{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

skuffende hk forøgelse {{forumTopicSubject}}

har købt mig en R1 fra 07 og fik den målt til 157 hk på hjulet helt standart til et åben hus, vilket er meget godt for en standart cykel, nå men har jo i handlen købt complet akrapovic evo, powerkomander og K&N filter, fik den kørt op til ks motor i vejle hvor den er købt og rullet før de monterede det og efter det var monteret og hvad skal man sige 160 hk siger deres standart og nu 163 hk altsor 3 hk, det er bar ikke godt nok så, tror jeg vil have den til et værksted som mchospitalet eller midtfyns mc og få dem til at køre den poverkomander ind istedet for 3 hk, kan ikke passe,

se min profil, de sidste billeder er målingerne og skriv gerne en komentar

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13631&ipc=53238


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuffende hk forøgelse
  • #1   3. jun 2007 Hvad havde du tænkt dig?
    Yamaha er jo ikke en eller anden lille snot fabrik fra landet, der ikke akn finde ud af at hive heste ud af deres motore. Så får at du virkelig får noget ekstra ud af den, skal der mere seriøs tuning i brug. Meeen så ryger brugbarheden til landevejskørsel.

    Du kan evt køre den på det samme rullefelt som målte den til 157hk og se hvad det giver.
    Meeee du har jo fået 8-9 ekstra heste ved 6500 rpm, det kan du mærke i din dagligdag. Om du fik 10 heste mere på toppen ville du ikke kunne mærke forskel.

    /
    Jesper


  • #2   3. jun 2007 Du har ellers fået en pæn udjævning i mellemområdet og en fin kurve. Nu ved jeg ikke hvad der bliver lovet for en fuld udstødningen, men jeg ville måske ikke fokusere så meget på hvad den har på toppen.

  • #3   3. jun 2007 du har sikkert fået masser af heste i mellemområdet og ved delgas hvor du bruger dem. Om du har 5 mere på toppen er fuldstændig ligemeget da du ikke ka nmærke forskel alligevel.

    tag et smut til FV motor eller Mr Dyno hvis det skal være ordentligt!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #4   3. jun 2007 Det er nemt at kommentere det der.

    R1 motoren er en af de mest optimerede som markedet overhovedet kan byde på, så man skal da være mere end almindeligt optimistisk for at tro man kan klare opgaven bedre end Yamaha. Husk lige på de har et miljøkrav at leve op til, som du temmelig sikkert ser stort på...

    Jeg har ikke hørt om nogle andre som kunne få et positivt resultat ud af udstødning + powercommander på en R1'er - så 3 hk er slet ikke tosset....


  • #5   3. jun 2007 Hej Allan.. Det var jo mig der rullede din, til vores Åbent hus. Og som jeg har skrevet tidligere, så viste det rullefelt nok lige i underkanten. Og din var den eneste der spandt på feltet, for satan den blev gal lige pludselig. Hvor du måtte op og sidde bagpå, for at den ikke gjorde det. Jeg kan sige at den virkede noget mere hidsig end, de andre R1,zx10r,zx12r der var på. Men vil give dig lidt ret,med alt det du skriver. Men så igen, den kan jo være top optimeret fra fabrikken af jo. Så der måske ikke er så meget mere at hente, det er jo i bund og grund ikke hk. det kommer an på i sidste ende. men størrelsen på overarmene (Nm) Men det er kun et bud, men ville da få den måæt et andet sted også. Et godt forslag ville være Mogens ved Mik mc også, det er ikke så langt væk.
    (link fjernet)

    Mvh.
    Ronni G.


  • #6   3. jun 2007 (link fjernet)

    ser fin nok ud ifl denne her
    scroll ned ti kurven, det er vist en af de sidste sider


  • #7   3. jun 2007 et custom map fra bunden vil give dig endnu bedre respons og smidighed i motor..
    Hvad lavede de ved KS? Et map fra nettet?

    Det kan helt sikkert også bruge hvis du finder et der matcher dit setup og et fra europa


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #8   3. jun 2007 Ronni - Den slags kan jo lige så godt skyldes for højt dæktryk eller for koldt bagdæk, så det ville jeg ikke lægge så meget i hvis du har rullet den std.

    Hvis ikke jeg tager fejl, er det bedste vel at få den rullet før og efter trimning på samme felt?


  • #9   3. jun 2007 Han skriver jo sadan set at den blev målt på samme felt både før og efter montering...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #10   3. jun 2007 Lennart L - Ja jeg fatter det heller ik...



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #11   3. jun 2007 Martin - Ja det så jeg nu. smiley

  • #12   3. jun 2007 Sajmon: Vi er helt enige, til vores Åbent hus. Var det ment som et indslag sammen med de andre ting vi havde, også derfor jeg påpeger at der ikke helt kan regnes med målingerne. det var for at have det sjovt for små penge, og vi gjorde en lille konkurrance ud af det. Så det skulle være ens for alle, og jeg sad med at smil på læben hele dagen. Af at køre alle de forskellige cykler, de var fede allesammen på hver deres måde. Bla. kan jeg nævne en "gammel" zx10 fra 88 der smed 141 hk. det må man da sige er pænt godt...:-)
    Men ja rulning på samme felt før og efter siger jeg også.
    Og Lennart: Ja en vil altid ha mere ha ha ha Min egen var desværre ikke klar, nok også godt det samme. for med de cykler folk de er ved at ha, så skal man sku da ha både det ene og det andet på for at være med. Det er sku nogle giftige cykler de ny/nyere 1000 ccm. Og så med den vægt de har. Så kan min med rette bilve kaldt en færge...:-)


  • #13   3. jun 2007 Havde dog frygtet Gitte ville komme med Savage´n, så skulle hun have været på som den sidste. er du gal den cykel den rykker....:-) Jeg er så heldig at have prøvet den en lille tur. det er bestemt ikke for børn...
    Det er gazz Gitte du kan tage det... Av min skulder når vi ses.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #14   3. jun 2007 Ronni - Tag ikke fejl - jeg synes selv effektmålinger er underholdende nok, men det er mest fordi man står 1 meter fra noget som vræler op i rpm til det enten brækker sig i lårtykke stråler eller rammer begrænseren med et brag. smiley

    Men folk har det godt nok med at fokusere på deres tal ALT for meget i stedet for at bruge tid på kørbarhed og harmonisk motorgang. Jeg kender sq ik nogen der kan udnytte 163 eller 160hk på hjulet ude på vejene - og hvis de findes, var det nok en bedre ide at køre banerace.... For offentlighedens sikkerhed...


  • #15   3. jun 2007 der var ingen softvare med til powerkomanderen så han hentede et fra nettet, men for mig er ks motor ikke et firma som ligge sjæl i at hive hk ud af motorene, de står jo med garentien de næste 5 år, da yamaha giver 5 år og ikke to, har bare en forenemelse af at de firmaer der går meget op i tuning ville kunne trylle lidt, ikke hive 10 hk mere ud af den men nok mere end ks, jeg har givet 20 kilo for de tre ting og så skal den ikke få 3 hk mere vis der ligger mere, så skal de også frem om man kan mærke dem eller ej, for brugt skal de nok blive

  • #16   3. jun 2007 Sajmon: som sagt er vi enige.. det er også det jeg synes er vældig sjovt. Og folk ved jo at hvis den brækker sig. er det for egen risiko, jeg kørte dem så forsigtig som jeg nu kunne. Men fik at vide af ejerne, at den bare skulle op og ringe. Fair nok, det kommer den så. Og sågar en der sagde at vi skulle tage livet af hans motor hvis vi kunne. hahaha Han kørte Y..... siger ikke mere....:-) Jeg kørte den alt hvad jeg kunne 4 gange, og han stod bare og skreg om mere... hihihi Den dryppede da også lidt.

  • #17   3. jun 2007 Allan: hvordan har du fået KS med til stadig at give garanti, med det du får lavet ved den. Håber du har det på skrift, for som forhandler ville jeg ikke gøre det. Men du har nok lidt ret, hvad angår det md at de ikke hiver det sidste ud af den. Trods alt dem, der står med problemet hvis der kommer noget jo. Ville også tage til en uafhængig, og få det ordnet. Men husk at undersøg, hvad der står med småt.


  • #18   3. jun 2007 det var en betingelse for at jeg ville købe cyklen for vil sku ikke køre rundt atandart, synes kun det er en halv cykel vis den ikke har bare de tre ting, du ved jo om den har 160 eller 163 hk på toppen ikke betyder det helt store men gør det jo alligevel når man står til åbenhus og der er en der har 165 hk og vinder den klasse, så betyder det alligevel noget lige der,

  • #19   3. jun 2007 sajmon smiley enig smiley


  • #20   4. jun 2007 var i vejen i nat ved 4.30 tiden og på vej hjem kørte jeg bag en bil fra vejen og i svinget lige efter lyskryset mod skodborg kørte bilen i grøften og slog rundt og manden lå bevistløs i 20 min hvor jeg ventede efter ambulangsen og politiet, var vist noget sprit kørsel, af en art, men blev smurt ind i blod af at hive ham ud af bilen og få ham trukket ind til siden, men levede da men vognede ikke op

  • #21   4. jun 2007 Allan: du kender mig, jeg kan sagtens følge dig... hahaha Kan godt forstå dig, men som jeg skrev så ville jeg prøve en anden. Men husk nu det med garantien, selvom jeg heller ikke gjorde.

  • #22   4. jun 2007 forde de kan hente lidt flere hk på toppen betyder jo ikke at man taber moment, den skal jo bare stå så optimal som muligt og det gør den jo bare når den yder mest og tror jeg bare ikke helt at den gør nu

  • #23   4. jun 2007 sebastian

    du solgte engang nogle andre greb til en R1er er det noget du skaffer hjem eller var det bare noget du havde liggende


  • #24   4. jun 2007 og har du mrdynos hjemmeside

  • #25   4. jun 2007 Der er altså også stor forskel på de forskellige bænke, husk det

  • #26   4. jun 2007 rasmsu det er jo de 3hk forøgelse han brokker sig over.
    Ikke selve resultatet smiley


  • #27   4. jun 2007 nej for målingen som standart er over alt forventning efter min mening, og kan den ikke få mere så er det jo sådan der er men kan ikke forstille mig at når man ser bort fra alle eu kravene fjerner katten og den får noget nemmer ved at komme af med luften ikke stiger mere end 3 hk, forstå mig ret den køre super godt jeg er bare lidt uforstående over den lille stigning

  • #28   4. jun 2007 den er jo optimeret max i forvejen.
    Så tror ikke du skal regne med meget mere. Måske 1/&½ eller 1 hk mere ved et custom map


  • #29   4. jun 2007 ham mr dyno hvor ligger han henne og har han en hjemmeside
    sebastian du skriver jo også gladligt at din fik 2 hk mere hele vejen op og giver det to hk mere bliver man jo også glad vis man ved at det er det man kan hente, de 3 hk kostede jo 20000 så med den helt rette indstilling får jeg moske 1 til to hk mere men det er jo også 33 til 100 procent mere end den fik for de 20 kilo


  • #31   5. jun 2007 Allan det har intet med powercommanderen at gøre. Det udelukkende pga luftilfterkasse moddet!
    Powercommanderen giver bare bedre blandingsforhold og mere smidigmotor. På de fleste cykler henter en powercommander ikke flere hk

    Tag til FV motor, hans bænk måler noget højere end Mr. dynos selvom det er samme bænk smiley En 3-4%
    Så selv samme bænke er er forskel på. Det kan være en temeperatur censor i rummet der er placeret et sted hvor der måske er lidt varmere. Således bænken korregerer! Eller andet måleudstyr. Der skal ikke meget til smiley


  • #32   7. jun 2007 Jeg fik komplet akrapovic evo, Kn og power comander på min 10er den gik fra 148hk til 155 og efter Brian fra rydberg havde den på rullen havde den 167hk så det har givet i alt 19hk og 22.000 mindre i min pung.. hehe men syntes stadig der er for lidt men sådan skal det sikkert være...

  • #33   7. jun 2007 Michael rydbergs bæn ker kendt for at måle ret optimistisk smiley

    du henter ikke 19hk p åen zx10´er! Det kræver som udgangspunkt andre toppe, knaster osv.

    Derudover kan du ikke smamenligne resultatet fra 2 bænke.
    Jeg har målinger liggende på min TL´er der siger 115 og 125. Det er med samme setup


  • #34   7. jun 2007 Da jeg var over ved Ove (Mr.dyno) sidste gang snakkende vi også om det.

    Han sgade at mange racer ikke får ret meget mere end 2-3 HK mere på toppen og det er dyre købte HK. Men det er jo i bund og mellemområde der kan hentes noget.

    Når fabrikken dyster om top HK er det jo klart at de sørger for at de går "godt" på toppen for ellers henter de jo ikke de tal de gerne vil.
    Så slækker man lidt på de andre områder.

    3 HK på toppen er da ganske fint. Men jeg vil tro at de mc ser en del bedre ud på dens bund og mellem tal.

    Men vil du have det spiller max..... Så er det Mr.Dyno.


  • #35   7. jun 2007 Jeg gik fra 67 HK til 76 HK hos Mr.Dyno. og fra 97 NM til 102 NM.

    Desuden ser mit kurve ond ud. Skal lige siges at de nye kruver ikke er lagt ind endnu - men de er endnu bedre. Og de gamle var ellers gode nok...:O)


  • #36   10. jun 2007 Det er finger reglen for båd motore Mik P.

  • #37   14. jun 2007 1000 kr. pr hest??? hvor, fandme ikke på en sports mc!!! mere hen ad 10000 pr hest!!

    Den tommelfinger regel er nok mere for en yamaha jog (eller hvorn det staves)

    Jeg kan til nød forstå din skuffelse over ikke at have mere end 3 hk heste ekstra til den pris. MEN ikke når jeg ser din kurve... Det er fandme en dejlig forbedring..

    /Jesper


Kommentér på:
skuffende hk forøgelse

Annonce