{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.173 visninger | Oprettet:

boosterplug på sv 1000 {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Vil lige høre om der er nogen der har prøvet en boosterplug på deres sv 1000. Går nemlig og overvejer at købe en.


Er der fordele/ulemper???



Der er jo også muligheden med en pc men synes bare det bliver en dyr omgang med sådan en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  boosterplug på sv 1000
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   19. jul 2017 Boosterplug. Hmm...

    Det ENESTE den gør, er at forskyde kompensationen for luft temperatur i indsugningen.
    Jo koldere luft en motor suger, jo mere benzin skal den have fordi der er flere luftmolekyler pr liter luft - og omvendt.

    Den vil aldrig kunne erstatte en powercommander, og den vil aldrig give samme kørbarhed, gasrespons eller benzinøkonomi.

    Virker den bedre end ingenting? Ja og nej...

    Hvis du synkroniserer dine gasspjæld og kalibrerer TPS (der findes guides til det), får du ca samme resultat som den giver.

    Edit: YRK mand - den koster jo 160 dollars, som er ca 1050 kroner, plus porto på nemt 200 kroner, plus moms, told og toldgebyr på 175 kroner.
    Du lander nemt på 16-1800 kroner inden du har den i hånden, og det er ikke sjældent man finder en Powercommander 3 USB for en tusse. Den kan man smide diverse maps i fra dynojets hjemmeside og se hvad der virker bedst...

    Min konklusion: Boosterplug er 100% spild af penge...


  • #2   19. jul 2017 Ja med fragt moms og told løber det jo også op. Har været inde på powercommander.com synes bare ikke de har nogle Maps som passer på min cykel.
    Er der andre sider man kan finde Maps ???


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   19. jul 2017 Endnu en tilføjelse...

    For ca 40 kroner og 5 minutter med loddekolben, kan du smide en variabel modstand på cyklen som kan det samme som en boosterplug.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   19. jul 2017 Hvad er der lavet ved din cykel da?

  • #5   19. jul 2017 Køre med k&n og Yoshimura Cyclone ikke andet..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   19. jul 2017 Så passer de fleste af de maps på din cykel. smiley

    Det afgørende er ikke hvilke potter der sidder på, men om det er standard eller ej - og om lambda sonden er pillet fra, og om der er skiftet luftfilter eller ej.


  • #7   19. jul 2017 Kan der ske skade på cyklen hvis jeg bruger et forkert Map???

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   19. jul 2017 Ja det kan der hvis du kører på en cykel som er mappet HELT i skoven og du bliver ved med at skamgasse den.

    Men ingen af de maps er helt i skoven, så længe du ikke vælger noget med "full system" uden at have det.

    Hvad farve er dit stel?


  • #9   19. jul 2017 Sort

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   19. jul 2017 Så er det en 05+

    Super fed lyd de udstødninger har. Brug Akrapovic mappet - det funker fint til dem, er min erfaring.

    Uanset hvad, er det en god ide at få synkroniseret spjæld og kalibreret TPS.


  • #11   19. jul 2017 Du siger køb en pc 3/5 smid et map på (akrapovic) også en tur til fv motor så spiller det..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   19. jul 2017 Kører du til FV motor, så er det vel fordi han skal mappe den? Eller hvad?

  • #13   19. jul 2017 synkroniseret spjæld og kalibreret TPS.

    Jeg kan kun skrue i gamle ting. Er det noget man selv kan gøre da.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   19. jul 2017 Synkronisere dem kræver jo apparatet til det - men så er det ligeud af landevejen.

    Kalibrere TPS er ret nemt, og kræver bare at man kan finde ud af at følge en guide med billeder osv. smiley


  • #15   19. jul 2017 Det må jeg kigge på.


    Sajmon igen mange tak for dine input. Det er jeg super glad for.. fedt med folk der gider og hjælpe os der ikke ved så meget om det..



  • #16   20. jul 2017 Sajmon, der ganske OK du skriver og kommenterer noget du VED noget om og har prøvet det på egen krop og cykel, som med Powercommander. Men det du udtaler dig om med Boosterplug er kun noget du gætter dig til fornemmer jeg ????
    Personligt har jeg selv haft Boosterplug på min. 10 af de sidste cykler jeg har haft og med rimelig stor forskel og tilfredshed for de knap 1100,- kr den har kostet. Bedre gasrespons, bedre økonomi og ikke mindst bedre og mere jævn motorgang - ikke mindst ved bykørsel.
    Så fra mig en stor ros til et lavteknologisk produkt, der er pisselet at montere for enhver der har forstands på at vende en skruetrækker korrekt.
    smiley


  • #17   20. jul 2017 Jeg kan lige supplere med at jeg for nyligt har haft to ens maskiner i hænderne. Yamaha XV 950 Bolt, begge med Hines & Vance udstødning. Den ene med Powercommander, mapper og rullet hos anerkendt firma til den nette sum of kr 8.500,- smiley
    Den anden med Boosterplug til kr 1.500,- incl. Montering.
    Boosterplug-udgaven kørte MINDST lige så godt som investeringsprojektet.
    smiley


  • #18   20. jul 2017 Inden der er nogen der råber alt for højt om told og moms på Boosterplug, så prøv at kigge lidt på firmaet og adressen de sender fra.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   20. jul 2017 Haha fedt. smiley
    Det havde jeg ikke set. smiley

    Jeg kiggede på monteringsvejledningen i går før jeg svarede, og jeg står stadig ved alt hvad jeg skrev.
    Ganske som jeg mistænkte, skal den monteres på AIT sensoren, som er den føler der mærker hvor varm luft motoren får. Det betyder at den forskyder HELE brændstof kurven i EN retning - og nu gætter jeg bare, men mon ikke det er mere mod fed blanding? smiley

    Det er en almindelig misforståelse at alle cykler går for magert, for at modvirke de stigende krav til emission. F.eks en SV'er, går alt for fedt i bunden, magert i mellemområdet og enten ok i toppen eller til den magre side hvis man skifter både udstødning, snorkel og luftfilter. Det giver et hul i effektkurven og en smule huggende motorgang ved bykørsel - men som sådan kører den ellers fint. Den har en lidt grovkornet motorgang, som mange folk vil tilskrive de oplevelser de har med den.

    Hvis man forskyder HELE kurven mod fed, vil der altså være en smule forbedring at mærke, men absolut og aldeles IKKE på samme måde som en korrekt indkørt powercommander vil give gasrespons og en fornuftig effektkurve, og oftest også en del mere effekt i mellemområdet og på toppen.

    Kan man ikke mærke forskel på de to ting, så må man konkludere at ham der har kørt powercommanderen ind, enten bare har hentet et map fra nettet og smidt på den (det kaldes "fusk"), eller ikke har haft noget videre forstand på hvad han lavede.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   20. jul 2017 Naturligvis er jeg åben overfor ny læring, så lad os da få nogle tal og noget viden på bordet. smiley

    Hvis ikke jeg har ret, hvad gør et boosterplug så?

    Man kan jo rent faktisk slippe afsted med at bestille et, nå at køre på rullefelt og lave en måling før + en måling efter montering, hvor der er en blandingskurve med - og hvis man så er utilfreds, kan man bare sende den tilbage. Det man kan nemt nå inden de 14 dage som købeloven garanterer.

    Jeg bestilte selv et lignende produkt til min XT660 i sin tid - det var ikke andet end en modstand, nogle stik og lidt kabel, som nemt kunne erstattes af en drejemodstand og 3 minutter med en loddekolbe.
    Det endte også med en powercommander og en KLAR forbedring på alle områder.


  • #23   20. jul 2017 sv'eren kan flashes i ecu'en, med woolich racing software, som bruges hos testbænken i næstved.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #24   20. jul 2017 En anden ting er også, at der er ingen der ved hvordan den er justeret, med feks. en yoshimura eller teka box, hvis den nu er justeret helt vildt op der, så vil den få alt for meget benzin med en booster plug også,
    få som minimum tjekket airfuel værdierne ved forskellige gas positions,
    i et rullefelt, så begynder det selfølgelig at koste lidt, måske 500 kr.


  • #25   20. jul 2017 Synes også jeg har hørt om voldsomme forbedringer på netop SV1000..............

  • #26   21. jul 2017 Hmmm og mig der troede det hed en Butplug .....

  • #27   22. jul 2017 Tror næppe der kommer told og moms på en boosterplug. De bliver lavet i Nysted smiley

    På en GSX-S1000 giver den en meget roligere motor gang med boosterplug. Meget mindre huggende motor.


  • #28   22. jul 2017 Jeg har kørt min GSX-S1000 uden boosterplug, og den blev væsentlig bedre med boosterplug, men jeg er ikke tilfreds. Forsøger at kører reklamation til Suzuki, ved at folk i udlandet får skiftet ECU

  • #29   23. jul 2017 Den går fra en mager blanding til en fed, det gør nok kørslen mindre huggende, men det kunne da være sjovt at se en AFR kurve over sådan en butt-Plug.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #30   23. jul 2017 Det kunne være super underholdende.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #34   23. jul 2017 Der er godt nok meget salgsgas på den side. smiley

  • #35   23. jul 2017 Nu har jeg læst en del om det, det er måske ikke så tosset for nogen alligevel!

    https://www.boosterplug.com/shop/cms-faq.html


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   23. jul 2017 Jeg vil se tal på bordet før jeg tror en skid på det. smiley

    Der findes 5000 lignende produkter til alverdens køretøjer, som påstår de kan det samme, men der er ALDRIG nogle tal som understøtter det...


  • #37   23. jul 2017 Når nu firmaet sælger så mange, så er der også penge til at få rullet nogen bikes og lægge tal op!

  • #38   23. jul 2017 Så det er altså kun tørre tal, der fortæller om en mc kører godt eller dårligt ??
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #40   23. jul 2017 Nej det er tørre tal som fortæller hvad den gør, og om det er dårligt eller godt at montere den, og ikke mindst om deres salgs argumenter passer.

    Prøv at fortælle mig EN logisk grund til at man ikke kan finde nogle dyno tal på det, med kurver og blanding osv...

    Jeg har ikke meget til overs for folks "butt dyno" eller mavefornemmelser med at cyklen kører bedre, har mere effekt osv osv som mange af dem der har monteret en boosterplug, påstår.
    Lad os da få rene ord for pengene?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #42   23. jul 2017 Tag f.eks en SV1000 som den tråden handler om.
    Sådan en har et hul i effektkurven lige der hvor man bruger den mest når man kører lidt frisk - fra 5900 til 6100 rpm. Folk som ikke har prøvet andet, vil mene at den derfor er en smule hysterisk og ligesom tøver før den trækker rimeligt frisk.
    Bliver den kørt ind med powercommander, får man 10hk (ja der står "ti") foræret i det område, som giver en meget mere jævn kurve og mere lineær motorgang - og generelt over hele skalaen får man ekstra effekt.
    Men folk der prøver en indkørt SV og kan huske hvordan den var før, synes den er en smule mere afdæmpet, på trods af at der er mere effekt over det hele. Så jeg giver ikke en dyt for hvad folk påstår de kan mærke... smiley

    Kurverne er fra min baneracer, som blev langt mere responsiv og letkørt efter indkøring, så MIN oplevelse var mega positiv - understøttet af langt mere tillid til cyklen på bane.
    Specielt mærker man det når man rammer apex i et sving, og derefter begynder at rulle gas på. Meget mere kontrol og udramatisk slip over bagdækket...


    profilbillede
  • #43   23. jul 2017 Nu er Bosterpluggen nok heller ikke udviklet til at sætte en maskine op på en bane, men at få den til at køre meget mere harmonisk på landevejen og ikke mindst at spare en masse kroner til PowerCommander og rullefeldt. Hvis folk bruger godt og vel en tusse for at føle at deres maskine kører bedre end uden Boosterplug, hvorfor fanden er den viden og udmelding så ikke lige så meget værd, som den udokumenterede fortælling og teoretiske forklaring end den baneræserne kommer med om deres støddæmpere ?? Come on.... få nu det her ned på et plan det hører til på.
    Personligt er jeg stået af ....... at man efter 36 års kørsel ikke er i stand til at ytre sig om man kan mærke forskel på en maskiner kørsel, uden det skal dokumenteres i tal, kurver og statestikker. Så er det vist fordi at man har prøvet for lidt i sit liv.... eller for meget af noget enkelt.
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #44   23. jul 2017 Min pointe var ikke om en boosterplug kan bruges på en baneracer eller ej - men om jeg som potentiel køber kan stole på andre menneskers "erfaringer" med produktet, og om deres "butt dyno" fortæller hele historien.

    Der er intet jeg hellere ville, end at være i stand til at anbefale en nemmere og ikke mindst billigere løsning end en forbandet powercommander eller lignende piggyback dimser.
    Det ER jo i realiteten en lorte løsning på et simpelt problem, at man tilføjer yderligere elektronik til en MC som både er dyrt i indkøb og tilpasning, og oveni købet er den sart og skrøbelig, kan ikke tåle vand og er notorisk kendt for at fejle over tid.
    Jeg roder meget med SV'ere, og har derfor hørt min del af løsninger på den irriterende motorkarakteristik - og stort set hver gang jeg har fået XXX dims hænderne for at prøve den, har det vist sig at være tæt på, eller direkte fis i en hornlygte. smiley

    På basis af det, har jeg udviklet en naturlig skepsis overfor ting der bliver nævnt som værende verdens 11. vidunder, og den endegyldige løsning på alle problemerne.
    De påstår jo rent faktisk at boosterplug er bedre end en powercommander, hvis man lige nærlæser deres salgs fremstød en gang eller to. Så ringer der bare alarmklokker i mit baghoved - og derfor min søgen efter tal der kan kvantificere om lortet dur eller ej.
    De tal kan jeg bare ikke finde - og jeg KAN ikke være den første som stiller det spørgsmål og har den skepsis. Det har produktet eksisteret alt for længe til. smiley

    Du har helt ret - mange baneracer folk kommer med en masse teorier omkring affjedring, men ret hurtigt finder de ud af at det faktisk ikke er så kompliceret som de gør det til.
    Der findes masser af fejlsøgnings skemaer som kan hjælpe en til at få styr på sin affjedring - hvor tingene er sat fuldstændigt slavisk op. Forskellen på affjedring og motorkarakteristik er bare at med affjedring er der MANGE flere faktorer som har en indvirkning på resultatet man gerne vil frem til.
    På en "standard" motor er der i realiteten kun 2 - det er tændings og brændstof kurver, som resulterer i effekt og moment.

    Boosterplug påstår at de kan ERSTATTE og OVERGÅ en powercommander - så må de fucking bevise det hvis JEG skal tro på at deres lille dims som blot forskyder en temperaturføler, kan erstatte et rimeligt kompliceret map, som endda er forskelligt fra den ene til den anden cylinder.
    Jeg ved allerede med sikkerhed at det temperaturføler input de bruger til at kompensere med, kun kan forskyde et begrænset antal % i hver retning - og når jeg lige skimmer ned over mit PC5 map til min gadecykel, er der flere steder hvor der kompenseres over 25% for at få en blanding som er fornuftig, så allerede der virker det en smule tvivlsomt.

    Hvis man mener XX års kørsel er det eneste argument der skal til for at alt hvad man siger, bliver betragtet som fakta af alle der læser det - så har man vist ganske rigtigt prøvet for lidt i sit liv... Eller for meget af det samme, som du selv siger. smiley

    Jeg har på intet tidspunkt sagt at folks mening ikke tæller - men at den må kunne understøttes af mere end det, hvis det virkelig passer...


  • #45   24. jul 2017 Du er jo et godt menneske Sajmon smiley ....... og vi er jo i bund og grund helt enige. smiley
    Jeg er ikke typen der gør ting til religion og Googler om alle andres meninger, hver gang jeg er på shopping. Så jeg har i sagens natur heller ikke været på Boosterplugs hjemmeside og nærlæse. Jeg kan kun fortælle videre, at alle de Boosterplugs jeg har haft på mine egne maskiner har levet op til kravene og været pengene værd- plus de rigtig mange mennesker jeg har været i kontakt med, der også har investeret i Boosterplug har været tilfredse....... især dem der har sat dem på tocylindrede motorer.
    smiley


  • #46   26. jul 2017 Nu blander jeg mig altså lidt med den risiko der følger smiley Boosterplug gør lige nøjagtig det den skal og Sajmon har til dels ret med at den "bare" får cyklen til at leve fedre og det er der mange der har prøvet at kupere uden held. Der er en grund til der også sidder en temp. føler
    Jeg har den på min TDM900 og inden den kom på var det sgu noget hakværk nu køre den godt.
    Jeg har så også en ducati med powercommander fordi jeg er ekstrem nørdet med min Ducati.
    Virker en powercommander ? det gør den MEN det kræver den bliver rullet ordentlig og det sker ikke på 1,5time for jer der har fået stukket den i hovedet. Min er rullet af Mr,Dyno og det tog 8 timer hvor det blevet arbejdet intenst og meget effektiv og sådan er det.
    Hvis man ikke gider bruge de penge det koster syntes jeg pengene er spildt til en powercommander og ville helt klart tage boosterplugen.
    Boosterplugen er ikke blevet verdenskendt for ingenting og skidtet virker til fuld tilfredsstilles for mit vedkomene.


  • #47   26. jul 2017 Hej Søren

    Jeg har lige monteret en idag og jeg er meget tilfreds. Den køre meget mere rolig ved små omdrejninger.. så jeg er super tilfreds...


  • #48   26. jul 2017 Nu kender jeg manden der laver dem det skal ikke være nogen hemmelighed og ved lidt om hvordan tingene hænger sammen smiley
    Han er Ekstrem dygtig til alt hvad hvad han gør og mere end der er til at forstå smiley
    Det startede med at han købte en ny BMW 800 og konstaterede at den ikke kørte som den skulle. Han kontaktede BMW i tyskland og sagde jeres cykler har de og de problemer, ja sagde de det ved vi godt men vi kan ikke gøre noget ved på grund af de euro normer der er.
    Han forklarede hvad han ville lave og spurgte, hvad de sagde til det, det syntes de der lød som en rigtig go ide smiley og sådan startede det hele med at han lavede til alle BMW modeller og siden er det gået slag i slag,
    En og to cylindret er specielt følsomme over for, for mager blanding.
    http://www.magacin.dk/motorcykler/sandsynlig-recall-paa-husqvarna-tr650/ar7230/


  • #49   26. jul 2017 Men hvorfor lægger de så ikke nogen test resultater op på nettet, nogen grafer osv?

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #50   26. jul 2017 Når luftfiltrene og potternes øredøvende støj får cyklen til at gå bedre og hurtigere, så er der selvfølgelig også meget at hente i en sort plastikboks med ledninger og en ekstern sensor.

  • #51   27. jul 2017 Jeg synes også det er lidt mystisk at de ikke viser de resultater man opnår.. om det er indbildning ved jeg ikke men jeg synes jeg kan mærke meget forskel og det er det vigtigste...

  • #52   27. jul 2017 Har iøvrigt lige set sådan en SV1000 til salg, der hævdes 2.9 til 100, nogen som har prøvet det selv?
    Det er samme tid som den ny GSXR1000 med 190 hk!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #53   27. jul 2017 Jeg har ikke målt det så jeg har ikke et decideret tal, men i en start fra stilstand til ca 120, har jeg ingen problemer med at hænge på de fleste sportscykler - men så er det også det. Så snart jeg skifter til 3. gear, trækker de drastisk fra.

  • #54   27. jul 2017 Allan Boosterplug lover dig ikke flere hk han har bare løst det problem vi er mange der har på vores "nye" cykler med at de ikke får nok at leve af. På min TDM900 var det mere end træls omkring de 3000 omdr. nu trækker den jævnt hele vejen op og er blevet meget mere kørebar.
    På min Ducati har jeg powercommander som er rullet af Mr.Dyno fik 3hk mere ikke noget man mærke overhovedet, men igen så også denne kommet til at køre godt hele vejen op og en meget skønner cykel at køre på.
    Det er jo ikke et spørgsmål om tuning men at få glæden ved at have en cykel der køre perfekt smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #55   28. jul 2017 Det er en blandingskurve vi eftersøger - ikke en effektkurve.

  • #56   29. jul 2017 Syntes det er forklaret meget godt her:
    https://www.boosterplug.com/shop/cms-24.html


  • #57   29. jul 2017 Vil den så ikke også give 6% mere der hvor det ikke er nødvendigt?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #58   29. jul 2017 Sådan læser jeg det.

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #59   29. jul 2017 Påstanden er jo, at lambdasonden regulerer det på plads, når der er stabil drift.

  • #60   14. maj 2019 Hej. Er der flere erfaringer på nuværende tidspunkt ?.
    Overvejer selv en Euro4 som også går magert i lave rpm.


  • #61   14. maj 2019 Successen afhænger lidt efter hvilken model der er tale om.

  • #62   28. aug 2020 Kan sku kun grine af det Sajmon skriver, bare fordi han ikke fik det resultat som han håbet på, da han prøvede Boosterplug, så Boosterplug noget lort i hans verden. smiley smiley mens rigtig mange andre er yderst tilfreds med det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #63   28. aug 2020 Ja hvis bare man har lave nok forventninger, kan man kun blive positivt overrasket. smiley

    Det er spild af penge i min verden.


  • #64   28. aug 2020 Tvivler på at over 50000 som har købt tager fejl. smiley så et eller andet godt må den kunne gøre.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #65   28. aug 2020 Ja den gør helt sikkert NOGET - men det gør en variabel modstand også.

    Jeg spurgte blot til tal som understøtter at den virker. Hvornår kom de tal?

    Hvis den ændrer ved blandingen, kan det måles. Eller skal vi blive ved med at forlade os 100% på anekdoter?

    Hvis du trak hovedet ud af røven og rent faktisk læste tråden igennem, ville du opdage at jeg bare spørger til nogle målinger, som påviser hvad den gør. Ikke salgsgas eller "den kører anderledes" - bare tal man kan forholde sig til.

    De udebliver stadig.... smiley


  • #66   28. aug 2020 Nemlig ja smiley

  • #67   29. aug 2020 Jeg har prøvet den og den virker, ved by kørsel med 50-55 km i timen høj gear hakket den uden boosterplug. Med boosterplug var det væk. Når jeg mototbremset hakket den uden boosterplug, det var væk med boosterplug, syntes også gas respons ændret sig. Så ja Sajmon den virker. Bare fordi den ikke virket efter hensigten ved dig behøver det ikke at være noget lort. Men nogen små drenge kan blive noget så skuffet hvis de ikke får det de vil havde, så føler med dig. smiley
    Hvis du vil havde tal kan du køre din på rullen og rulle med og uden boosterplug, det er slet ikke så svært som du gør det til.;)


  • #68   29. aug 2020 Hvis man har besluttet sig til at give 1600 kr for noget, så er det edesusemig svært bagefter og sige det ikke var et godt køb, for så indrømmer man jo man gjorde noget forkert. At folk der har ofret den slags penge bagefter siger "den virker altså" kan ikke bruges til noget. Ydermere, så er det en statisk ændring af blandingen over hele omdrejningsregistret, og det er absolut ikke optimalt. Hvis man kan købe en piggyback ecu for mindre end det dobbelte af et boosterplug, så er det et fantastisk køb (også i betragtning af den hardware man får) jeg har aldrig prøvet boosterplug, for jeg ved hvordan det virker, og det er nok for mig smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #69   29. aug 2020 #67 - Jeg kan se at du ikke forstår hvordan en motorstyring til en moderne MC virker, så jeg er nødt til at konkludere at der er en masse af de andre ting jeg har skrevet, som du heller ikke fatter et klap af. Så giver dine svar meget god mening...

    Jeg glæder mig bare over at jeg sparer folk for 1600 kroner hver gang jeg har en SV1000 inde til service, for den kan man sagtens få til at køre ordentligt uden at hakke - og der ved man præcist hvorfor. smiley


  • #70   29. aug 2020 #69 Til info kostet en boosterplug ikke 1600 men 1025. smiley og du har ret jeg har ikke helt styr hvordan en motorstyring virker, men jeg ved at en boosterplug virker og flere forhandler sælger og montere dem. Så helt galt kan det ikke være. Men det er nogle der skal skal havde alt på et stykke papir/regne ark før de er tilfreds, synd du ikke fik den tilfredsstillende resultat da du prøvede men som jeg skrev før, prøv en boosterplug på et rullefelt så du kan få ro i sindet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #71   29. aug 2020 Til info, så rager det mig langsomt hvad den koster.
    Stadig spild af penge for en 10'er i komponenter, for at løse et problem der ikke er til stede. Det er endda højt sat...


  • #72   29. aug 2020 Boosterplugen er et fantastisk produkt, men hvis man som jeg f.eks har en ECU fra termignoni på mine Ducatier er det en powercormander der skal til og den SKAL indkøres ved f.eks Mr,Dyno ellers er pengene spildet på en powercomander.
    Har en standard TDM 900 og der giver boosterplugen rigtig go effekt og gør at cyklen bliver meget mere kørebar.
    Boosterplugen er ikke bare en modstand og i dag er langt over 100.000 bruger så de må så ha taget fejl allesammen smiley
    Ta nu tingene for det de er og det er ikke alle mennesker det er ligemeget for om man skal bruge 10.000 eller 1000kr


  • #73   29. aug 2020 #72 når du nu kan afvise at det bare er en modstand, så vil jeg elske at få at vide hvad den gør og hvordan. Du skal ikke spare på detaljerne, jeg er uddannet i elektronik..

  • #74   29. aug 2020 Gaaaaaaaaaaaaabbbbb !!
    smiley


  • #75   29. aug 2020 Gå ind på Boosterplugs hjemmeside tror du finder det meste info, men selvfølgelig ikke alt det er logik.
    Der er mange det har forsøgt at kopier den, men uden held, men sæt du en modstand på de cykel hvis du mener det fungere smiley


  • #76   29. aug 2020 Nu var jeg ude efter info fra nogen der ikke forsøger at opsælge en meget simpel løsning til en voldsomt oppustet pris, for de siger hvad som helst for at sælge.
    Man kan faktisk købe et stik man kan sætte i obd2 stikket i sin bil, den der sælger det vil gerne have at man tror den gør alt muligt, når I virkeligheden er dens eneste funktion, at den blinker en led.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #77   29. aug 2020 Ja Andreas - du skal bare lytte når de siger den virker, for det er jo det de siger og så må det jo passe når de siger det? smiley

    Det er... Voodoo! smiley

    Der er godt nok ikke en eneste person som rent faktisk har brugt tid på at finde ud af hvordan og hvorfor, som det normalt er med... Ja... Faktisk stort set alt andet i denne verden... Det vækker nogle tanker hos mig.


  • #78   29. aug 2020 Nej, der er jo folk, der ikke vil acceptere en overhaling, med mindre, at der foreligger et foto og en hastighedsmåling.
    KlogeÅger ??


  • #79   29. aug 2020 Og så er der alle dem der skal havde skåret tingene ud i pap, og havde det på skrift, ellers fatter de ingen ting. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #80   29. aug 2020 Ja fyha en slemmer karl. Han stiller spørgsmål vi ikke kan svare på, fordi vi ikke selv magter kritisk tankegang.

    Folk der ikke har ret meget forstand på indkøring af motorer, tænker sådan der. Det har jeg jo ingenting imod - men jeg sluger bare ikke salgsgas råt... smiley


Kommentér på:
boosterplug på sv 1000

Annonce