{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki z1000 J - z1000 mk2 - krumtap - crankshaft

1.679 visninger | Oprettet:

Så er parringstiden kommet i gang i min garage.

Da Kawasaki z1000 J og z1000 mk2 kører med forskellig krumtap, men med samme størrelse lejer på krumtappen vil jeg nu prøve at lave en 1000 J krumtap om, så den kommer til at passe i den gamle model ved og skifte midterstykket med tandhjulet ud, den gamle kører jo med rullekæde.

En z1000 mk2 er meget eftertragtet til tuning, men krumtappen er den tungeste af dem alle, så vil nu prøve at lave en anden, som gerne skulle ende ud med at være lettere end den i de gamle z900 som jo har den letteste krumtap.

Så er slankekuren slut, har nu lavet en krumtap til en Kawasaki
z 1000 mk2 som er 0.8 kg lettere en en z 900 krumtap ;-)

Den original z 1000 mk2 krumtap vejer 16.5 kg

Har nu afvejet de bevægelige dele på z 900 og z 1000 J krumtap, de vejer nogenlunde ens, ca. 3.2 kg, - så det er på selve den roterende jernmasse man skal finde vægtbesparelsen.

z 1000 mk2 kører med større hovedlejer og plejlstangslejer end z 900

Når man skal bestille borekit til denne krumtap jeg her har lavet til en MK2, skal man huske de skal være til en z 1000 J.

Hans Henrik (Hjørring)
Mand | 71 år | Oprettet: 11. nov 2008


Kommentér på:
Kawasaki z1000 J - z1000 mk2 - krumtap - crankshaft
Annonce