{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.427 visninger | Oprettet:

Skyteam Dax MC - udsættere {{forumTopicSubject}}

Hej mcg, håber i nyder sommeren på 2 hjul smiley

Jeg har købt et bylegetøj sådan lidt for sjov, nemlig en Dax 125cc, ganske standart indtil videre smiley

Den tager nogle udsættere, sådan ca næsten hele tiden, både ved for hurtig gas, hvis man slækker på gassen, og andre tidspunkter.

Jeg mistænker lidt den 'mikuni' karburator som sidder på, til og være en kineser kaburator, og det kan jeg ihvertfald huske fra mine knallertdage at det var Nogo med de billige kaburator lige meget hvor meget man så indstillede..

Jeg påtænker mig derfor at købe et sæt med en rigtig japaner kaburator i 26/28 mm med studs og luftfilter, samt en fin udstødning, og en gearing så den ikke skal køre så mange omdrejninger. og hertil mangler jeg lidt erfaring fra andre der stod med lignende..

HVAD virker ? Der findes jo oceaner af stumper til de knallerter smiley
Ligeledes med CDi hvordan ses det om den er begrænset osv, søger nogle som ved lidt om disse maskiner.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skyteam Dax MC - udsættere
  • #1   26. jul 2017 Det er en kopi mikuni der sidder på, en original mikuni virker ganske godt på de små motorer der, men koster lidt.
    Mht. Cdi, så er den som sådan ikk begrænset på en 125'r og du får ikk noget ud af at skifte den


  • #2   26. jul 2017 Det hjælper jo ikke at skifte karburatoren hvis det er dysen den er galt med..
    Jeg tror at den er dyset forkert, og jeg kan fortælle at mht til CDI så skiftede jeg den på min Dax og den gik MEGET bedre med en "racer" CDI som jeg iøvrigt tog fra en gammel ATV jeg havde stående smiley
    Min var en 110ccm så ved ikke om det kan ha nogen betydning mht CDI?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/31578-skyteam_dax_110solgt


  • #3   26. jul 2017 #2
    Hmm den er bare helt ny og har lige rundet 180 km, og det vil undre mig at de sælger en knallert som skal dyses om standart ? smiley

    Jeg ku se de havde forskellige CDI'er ved daxshoppen som tændingsavancerede, ku måske prøve og hive fat i dem.


  • #4   26. jul 2017 Ok, hvis den er så ny så er det da bare tilbage til forhandleren og få ham til at fikse det?

  • #5   26. jul 2017 Den er handlet privat smiley

    Har bare en anelse om at de ikke er bedre end det ?


  • #6   26. jul 2017 Min kørte VILDT godt! Men jo, det er jo kina skrammel smiley
    Den kan helt sikkert komme til at køre "fejlfrit" også selvom at kvaliteten ikke er i top. Et lille tip hen ad vejen ville være at skifte kæde og dæk, det er simpelthen noget l...


  • #7   26. jul 2017 Planen er er lille projekt til vinter, vil have den malet om, andre dæk, kæde, gearing, udstødning og større kaburator smiley
    Men nu skal den bare bruges imens vejret tillader det smiley
    Økonomisk set kunne det bare bedre og svare sig og købe en 'ny' frem for et lig, da den er rimelig nem og gå til når den ikke var rusten smiley


  • #8   26. jul 2017 ebay og aliexpress har racer dci'er til omk 200kr hvis du gider venter på dem, skulle det frygtelige indtræffe at de kommer direkte fra Kina smiley

    Knægtens crf50 Kina kopi kører også alr for magert med std dysser, prøv med lidt choker og se om hikken går væk.


  • #9   26. jul 2017 Cdi ændre intet nævneværdigt på en 125'r
    Karburatoren er det største problem, det er noget forfærdeligt lort
    De irer indvendigt mm.
    Så start med at finde en ordentlig karburator


  • #10   26. jul 2017 Mange tak for jeres svar smiley

    Hvad er en ordentlig kaburator til sådan en?

    Er det en 28mm molkt fra daxshoppen eller er det også en kineser ? smiley


  • #11   27. jul 2017 Det er også en kineser karb.
    Jeg havde en original mikuni vm26 på min mini motard og den virkede ret godt.
    Men prøv at finde en 21 - 26 mm karburator fra en 4t MC ,
    Alt over 26mm er overkill, dine ventiler er ikk særligt store, så det giver ikk extra HK med en større karb


  • #12   27. jul 2017 Jeg må prøve og kigge smiley
    Hvordan med studs, passer den over fra de andre 4-takt motorer, eller er den speciel på 125?


Kommentér på:
Skyteam Dax MC - udsættere

Annonce