{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki Z650 Turbo #bæstet# 1978

45.582 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki Z650 Turbo #bæstet#

Årgang:
1978
Motor:
4 cylindret - luftkølet - dobbelte overliggende knastaksler.
4stk 36mm Spjældhuse
Flade smedede stempler.
Større stempler
Forstærket primærkæde.
Forstærket kobling.
Eliminator Tænding
IHI RHB5 Turbo
Elektronisk Benzinindsprøjtning
Hestekræfter
Det er et godt spørgsmål. Rigeligt til lange sorte streger og forhjulsløft med over 100km/t

Det er jo bestemt af ladetrykket, som er næsten valgfrit,
Men et godt stykke over 150 HK er muligt. : - )
Fælge
For: ZZR600 Standardfælg 17x3.5
Bag: ZZR600 Standardfælg 17x4.5

2x300mm skiver foran
1x240mm skive bagpå.
Dæk
Fordæk: 120/70ZR17 Continental SportAttack
Bagdæk: 160/60ZR17 Bridgestone BT-021
Topfart
Teoretisk set køre den 320km/t ved 10.500 omdr. - Jeg ved ikke hva den faktiske topfart er, det er jo egentlig også ligegyldigt. Har prøvet og løbe tør for tal på speedometeret! (260km/t) Det var hurtigere end jeg synes var rart. Kunne ikke trække vejret i hjelmen, der var intet luft :-/ Det var under en overhaling af en M5. desværre aner jeg ikke hvor hurtigt jeg kørte, men det gik STÆRKT!
Tuning
Race Mapped ECU

Portet og Ændret DFI.

Åbent filter ved turbo.

Stor turbo IHI RHB5 Turbo ( Fra FordScorpio 2.8D )

Sænket vægten markant.
Fuldtanket vejer den 215kg
Fra fabriken af vejede 232Kg fuld.
Styling
#- Maj 2006: Bygget om med gafler og hjul fra en ZZR600 årg 95.
Det er helt enormt som det har hjulpet, det er virkelig en helt anden cykel nu, men til det bedre! Køreegenskaberne er blevet sådan ca 100 gange bedre. Nu er den retningsstabil igennem sving, det er noget nyt! 50mm længere er den også blevet, det har hjulpet til at den er noget lettere at holde nede under hård acceleration.

#-Juli 2006: Monteret en anden baglygte, også fra en ZZR600.
Vente den på hovedet, så passer den perfekt til formen på anderøven.

#-August 2006 -_- September 2007 -_-#- Har smadret 2 motorer, én med turbo og én uden. Stempler i den ene og krumtappen i den anden.

#-September 2007.
Nu begynder projektet igen, er igang med samling af cyklen efter en længere pause.


#-Marts-2008
Sidste dele kom tilbage fra maler. Nu mangler genopbygningen bare, alle dele er stort set i hus.

#- April 2008. Er igang med at lakere og tilpasse de sidste ting nu. Ordne alle sidste detaljer.


#- September 2008. - Køreklar - se foto. Speedometer stod på 78.007km

#- Januar 2009. - Ved at montere Kellermann styrender med blink. Stålarmerede benzinslanger plus lidt småting.

#- Februar 2009. - Har lakeret Stator og Tændingsdæksel blanksort. Motoren er blevet originalfarve (Satin Black). Og er igang med at optimere bundkaret for bedre olietryk i resten af motoren.

#-Marts-2009.- Blevet færdig med ny udstødning. Lyden er bare helt kanon. Den blev lige som jeg havde ønsket mig. Næste projekt er Forrør, flanger og udstødningsrør i Rustfri.-

#-Juni-2009.- Ingen nye ting lavet. har bare kørt de sidste par måneder.

#-August-2009.- Monteret Digitalt / LED Volt / Ladetryksur.
Ekstraudstyr
Kellerman styrender med blink

Diodeblink bagpå

Rustfri nummerpladeholder

InSIGHT Wide streetfighter Spejle

BrunoHansen Msport BlowOff

Monteret Digitalt / LED Volt / Ladetryksur.

StylePRO Filter
Bemærkninger
Hele idéen med denne her ombygning har været at bygge en anderledes Z650, hurtigere, bedre bremser og styring og meget billig da min lærlingeløn skulle kunne dække det.

ALLE DE DELE JEG HAR BRUGT TIL OMBYGNING ER 100% KAWADELE!
KAWA KAWA KAWA HELE VEJEN IGENNEM.


Tidligere Maskiner i korrekt rækkefølge:
1. MZ 250 ETS 1987
2. Kawasaki Z750 1983
3. Kawasaki ZXR250R 1990
4. Suzuki Gs650G (Katana) 1984 - tja. (kostede en motor)
5. Kawasaki Z650 1978 ;-)
6. Kawasaki Z650 1980




Cykler jeg har Kørt:

-Kawasaki
Z750 Årg. 2004
Er5 Årg. 2004
Zl600 Årg. 1996
ZRX1200 Årg. 2007
Zx9R Årg. 1998
ZXr750R Årg. 1998
Er6N Årg. 2006
ZZR600 Årg. 1992
ZZR600 Årg. 1995
GPz750R Årg. 1990
GPz750 Turbo
Er6F
Z1000J Årg. 1983
Z1000A årg. 1977
Div. Z400 - Z440.
Mange forsk. Z650 også.

-Suzuki
Sv650 Årg. 2004
Gsx750R Årg. 2000
Gsx400X Årg. 1991
Ls650 Savage,
Burgmann 400
Gs550
-Honda
CBR600 Årg. 1996
CBR900 Årg. 2002
CBR900 Årg. 2002 (banejern)
Shadow
Cb500 Årg. 1990

Diverse blandede cykler:
-Harley Herritage, V-Rod.NS
Moto Guzzi V65, (Per´s gamle kværn)
Buell, Yb9 og Yb12,
Yamaha Mt, Virago 535. DT175, FZR1000
Kommentér på:
Kawasaki Z650 Turbo #bæstet#
Annonce