{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synkronisering af kaburator???
  • #1   4. feb 2017 ja da RD service nærved Kolding , han har alt nødvendigt grej , co tester og rullefelt hvis det skulle blive nødvendigt med en udskrift , eller om den skal justeres hele vejen ...

    bare hils fra Nordjylland han træffes her 22456806


  • #2   4. feb 2017 Jeg har selv lavet det her, og det er nemt at synkronisere to karburatorer ad gangen. Det er bare en klar slange med madolie i. smiley slangen koster 20 kr i biltema

    profilbillede
  • #3   5. feb 2017 Er madolie præcist nok til at justerer vakuumet?

  • #4   5. feb 2017 Det tror jeg bestemt.. Jeg kunne se det mindste nyk på justerinsgsskruerne, så begyndte niveauerne at rykke sig smiley

  • #5   5. feb 2017 Ok, for på mit kviksølvmeter er søjlerne ikke forbundet hinanden. Har svært ved at se, hvordan det skulle virke rigtigt din model. Du har fået den anbefalet af en, der har lavet en tilsvarende? smiley

  • #6   5. feb 2017 På et kviksølvmeter måler du absolut tryk, her måler man bare relativt mellem to cylindre. Jeg tror faktisk min løsning er mere nøjagtig fordi jeg har en hel meters opløsning, hvor på de små kviksølvmålere, er der kun 10 cm opløsning, så en mm til forskel på kviksølvmeteret er svær at se, men på min målestok vil et tilsvarende trykforskel måske være flere cm.

  • #7   6. feb 2017 Tryk er jo det omvendte af vakuum, hvis jeg forstår dig ret. Kan godt se du mener at følsomheden er højere, men højere følsomhed er ikke nødvendigt for at stemme vakuumet mellem cylindrene?

    Respekt for den hjemmelavede løsning - kan jeg godt lide. Jeg kan dog ikke forstå at slangen hænger sammen mellem "søjlerne" smiley så torv-trækker cylindrene, istedet for at løfte en afstemt vægt, som i et kviksølvmeter.

    Min egen Carbtuner er ret nøjagtig, når jeg justerer karburatorer. Skal puste på justerskruen, så giver det en forskel smiley


  • #8   6. feb 2017 Min hænger sammen fordi så kan Man meget nøjagtigt sammenligne to cylindre, og stille den helt ens. På din kan du se hvad trykket er, på min kan du kun stille det ens.
    Og jo det er tryk, vakuum er bare et ord for ingen tryk, og da der stadig er tryk i indsugningen (dog en del lavere end atmosfærisk) er det faktisk ikke et vakuum smiley


  • #9   6. feb 2017 @KJØLLER: Som Adreas skriver, så skal du ved en synkronisering indstille karburatorene sådan at der er samme tryk (undertryk) på alle. Med det aggregat Andreas har bygget måler du netop differenstrykket, så her ser du helt præcis om de passer sammen.

  • #10   6. feb 2017 Okay så den gør det anderledes, men det kan bruges til sammenligning smiley cool nok smiley

  • #11   6. feb 2017 Ja min er en ren sammenligning, hvor du på de uafhængige målere din har, der kan du rent faktisk måle trykket. Min løsning vil aldrig virke til mere end to cylindre ad gangen, så når man skal synkronisere mine 4 cyl, så tager man to ad gangen og så arbejder sig ud fra det. smiley

  • #12   6. feb 2017 hvis du måler 2 af gangen på en 4 cylindret så får du dem jo sjældent eller aldrig til at trække ens .... eller det tager jo en krig da alle 4 afhænger af hinanden

    det cyl. 4 ikke trækker skal de andre kompensere for osv.


  • #13   6. feb 2017 Det lod ikke til at være et problem, start med master, og tag den ene på siden af den, derefter tog jeg den på den anden side af masteren. Og så den sidste, er man i tvivl, så sammenligner man alle tre med master. Det var ingen problem og tog tyve minutter.

  • Niels G
    Niels G Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   8. feb 2017 Fremgangsmåden på min CBR. MENER at nr 2 er Master.
    Først balanceres 1 og 2 på skruen der sidder mellem dem, derefter balanceres 3 og 4 på den skrue som sidder mellem disse to, og til sidst synkes 3 og 2 på den midterste skrue. Vupti passer de alle sammen.
    Der er for mig at se to fordele ved en prof carbtune i forhold til slangen:
    -Med to slanger skal de flyttes rundt mellem de karburatorer som justeres, og hvis motoren er varm kan man brænde nallerne hvis man ikke ser sig for
    -Med slangesetup'et kan man suge olien ( min er lidt mere indviklet end bare en slange og fyldt med karburatorsprit i stedet) ind i den ene indsugning inden man har justeret, hvis de står meget skævt fra start


    profilbillede
  • #16   8. feb 2017 Det var også min største bekymring, at suge olien i en indsugning, men for det første bevæger den sig meget langsomt i så smalt en slange, og jeg tror ikke der er volumen nok i slangen til at det kunne gøre nogen synderlig skade (hydrolåse motoren). Men jeg havde faktisk fundet to flasker frem for at lave den model du har også, men da jeg fandt ud af det virker fint bare med slangen, gad jeg ikke opfinde mere smiley

Kommentér på:
synkronisering af kaburator???

Annonce