{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Mads Vedel A
Mads Vedel A
Tilmeldt:
25. mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Honda xl 500 {{forumTopicSubject}}

Hej mc galleri
Jeg har købt mig en Honda xl 500
Som jeg er ved at lave om til en scrambler, men jeg har et problem da jeg gerne vil have et 18' forhjul på i stedet for det 23' der sidder på originalt.
Så derfor ville jeg lige hører om det var nogle der kan hjælpe mig med mit problem.
Ps. Den er med tromle bremse foran


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda xl 500
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #1   24. jun 2017 Se om du ikke kan få et 17" i stedet så er der flere muligheder hvad angår dæk. betyder måske ikke så meget da den ikke skal laves til motard..

  • #2   24. jun 2017 Alt. vælg først dine scrambler-dæk og skift så forfælgen til den størrelse, du kan få favoritdækket til smiley

  • #3   24. jun 2017 men det er jo ikke bare lige til da man ikke kan købe nogen ombygnings kit

  • #4   25. jun 2017 Jeg er i gang med noget lignende og når tiden kommer til hjulene så køber jeg et gammelt baghjul som jeg skiller af og snuppe fælgkanten og får trådet på det originale forhjuls nav

  • #5   25. jun 2017 Husk på hvordan bremsen skal monteres. Nogen har et hak i forgaflen, andre har et stykke fladjern som holder tromlen.
    Som der blev sagt, så er en løsning at få fat i en fælg, og så få de kortere eger i. Bemærk at der er flere typer eger, hvis du vælger den løsning.

    Kan du tag et billede af forhjulet ? - Så kan det være at jeg har noget brugbart.


  • #6   25. jun 2017 Men din XL500S (S = 23"/18", R = 21"/17" forhjul/baghjul) har da egerfælge, ikke sandt? Så skal du jo bare skifte fælg og eger – fælgen skal have samme antal egerhuller som fornavet, du genanvender, og egerne får du hos firmaer som:

    http://www.central-wheel.co.uk/spokes/bulldog_spokes.html
    http://www.walmotec.de/

    der muligvis kan lave det hele, hvis du blot sender dem det gamle hjul eller blot navet. Keine hexerei smiley

    Husk at med det mindre hjul skal du muligvis kompensere og sænke bagenden, men nu kan du jo se, hvordan den opfører sig først, styringen bliver som udgangspunkt hurtigere(mere nervøs, når du "hælder" forgaflen fremad/nedad,.


Kommentér på:
Honda xl 500

Annonce