{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Allan J
Allan J
Tilmeldt:
6. maj 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Kan jeg kører ud DB-killers? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, har købt mig en Ixrace (ixil) potte til min Suzuki bandit 650. giver en super lyd men vi gerne have en smule mere brummen fra den. der er rimelig meget smæk på når jeg fjerner db-killers og ved ikke om det er for meget?.
kan man roligt tage en lidt længere tur for at bestemme sig ang. lyden eller skal jeg bare lade lortet sidde i ?

udstødningen vi snakker om
https://www.motorcycle-exhausts.co.uk/userfiles/images/sys/products/IXRACE_Z7_Series_2_x_Dual_Exit_Black_Silencers_Kawasaki_Z1000SX_201115_17699.jpeg

Gør mig klogere! smiley


Kommentarer på:  Kan jeg kører ud DB-killers?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   25. aug 2016 Ud med dem og prøvekør.

    Hvis det bliver for meget, så kan du evt korte dem lidt ned - så får du en mellemting.


  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   25. aug 2016 Tak for det hurtige svar, ud kommer de sku. så må vi se om det forbliver sådan smiley

  • #3   25. aug 2016 Ud med dem, så hvis folk i bilerne ikke ser dig, kan det være de høre dig smiley

  • #4   25. aug 2016 Loud pipes, saves lifes!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #5   25. aug 2016 #4 - Aldrig nogensinde har loud pipes saved noget som helst.

    Kommer du bagfra, høres du først når du ER forbi - og kommer du forfra, er det 100% samme scenarie der gør sig gældende.


  • #6   25. aug 2016 Alt andet lige hører man der er noget på vej. En lille lydløs symaskine bliver ikke kun overset men også overhørt.

  • #7   25. aug 2016 Prøv det - kommer vel også an på, hvor lydtæt din hjelm er og hvor lav/høj smertegrænse du har, for høje lyde. Jeg har min ude, og kan fint tage lange ture - men skulle jeg på motorcykel ferie, så kom den i - både pga lyden, men også regler i andre lande.

  • #8   25. aug 2016 Så sent som igår imorges var jeg ved at blive kørt af på motorvejen da en rød Astra OPC trak ud i mig.
    Jeg er overbevist om at der var fordi at jeg pt køre med std potte på cyklen. Hvis jeg havde haft min shorty Olson monteret, var jeg blevet hørt !!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #9   25. aug 2016 #6 - Ja hvis du står på fortovet, kan du MÅSKE høre noget igennem den øvrige trafikstøj - men du kan se det længe før du kan høre det, og det skulle vist være motorcyklistens liv der hentydes til i den sætning?

    Prøv at opstille et scenarie hvor en larmende udstødning redder et liv, og hvor en MC der ikke larmer mere end standard (som kan være temmelig meget), skulle kunne komme i klemme på grund af det... smiley

    #8 - Men hvis du havde placeret dig synligt, eller han ikke havde kigget på sin telefon, eller (find selv på 1000 andre mulige fejl), var det ikke sket.
    Sæt nu du så havde trukket koblingen, og flået den i begrænseren med din Olson potte på, og manden i Astra'en havde fået et chok, og havde kastet bilen tilbage i sin egen bane og pløjet en anden motorcyklist ned som var i gang med at overhale den lovlige vej rundt... Det er bare et tænkt eksempel, men "hvad hvis nu" er ALTID et tænkt eksempel... smiley


  • #10   28. aug 2016 De eneste der får "gavn" af den ekstra støj er dine naboer og andre trafikanter, som bestemt ikke synes om dig.
    Sjovt nok, så kører mange af de støjende rundt med hørepropper.


Kommentér på:
Kan jeg kører ud DB-killers?

Annonce