{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda XL 125 R Paris-Dakar [Tidl. motorcykel] 1991

5.449 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda XL 125 R Paris-Dakar

Årgang:
1991
Motor:
Motor: 1-cylindret, 4-takts luftkølet. 1 overliggende knastaksel. 2 ventiler..
Kubik: 124 cm3
Boring/Slaglængde: 56,5/49,5 mm/mm.
Kompression: 9,4:1.
Karburator: 1 stk. Keihin Ø 24 mm.
Hestekræfter
13 hk (9,6 kw) ved 8500 o/m
Fælge
Hjul For: 275 z 21 på 1.50" fælg.
Hjul Bag: 410 x 18 på 1.85" fælg.
Dæk
Slidte..
Topfart
102 km/h
Tuning
Knasten er pillet ud.
Styling
Patina
Ekstraudstyr
Knastakslen puttet i en pose, og sat på bagagebæreren..
Bemærkninger
Denne fartliderlige klatremis er blevet min, efter at den forrige ejer ikke kunne finde ud af at lave den. Jeg ved ikke så meget om den, andet end at der er noget galt i toppen, det er noget med knastakslen, der er pillet ud. Der skulle efter sigende være noget grasværk..

Hvis nogen ved mere, er de velkomne til at skrive. Jeg glæder mig til at komme i gang, og til at se hvad det er jeg har fået fingrene i. Den er med afgift, så når den kommer til live, er det bare at smide en medalje på, så er jeg på gaden.
Kommentér på:
Honda XL 125 R Paris-Dakar
  •   21. jun 2011 Uha!
    Den trænger til en kærlig hånd, eller en tur i pressen! det er noget af et projekt, velkommen til!!


  •   21. jun 2011 ..
    Tak skal du have, det kunne være en mulighed med sådan en motor. Men nu skal jeg først lige se, hvad der er galt med den. Meget rart at vide, hvad jeg skal holde øje med.

    Jeg kender ikke rigtigt noget til de små motorer, har kun haft en enkelt cykel under 600 cc, og det var en 250'er, jeg kørte da jeg havde lille kort.


  •   21. jun 2011 Fin 125'er.
    Synd dét med motoren - men det er et generelt problem på mange små 4-taktere med overliggende knastaksel. Oliemængden er nemlig ikke ret stor (1 liter eller mindre). Så hvis man glemmer at checke/skifte olie, kan det gå ud over knastakslen.

    Få evt. fat i en Honda CG125-motor (eller en Kina-kopi - som f.eks. 156FMI) - den passer med næsten 100% garanti i stellet på din XL. Den har underliggende knastaksel (stødstangsmotor), så den er ikke så følsom m.h.t. olien ... smiley


  •   21. jun 2011 ..
    Jeg lurer på det, det er ikke utænkeligt, at jeg tager fat i dig..

    Det ligner den her, så jeg går lidt ud fra, at min er samme model.
    http://bikez.dk/mc.php?mc=2189&title=Honda_XL_125_R_Paris-Dakar_1990


  •   21. jun 2011 Det var så lidt!
    Det er en hyggelig maskine. Jeg har virkelig kørt mange kilometer gennem skov og strand på sådan én smiley

    Bare husk det der med at sikre, at der kan komme olie op og smøre ind i skålen (kan ikke huske, om der er smørekanaler, eller om det er noget med kondensering på topdækslet, som så drypper ned på akslen - men vigtigt, det er det i hvertfald).

    Held og lykke med operationen smiley


  •   21. jun 2011 ..
    Tak for svar!

    Ok, det lyder som noget, jeg godt kan lave, hvis det er det. Hvis ikke jeg kan finde et billigt topstykke på ebay.

    Jeg har faktisk aldrig renoveret en motor rigtigt, det kan være, at det er nu det skal prøves..


  •   21. jun 2011 Hov...
    Så lige i din profil, at du har adgang til fræsere, drejebænk mv. Så er ovenstående jo det perfekte projekt smiley

    Jeg havde selv en XL 125 engang, hvor jeg kørte død i det. Jeg havde ikke lige grejet til at lave det.


  •   20. jun 2011 Jeg tror jeg ved, hvad der er galt...
    Knastakslen kører direkte i topstykket uden bøsninger eller lejer. Knastakslen "ligger af" direkte i aluminumsblokken, og det er med garanti slidt så meget, at motoren knap kan gå - den vil lyde som et tærskeværk. Den eneste løsning er i princippet nyt topstykke.

    Ellers skal man være rigtig ferm (og uddannet smed) og fræse plads til nogle nye leje-skåle i blokken, men pas på mht. olie-smøringen af skidtet efterfølgende.

    Det nemmeste er helt klart et nyt topstykke.


Annonce