Yamaha WildStar xv1600 [Tidl. motorcykel] 2002
5.711 visninger
|
Oprettet:
Yamaha WildStar xv1600
Årgang:
2002
Motor:
1602 cm3, 2 cyl. luftkølet 4-takts V-motor med 1 x 1 centralt placeret tandhjulstrukken knastaksel. 4 ventiler pr. cylinder. Boring: 95,0 mm. Slaglængde: 113 mm. Kompresion: 8,3:1
Hestekræfter
63 hk ved max. omdrejninger 4.000. Drejningsmoment 134nm( 13-7 kg-m) ved 2250 omdr.min.
Fælge
Standardfælge 3" stålfælg for. 3,5" stålfælg bag.
Dæk
Standarddæk. 130/90H16 for og 150/80H16 bag. Fik 2 nye dæk Bridgestone på ved 21.700 km.
Topfart
Måske 175.
Tuning
Dyna3000, JetKit, K&N filter. LongShot Vance & Hines udstødning. Udstødningen er monteret og lyder rigtig godt. Dyna3000 monteret af PK Motor i Osted. Det gav lidt bedre bundtræk og mindre rystelser ved lave omdrejninger. Nu er der et federe træk i 3-gear. 4.6.2009 monteret V&H Pro Pipe HS.
465 Series Shock w/RAP
Progressive Suspension has added our new R.A.P. (Remote Adjustable Preload) to our 465 Series line of high performance monoshocks. The 46mm bore shock is also stuffed with features like deflective disc damping, threaded body and a 5 position rebound adjuster. Setting it up to perfectly match your bike, weight and riding style is now a few clicks away. Includes remote mounting bracket. Efter montering af denne affjedring, ligger den meget bedre på vejen når jeg også har en passager med. Og at den kan justeres er bare en ekstra lækker detalje.
465 Series Shock w/RAP
Progressive Suspension has added our new R.A.P. (Remote Adjustable Preload) to our 465 Series line of high performance monoshocks. The 46mm bore shock is also stuffed with features like deflective disc damping, threaded body and a 5 position rebound adjuster. Setting it up to perfectly match your bike, weight and riding style is now a few clicks away. Includes remote mounting bracket. Efter montering af denne affjedring, ligger den meget bedre på vejen når jeg også har en passager med. Og at den kan justeres er bare en ekstra lækker detalje.
Styling
Fodplader, gearskifte, bremsepedal fra Rizoma. luftfilterbox, samt diverse små forkromede tilføjelser, Vance & Hines Classic samt LongShot udstødning. V&H Pro Pipe HS er den seneste.
Ekstraudstyr
ekstra lygtebom m 2 lygter, vindskærm, glasfiber tasker, Bagagebærer, sissybar.
Bemærkninger
Længde: 250 cm. 168,5 centimeter mellem hjulakslerne. Sædehøjde: 71 cm. Tørvægt: 307 kg.
Instrumenteringen sidder i tanken - alt er her, også et ur. Tanken rummer 20 liter; jeg kører ca. 16,5 km/l. og omkring 20 km/l når jeg er på Tøffetur.
Baghjulet har skjult affjedring, idet bagsvingeren er udformet med traditionelt hardtail-look. Bilstein-støddæmperen er link-koblet og muliggør 110 mm hjulvandring. Fjederens forspænding kan justeres alt efter om man kører solo, med passager eller med stor oppakning.
Hvor de fleste Yamaha-cruisere hidtil har ført sig frem med kardantræk, bruger Wild Star en tandrem af gummi forstærket med bælter af aramid-fibre eller stål.
Den er tillige praktisk, fordi den uden at kræve nogen som helst form for smøring vil holde til omkring 50.000 kilometers drift.
En problemfri maskine i den tid hvor jeg har ejet den.
Instrumenteringen sidder i tanken - alt er her, også et ur. Tanken rummer 20 liter; jeg kører ca. 16,5 km/l. og omkring 20 km/l når jeg er på Tøffetur.
Baghjulet har skjult affjedring, idet bagsvingeren er udformet med traditionelt hardtail-look. Bilstein-støddæmperen er link-koblet og muliggør 110 mm hjulvandring. Fjederens forspænding kan justeres alt efter om man kører solo, med passager eller med stor oppakning.
Hvor de fleste Yamaha-cruisere hidtil har ført sig frem med kardantræk, bruger Wild Star en tandrem af gummi forstærket med bælter af aramid-fibre eller stål.
Den er tillige praktisk, fordi den uden at kræve nogen som helst form for smøring vil holde til omkring 50.000 kilometers drift.
En problemfri maskine i den tid hvor jeg har ejet den.
Yamaha WildStar xv1600
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 67
jeg synes selv den "buldrer" mindre. Min genbo mener dog ikke umiddelbart den larmer mindre.
Så det må jo komme an på en prøve når vi snart igen skal ud og køre.
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 430
kan vi køre sammen uden at alle skal bruge ørepropper
Den nye udstødning er rigtig flot.
Mch
Johnny
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
Lækker Kværn, virkeligt kram,. En høj herfra og god sommer med mange kilometer
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 150
en HØJ herfra.......
Men for én i HEL hvor den larmer.......
Fortryder at jeg rensede ører i morges....
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 48
Jeg har oprettet en Wildstargruppe.
Tilmeld dig hvis du har lyst. Ingen forpligtelser.
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/wildstarxv1600
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 350
Ja mere er der vel ikke at sige - man kan jo drømme videre.
En høj (softice) fra mig
Lennart K
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 59
fed cykel du har der. Er dog ikke vild med vindskærme... En høj i posten
Co9
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 135
hvordan virker kn og jetkit, jeg går lidt og overvejer, men ved ikke hvis ikke det gir ret meget
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 48
Høj fra mig
jun 2005
Følger: 70 Følgere: 65 MC-er: 2 Svar: 17
lige en høj herfra
Bluesman
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.403
Det er en rigtig flot cykel. Er også vild med dit cover til luftfilterkassen.
Bedre end alle de hyperchager man se for tiden.
Jeg kan se du også har valgt en Dyna 3000. Ganske smart for lige at få det sidste. :O)
Hvorfor har du ikke NM med. ? Det er da det der er fordelen ved din mc og dens type motor.
Hvor har du fået indstillet den henne og har den været på rullefelt. ?
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1
Altid dejligt at se en flot wildstar...
Flotte potter
Høj herfra. Hilsen Hans