{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkræng tuning og udstødning {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på en baneracer, CBR 600 F4 fra 1999.
Den har fået portet og slebet topstykket, jetkittet samt en race udstødning, og alt dette er justeret ind på rullefelt, og har givet 117 hk på hjulet. (mod org 110 på motoren)
Problemet er så bare, der hvor jeg skal kører på bane, er der et db krav på 95, og det overholder den nok ikke!!!
Jeg har en org. potte liggende fra en fireblade år 2000, den er jo beregnet til 929 ccm mod de 600 den her har, samt 152 hk mod de ca 125 som den her har.

Spørgsmålet er så : Vil jeg kunne montere den org fireblade potte, få cyklen justeret ind efter den, og så få den til at "gå ordentligt" ???????

Svar ønskes at folk med erfaring!!! Ingen gætterier eller formodninger tak, det kan jeg godt selv klare ;o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkræng tuning og udstødning
  • #1   20. feb 2007 Ved ikke om jeg tør svare! smiley

    For nogle år siden havde vi en F3 i teamet, som havde været i hænderne på en engelsk tuner. Den havde fået turen med knaster, planet/portet top, tænd.forskydning, komplet Arrow system osv. Den smed nok noget af det samme på baghulet.
    Til nogle træningsarrangementer kørte vi med en org. potte fra en Fireblade SC28, og den gik faktisk udemærket med den monteret uden at ændre på dysningen. Den mistede en smule effekt på toppen og blev en anelse varmere.


  • #2   21. feb 2007 Anders - Du kan roligt svare, du har jo erfaringer, det er jo ikke noget du har hørt igennem 7 led, eler noget du selv har fantaseret om,,,,,, smiler
    Det lyder som om der er en muligher for at kunne lade sige gøre, hvis den larmer for meget!!
    Tak Anders ;o)


  • #3   23. feb 2007 117 på hjulet, er rigtig pænt, men hvis du selv hælder penge i den, så brug dem på affjedring og bremser.

  • #4   23. feb 2007 Klaus - Tak for rådet, jeg ved godt at det er vigtigere end hk, men er motoren nu engang sådan ;o))
    Den har fuld justerbare affjedrings komponenter, som ikke fejler noget,,,


  • #5   24. feb 2007 problemet med en pumpet cykel , KAN , være at det er sværere at dele stumper med de andre, samt i det hele taget at finde dem....... Holdbarhed ?? mht racerknaster , titaniumventiler mmm , har selv solgt en godt pumpet gsxr750 i vinter, og skal køre standart R6 i år ( på banen altså) køre videre på den gamle gix på gaden.

  • #6   24. feb 2007 Klaus - Det er præsis derfor jeg går efter en så org cykel som muligt, men alle de cbr 600 jeg har fundet indtil videre, har fået portet og planslebet topstykket!!
    Den her har haft racerknast, men er tilbage til standard, og det er også standard ventiler!
    Motorændringer : portet og planslebet topstykke, jetkit, luftfilter, udstødning, ellers skulle den være standard!!
    Så det burde ikke være så farligt, eller???


  • #7   25. feb 2007 tror jeg såmænd ikke, og de holder godt de der gamle hondaer.

Kommentér på:
Spørgsmål omkræng tuning og udstødning

Annonce