{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

"Dyno ECU Tuning" {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Håber i også tæller dagene ned til MC sessionen starter igen smiley

Jeg har lidt det her dilemma som jeg vil høre jer omkring.

Det er sådan at jeg har denne motorcykel Suzuki GSX 1250FA (2016)
Den har kørt 10.000 Km.

Jeg har udskiftet luftfilteret til K/N filter og sat en Scorpion udstødning på, samt installeret en Quickshifter.

Jeg har læst en del om at det ville være en god ide at få den kørt ind hos en Dyno så den får de rigtige blandinger grundet de dele jeg har udskiftet.

Jeg har fået et tilbud hos FV Motor på 3800 Kr.

Spørgsmålet er bare om det er det værd i forhold til prisen.
Forstået på den måde om det virkelig gør en stor forskel.

Altså den kører fint nok, men lidt i de lave omdrejninger er den ikke så flydene, men omvendt så er det svært at sige da jeg aldrig har prøvet at køre hvor den blander helt perfekt, så jeg ved egentlig ikke hvor godt den "kan" komme til at køre.

Er der nogen som har fået lavet sådan en indkøring og hvad synes i om resultat i forhold til den pris man giver?

Jeg brokker mig ikke over den høje pris, da det jo tager teknikeren lang tid at udføre denne tuning, så det er helt forståeligt.

Det er bare stadig mange penge taget i betragtning, og så ved man egentlig ikke hvor meget man får ud af det i sidste ende.

Jeg har svært ved at finde ud af om det er noget jeg skal prøve eller helt lade være, og så bare leve med som den kører nu.

Jeg kører på min motorcykel til og fra arbejde i hele MC sessionen som svarer til 120 KM om dagen, så jeg kører en del, og regner med at have den til den skal skrottes en dag.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Dyno ECU Tuning"
  • #1   27. jan 2020 Normalt vil man sige, at det kræver en indkøring efter montage af luftfilter/udstødning med mere flow. Hvor meget en indkøring giver for lige netop din maskine, kan jeg ikke svare på. Men på min egen Husqvarna 701 Supermoto var forskellen mellem stadart og indkøring kæmpe stor; Ca 25% flere heste/moment i bunden og mellemregistret og ca 10% mere topydelse. Desuden tager den gassen mere kontant og knalder ikke i udstødning når gassen lukkes hurtigt.
    Jeg ville i dit stede få den indkørt!


  • #2   27. jan 2020 Jeg havde gjort det!

    Har selv haft et par cykler efterhånden som har været kørt ind - og det har gjort en kæmpe forskel. Den udstødning du har sat på, er det et komplet system eller "bare" bagpotten?

    Har læst i flere indlæg af de ældre udgaver af din maskine var begrænset i forrørne så man fik rigtig mange kræfter ud af at sætte et komplet system på - ved dog ikke om det er det samme med de nye modeller. Men det er da værd at undersøge hvis den alligevel skal rulles ind.....


  • #3   27. jan 2020 Det er pengene værd

  • #4   27. jan 2020 #2

    Det er kun bagpotten som er sat på.

    Eller den sætte på i selve midten af hele udstødnings systemet, der hvor du kan se den buler lidt ud i midten af motorcyklen, men går ikke helt op til fronten hvor den deler sig i 4 stykker ind til motoren.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #5   27. jan 2020 Det er helt sikkert pengene værd.

  • #6   27. jan 2020 Du får en helt anden cykel bagefter( i positiv retning)

    Kan du ikke mærke forskel, så er det sq lige før jeg gir de 3800kr:-)


  • #7   27. jan 2020 Finn gør det rigtig godt og at få den kørt ind handler ikke kun om at få den til at køre stærkere men at få maskinen til at køre optimalt med de "mods" som er sat på maskinen, det er pengene værd efter min mening.

    Gør dig den tjeneste at putte alle de ting på som du synes du vil have på inden du får den kørt ind, så skal du ikke gøre det igen hvis du fx skifter et eller andet som gør en stor forskel på luft/benzin.


  • #8   27. jan 2020 Så vidt jeg husker får den model der ret meget mere power, da den er temmelig begrænset om man så må sige, i øvrigt en flot bike smiley

  • #9   27. jan 2020 Det havde også været pengene værd selvom du ikke havde skiftet filter og potte....



  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   28. jan 2020 Hvis man ikke vil bruge penge på en indkøring, skal man lade være at montere dele der ændrer på flowet gennem motoren !


Kommentér på:
"Dyno ECU Tuning"

Annonce