{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator synkronisering Horsens.
  • #1   22. sep 2017 Rolig rolig, i skal i råbe i munden på hinanden smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   22. sep 2017 Du er fra Horsens - jeg er fra Roskilde området.

    Jeg har tid næste weekend? smiley


  • #3   22. sep 2017 Ha ha, ja det kan selvfølgelig misforstås smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   22. sep 2017 smiley smiley

  • #5   22. sep 2017 Østfyn..... værksted og en kold er klar du kommer bare smiley

  • #6   22. sep 2017 Mange tak, men det måtte gerne være i nærheden af Horsens smiley

  • #7   22. sep 2017 Køb en manuel (eller find den på nettet) og så en Carbtune. Så er det dig der kan hjælpe andre smiley

    https://www.carbtune.com/


  • #8   22. sep 2017 Tak for rådet, god ide, men i første omgang vil jeg bare gerne ha hjælp til min smiley

  • #9   22. sep 2017 Har lige set en video med det og slap af det er nemt, forudsat at man har det rigtige udstyr?
    Jeg troede der var langt sværere...


  • #10   22. sep 2017 Det er rigtigt nemt smiley og en carbtune er billigere end hvad et værksted skal have, og så kan man jo hjælpe andre. Og så er der jo fornøjelsen af at lave det selv smiley

  • #11   22. sep 2017 Jeg har lige kontaktet en kammerat der har gjort i mc/rep, men dog mest harley, for at høre om han evt har udstyret til det, så prøver jeg da selv smiley
    Men den skal også lige ha nyt luftfilter og tændrør kunne jeg se på den video.
    Jeg har lige fået den og ved ikke hvornår den sidst har fået service osv.


  • #12   23. sep 2017 Hvis der er en venlig sjæl i/omkring Horsens der ikke har tid til at hjælpe men har carbtune som jeg må låne ville jeg være meget taknemmelig.

  • #14   23. sep 2017 Du er sgu en guttermand! jeg har sendt dig en besked.

  • #16   25. sep 2017 Det hører ind under fin tuning, og kenneth har et sæt jeg kan låne så jeg er helt med på beatet smiley
    "Desværre" har honda været så usmarte at lave luftskruerne, som også skal ha en tur, i D form så man skal ha et specielt stykke værktøj til det, det er satme træls, men er ved at lave en fusk løsning til det formål... smiley


  • #17   26. sep 2017 Sige til hvis du køre fast i det jeg bor også i nærheden af Horsens

  • #18   26. sep 2017 Mange tak Søren smiley
    Jeg var forbi en mc forhandler for at høre om de havde en "D" top til luftskruerne men det havde de ikke så nu finder jeg en fusk løsning for at få dem ud og så laver jeg en kærv i dem i stedet. Jeg har søgt flere steder efter hvad grundjusteringen er på luftskruerne men det svinger fra land til land og jeg fandt ikke noget fra Europa/danmark.
    Nu har jeg bestilt en bog på biblioteket og så må jeg se hvad den siger.
    Der er ingen tvivl om at den får for meget når den står i tomgang og ham jeg overtog cyklen fra var en ung mand med meget sorte fingre så mon ikke han har rodet lidt med den/det? smiley
    Den får lige nye tændrør og luftfilter inden jeg tager fat i den, så det i hvert fald er ok.


  • #19   27. sep 2017 Så fik jeg bogen over cyklen idag og det tætteste jeg kan komme på grundindstillingen på luftskruerne er den tyske, hvilket nok er udmærket, og det er 3 omgange ud, så håber jeg at det er godt nok. Selvfølgelig så tjekker jeg lige hvordan de står nu og er de 3 omgange ude så får den kun 2.5 omgange da den helt sikkert får for meget i tomgang.
    Løsningen på de "D" formede luftskruer har jeg stort set løst, nu skal jeg bare ha fundet en lang stjerneskruetrækker der kan gå gennem stellet og løsne de spændebånd der holder karburatorerne så jeg kan få dem af og komme igang med at rense den for bagefter at synkronisere dem igen når de er kommet på igen smiley
    Jeg var i biltema, som har lange skruetrækkere men kun med lige kærv, harald skrald og jem og fusk har dem slet ikke, har dog fundet dem på nettet i tilfælde af at jeg ikke kan finde en i en fysisk butik i morgen smiley


  • #20   27. sep 2017 Det lyder til du har godt styr på det

  • #22   27. sep 2017 Takker Søren, jeg gør mit bedste og undersøger altid tingene grundigt inden jeg kaster mig ud i det men du hører fra mig hvis det går galt smiley
    Hans hengemt: Jeg er slet ikke begyndt endnu, hastværk er lastværk smiley


  • #23   27. sep 2017 Åh ja, og jeg laver en veteranbil i stand ved siden af, så der er nok at tage sig til smiley

  • #25   27. sep 2017 Hej Kenneth. Jo det har jeg sikkert, det var da en god ide. Nu ser jeg lige om jeg kan finde en i morgen og kan jeg ikke det så har jeg måske en der er egnet jeg kan "ombygge" ellers må jeg købe en billig jeg kan save over og forlænge, sjovt nok havde jeg slet ikke tænkt på det selv, tak smiley

  • #26   28. sep 2017 Jeg bruger sådan en bit holder den kan man få i mange forskellig længder

  • #27   28. sep 2017 Søren: Sådan en har jeg også kigget på men jeg tror ikke at den kan gå igennem stellet, men det ved du måske at den kan?
    Jeg skal lige ha målt hullet i stellet men ellers vil jeg se om jeg kan fuske en lang skruetrækker der passer i hullet og evt svejse en bit i enden af den.
    Nu tilbød du hjælp tidligere og så ville jeg lige høre om du er mc mekaniker?


  • #28   29. sep 2017 Hej VD jeg er ikke mc mekanike, lave det bare lidt i min fritid. Og har desværre meget dårlig erfaring med Mc mekaniker general, både de gang jeg har haft mine egen mc afsted og dem jeg kender der har brugt mc mekaniker, derfor laver jeg det selv.

  • #29   30. sep 2017 Selvgjort er velgjort hvis man ved hvad man laver smiley

  • #30   4. okt 2017 Nå, hele situationen har ændret sig da jeg fik et godt tilbud på min mc i forgårs som den stod, og så slog jeg til. Jeg vil gerne takke for inputs fra folket og en ekstra tak til dem der har tilbudt hjælp.
    Mvh VD


  • #31   4. okt 2017 #30

    Må man spørge, hvad du fik for den? For med de nye afgifter, overvejer jeg stærkt, om jeg skal hente en i DE i stedet.


  • #32   4. okt 2017 Min var også tysk og uden afgift årgang 1999. Jeg har fået oplyst at afgiften ca er 20.000kr for en der er i middel stand, men det må du ikke hænge mig op på, det var en pris jeg fik af en forhandler der har en til salg for små 16.000kr uden afgift og nys med afgift for 39.900kr, også årgang 1999.
    Jeg så en hos en forhandler i sidste uge, igen samme årgang, der stod til 49.900kr.


  • #33   4. okt 2017 #32

    Ok tak, afgiften er nu 17.898 præcis (niveaulistemodel), og det er bestemt muligt at få en tysker til 12-14.000, og derned (omkring de par og 30) vil de fleste danske sælgere sjældent, så det ender nok med en import igen-igen. smiley


  • #34   4. okt 2017 Jeg tænkte nok at han overdrev afgiften lidt for bedre at kunne retfærdiggøre prisen med afgift, og han sagde også ca, men den var ikke helt ved siden af smiley
    Jeg er faldet over et par stykker til ca 35.000kr privat.


  • #35   4. okt 2017 Hvor fandt du den pris på afgift? Jeg var inde på skat, skrev det hele ind og der var ingen resultat, hvilket undrede mig?

  • #36   4. okt 2017 #34 og #35

    Faktisk var den (afgiften) 20.339 før 3. okt, så han har været temmelig præcis :-), ja 35.000 er også absolut maks for mig for en F4, hvis den skal være dansk, og helst lidt mindre.

    Afgifterne kan man selv beregne (SKAT sætter handelsprisen til 38.800 for et middeleks og nypris 133.000) -

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/336347-afgiftsberegning_formler_ved_import___ny_model_

    Der er mange cykler, der for mig bliver mere attraktive for import nu, men jeg kunne godt bruge en F4 til at fise lidt rundt i byen på. smiley


  • #37   4. okt 2017 Jeg har nok bare været en klovn til at finde frem til det, men ja han var da rimelig præcis så smiley
    Ja den går dæleme godt sådan en F4 smiley
    Den jeg havde fik jeg tilfældigt i bytte med en bil.
    Jeg elsker motorcykler og kørte rigtig meget da jeg var yngre. Nu går jeg mere op i veteranbiler og overvejer at sælge min når den er klar efter at ha kørt lidt på den Honda, men skulle det komme så vidt tror jeg at det bliver noget hvor man sidder lidt mere oprejst, enten noget sport/touring eller en motardbølle, sådan en har jeg altid godt kunnet tænke mig, også selvom at den er hård at køre på, da jeg er tidligere crosskører og det at kunne lave powerwheelies tiltaler mig. Nok er jeg oppe i årene men der gemmer sig en lille bølle i mig stadigvæk smiley
    og tak for linket smiley


  • LARS T
    LARS T Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   14. maj 2018 Hey

    Jeg har en gl 1100 der trænger Til en synkronisering af karburator er der nogen i Horsens området der vil gøre det for en skilling?
    Kører også højt i tomgang...


Kommentér på:
Karburator synkronisering Horsens.

Annonce