{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia RS 250 1998

2.075 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Allan K
Mand | 40 år | Oprettet: 4. mar 2006


Aprilia RS 250

Årgang:
1998
Motor:
Suzuki VJ22’er fra RGV’en,med Aprilia logoer på.

90gr V2 på 249,25ccm. Membranstyret indsugning og variabel udstødningsport. Mikuni 34mm fladspjældskarburatore med elektronisk styret luftventiler.
Hestekræfter
Født i tyskland med 56hk (pga katalysator.)

I danmark blev den solgt uden kat med opgivet 65-69hk alt efter årgang men det er ren overdrivelse og salgsgas. Suzuki’s egne oplysninger på vj22 var 62hk.
Fælge
3,5x17 for og 4,5x17 bag produceret af Brembo

Brembo Oro gold series bremser for og bag. Samme som bla ducati 916
Dæk
Bridgestone battlax 120/60-17
Bridgestone battlax 150/60-17
Topfart
212km/t på speedometeret indtil videre (på tysk motorvej)
Tuning
Jollymoto... de originale potter med kat skulle af da indmaden var gået løs. Jolly potterne skulle være blandt de bedste. De vejer ingenting i forhold til de originale og de giver lige det sidste som motoren fortjener. De giver mere topeffekt uden at ødelægge mellemtrækket. Og så er de i mine øjne smukt lavet... de er desværre heller ikke billige!

De originale powerventiler er udskiftet med the tuning works/ Cougar Red pv’s.

Den ska forbi et rullefelt en dag og justeres ind...
Styling
Udstødningerne som er det absolut eneste der er ændret! Den ska være så original som mulig..
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
Da jeg var ca 15-16år blev jeg helt forelsket i den lille sag. spol tiden 20 år frem og voila... den blev hentet hjem i 2018 men fik først plade på i 2020. Brugte et års tid på at lede efter den rigtige og måtte til sidst til tyskland for at finde én da der ikke var en eneste til salg herhjemme. Den tidligere ejer havde haft den i 18år! Den har ikke kørt ret meget og som sælgeren sagde så havde han passet den mere end han kørt på den og den stod i sindsyg flot stand, og 100% original... Alligvel valgte jeg at hive cylinderne af for en sikkerheds skyld og skifte stempler og det viste sig at den havde ridser i højre cylinder så de røg begge til england og fik nyt hårdkrom.. vil tro det er billigere at være narkoman end at køre på totakter!

Jeg var heldig at købe på det rigtige tidspunkt. Siden er priserne kun gået en vej og udvalget er skrumpet

Fun facts:
Stellet blev produceret hos Benelli, og suzuki lavede en forholdsvis kort produktion af en ny RGV VJ23 motor i 70grader og en del mere moment i mellemområdet end den ‘gamle’ vj22. Men den er sjælden og blev kun solgt i japan.

Det er min 3. Totakts motorcykel...
Kommentér på:
Aprilia RS 250
Annonce