{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Power Commander
  • #1   16. nov 2017 Hvis det giver højere top effekt overhovedet med powercommander, så er det minimalt. Det som en powercommander giver MC'en er bedre "kørbarhed", udjævner huller i effektkurven og giver bedre gas respons.

    Vil du ha mere bundtræk så er det en anden MC.


  • #2   16. nov 2017 Hvis du vil have bundtræk skal du ændre din gearing. En tand ned foran eller plus 3 tænder bagpå.
    Ellers er det en ny MC.
    FZ6 har intet bundtræk, og det ændrer en PC ikke på


  • #3   16. nov 2017 powercommander giver ofte kun mening ifbm udskiftning af udstødningssystem og filter...

    på nogle modeller, fx XT660X giver det dog en mere kørebar motorcykel blot ved powercommander da den ellers kører for magert


  • #4   16. nov 2017 #2:
    Kan du ikke lige forklare, hvordan det give bundtræk, hvis man ændrer gearingen? smiley

    Jeg ser bundtræk som "grunt", der er lig med kontant råstyrke.
    Momentkurven er da den samme og hele seancen vil i min verden hurtigere flade ud med hyppigere gearskift til følge. En højere omsætning i gearingsforhold vil i min verden derfor give kortvarig hidsighed og intet bundtræk smiley


  • #5   16. nov 2017 Jeg ville smutte en tur på google og finde mig et par dyno resultater med powercommander på din model. Efter hvad jeg kan se, så er der ikke så meget at hente på din model. Ja, du kan ændre gearingen, meeen jeg vil sige kig efter en større mc.

  • #6   16. nov 2017 #4: Momentkurven er den samme i motoren, men når udvekslingen ændres, betyder det motoren overfører kræfterne til baghjulet lettere. Resultatet er en oplevelse af mere bundtræk. Kan ses på en hurtigere acceleration, men lavere topfart.

  • #7   16. nov 2017 Det er jeg med på Jesper.
    Men jeg tror stadigvæk på, at da den bliver mere "kortbenet" topper momentet lynhurtigt med et syndigt svineri af utallige gearskifte til følge smiley

    Nu er jeg ikke FZ6 ekspert , men har dig2 haft fornøjelsen at at tæske løs på en S2'er i forbindelse med køb for en kammerat. Min oplevelse er en MC totalt og aldeles uden bundtræk, som du selv er inde på, men en FZ6 er dog alligevel utroligt velkørt smiley

    Kunne man så ikke forestille sig, at vinde mere ved at monterer en Powercommander V samt gå en tand op foran og/eller evt. lidt ned bagpå for herefter at få den optimeret på rullen hos Mr. Dyno aka Ove B. Pedersen hos ysr.dk?
    Det vil jeg forresten tro, at han ved en masse om smiley


  • #8   16. nov 2017 #7: Ingen ide i at gå op foran og ned bag. Nu er FZ6 rimelig lang i gearene, så den burde sagtens kunne trække det.
    På min TR650 gik jeg en tand ned foran. Det gav markant mere træk i 2.+3. gear


  • #9   16. nov 2017 Der sker jo ikke noget ved at prøve det, selvom jeg ikke er enig med dig smiley

  • #10   16. nov 2017 #9: Det giver bare et meget sløvt optræk

  • #11   16. nov 2017 Jeg mente: Der sker ikke noget, ved at prøve det, du foreslår smiley

Kommentér på:
Power Commander

Annonce