte afssted som en mis med sennep i måsen smiley meen var en lidt dyr omgang sys jeg nok


  • #12   6. sep 2015 (og så var han mobset over, det er billigere i tyskland, for de samme dele)

Kommentér på:
større motor til dax 125 mc gerne 160+ ccm

Annonce