{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

tandhjul Yamaha thundercat {{forumTopicSubject}}

hey, har søgt igennem forummet og læst det jeg kunne finde om det. men har stadig nogle spørgsmål ang gearing.

er ved at kigge på en anden gearing. og vil gerne have 2-3 tænder mere bagpå. har fundet disse 2 link

(link fjernet)

(link fjernet)

mit spørgsmål er så. når man laver en den om til en 520 kæde. så kan jeg kun geare den 1 tand mere bagpå. da man kun kan få et 48 tandhjul. Men ved at holde den 530 kæde, kan jeg gå op i et 50 tandhjul. hvad ville så kunne betale sig, da den 520 kæde er lettere, men ville ikke kunne geare den så meget.

evt hvis i har prøvet eller kender nogen der har gearet en cykel som min vil jeg da gerne ha erfaringer og link til produkter som de kan anbefale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandhjul Yamaha thundercat
  • #1   31. okt 2007 En 520-conversion er klart at foretrække. Du sparer 2-3 kg vægt. I stedet for at skifte det bagerste tandhjul til et med 2-3 tænder mere, kan du skifte det foreste tandhjul til et med 1 tand mindre. 3 tænder mere bagpå svarer til 1 tand mindre foran.

    Hos Vortex Racing kan du købe lækre alu. bagtandhjul i størrelsen 38-54 tænder og fortandhjul i størrelsen 14-18 tænder.

    Link: http://www.vortexracing.com/

    Jeg har til min FZR600 købt et standard 15T fortandhjul og 2 bag tandhjul. Et standard på 45T og et nedgearet på 47T.

    Jeg statte tidligere i år et Renthal 50T (gearet 5T) på baghjulet, og det var for meget. Ved almindelig landevejjskørsel kom den til køre med alt for høje omdrejninger. Istedet gearede jeg den 1 tand foran (svarer til 3 tænder bagpå) og det var perfekt. God balance mellem kanon optræk, og stadig god kørebarhed ved almindelig kørsel på landevej.


  • #2   31. okt 2007 smid et mindre fortandhjul på som Lars skriver. Dog skal du ikke gå under 15t da kædestøj og slitage så øges

  • #3   31. okt 2007 det er nemlig det der er problemet. den køre 15 / 47 standard. så er jo nok bagtandhjulet der skal skiftes, og regner med at skifte til en 520 kæde samtidig

  • #4   31. okt 2007 ja så gå efter bagtandhjulet. Den burde nemt kunne tage 3 tænder mere.


Kommentér på:
tandhjul Yamaha thundercat

Annonce