{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBR 600 F2 PC25 1992

9.927 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CBR 600 F2 PC25

Årgang:
1992
Motor:
Type: 4 cylindret - 4 takts rækkemotor
Moment: 63 Nm @ 10.500 o/min.
Litereffekt: 166,7 hk/l.
Slagvolumen: 599 ccm.
Boring: 65,0 mm.
Slaglængde: 45,2 mm.
Kompression: 11,6:1
Ventiler: 16
Ventilstyring: Kædetrukket DOCH, vippearme.
Ventilspillerum indsugning: 0,16 mm.
Ventilspillerum udstødning: 0,22 mm.
Smøring: Vådsump, fælles smøring af motor og gearkasse
Køling: Vandkøling, 50% kølevæske - 50% destilleret vand
Tændingsrækkefølge: 1 - 2 - 4 - 3
Benzintilførsel: 4 stk. 34 mm. Keihin Venturi Karburator.
Hestekræfter
100 hk / 74 Kw @ 12.000 o/min. (p.t. er den droslet ned til 34 hk, som dog snarest muligt bliver pillet af.)
Fælge
Fælg for: Støbt alu 17´´ x 3,5´´
Fælg bag: Støbt alu 17´´ x 4,5´´
Dæk
Dæk for: Bridgestone Battlax BT 50F 120/60 ZR 17
Dæk bag: Bridgestone Battlax BT 50R 160/60 ZR 17
Topfart
225 km/t. (dog kører den nu max 150 km/t. med droslingen på)
Tuning
Ingenting
Styling
Ingenting, men har da nogle ting under overvejelse
Ekstraudstyr
Digitalur i midterkonsol. (og så monteres der Vibra-Lys hurtigst muligt)
Bemærkninger
ØVRIGE SPECIFIKATIONER:
-------------------------------------------------

PRÆSTATIONER:
Acceleration: 3,5 sek.
Vægt/kraft: 1,85 kg/hk.
Benzinøkonomi: 15,0 km/l.

CHASSIS:
Type: Dobbelt rørramme, bred, firkant stål. Medbærende motor
Kronrørsvinkel: 65 grader
Efterløb: 104 mm.
Affjedring for: Hydraulisk Showa teleskopgaffel trinløs fjerfor-
spænding.
Diameter forgaffelben: 37 mm.
Fjedervandring for: 130 mm.
Affjedring bag: Pro-Link mono affjedring. Justerbar fjederfor-
spænding.
Fjedervandring bag: 110 mm.

BREMSER:
Bremseaktivering for: Hydraulisk
Bremser for: Dobbelt skivebremse 276 mm.
Caliper for: Flydende, 2 stempler.
Bremseaktivering bag: Hydraulisk
Bremser bag: Enkelt skivebremse 220 mm.
Caliper bag: Flydende 1 stempel

MÅL & VÆGT:
Længde: 2.010 mm.
Bredde: 695 mm.
Højde: 1.130 mm.
Akselafstand: 1.205 mm.
Sædehøjde: 810 mm.
Frihøjde: 145 mm.
Tørvægt: 185 kg.
Max lastvægt: 190 kg.
Tankindhold: 16 liter.
Reservetank: 3 liter.

ELSYSTEM:
Tænding: Elektronisk.
Starter: Elstarter.
Generatoreffekt: 350W @ 5.000 o/min.
Batteri: 12V / 8 Ah

TRANSMISSION:
Kobling: Flerpladet, våd
Koblingsaktivering: Kabel
Gearkasse: 6-trins.
Primær udveksling: Tandhjul 1,8636
Sekundær udveksling: Kædetræk 2,8666 (45/16)
1. gear: 2,9285 (41/14)
2. gear: 2,0625 (33/16)
3. gear: 1,5882 (27/17)
4. gear: 1,3684 (26/19)
5. gear: 1,2000 (24/20)
6. gear: 1,0869 (25/23)

SERVICEDELE:
Tændrør: NGK-CR9EH-9
Olie: 3,2 liter (3,5 liter ved oliefilterskift, 4 liter ved total adskild-
else) SAE 10W40 API SE-SG

---------------------------------------------------------------------------
ØVRIG INFORMATION:

Cyklen er importeret fra Tyskland. Den har kun gået godt 30.000 km. i løbet af de 16 år, så det er jo ikke meget. Iblandt de papirer jeg fik på den, lå der også en regning på et serviceeftersyn som blevet lavet i starten af 2007 og der havde den gået 30.000 km. Da jeg fik den, stod der 30.400 km. på tælleren. Ikke meget med 400 km. på et helt år.

Den er p.t. droslet ned til 34 hk. men jeg har bestilt tid hos et værksted her sidst i juli måned hvor det bliver pillet af. Den har kørt med det helt fra den var ny, så det er først nu at den reelt skal til at bestille noget.

Jeg har købt den uden hverken at have set eller prøvet den. Det eneste jeg havde var billedet fra annoncen. Men jeg må sige at jeg er positivt overrasket over dens stand, i forhold til det billede jeg har set.

Jeg har haft en til at hjælpe mig med at få den hjem, jeg er meget dårlig til tysk og er heller ikke helt stiv i hvad man skal være opmærksom på når man handler på den måde. Havde jeg ikke haft ham til at kontakte sælgeren osv. havde jeg heller ikke selv turdet binde an med det.

Den står helt standard nu, (bortset fra styret) og det bliver den ved med, for jeg synes den er fin nok som den er. Dog skal sædet nok betrækkes om til vinter eller jeg skal have et nyt. Jeg er ikke udpræget vild med den fisrøde farve den har nu.

Den har dog et par brugsskader (se de nærbilleder jeg har taget). På højre side af frontkåben har der været en revne som er forsøgt lappet. Det kunne godt have været lavet pænere, men det er dog ikke så slemt at man kan se det på lang afstand.

Forskærmen har også et par skrammer, som om den har været imod en mur eller noget. Planen er at den lige skal pilles af og omlakeres til vinter.

Pris på gaden i DK:

Købspris inkl. fragtomkostninger 17.000 kr.
Syn og toldsyn 550 kr.
Registreringsafgift 20.000 kr.
Nummerplade 600 kr.
Diverse inkl. olieskift 500 kr.
------------------------------------------------------------
I alt - køreklar på gaden 38.650 kr.
------------------------------------------------------------

Jeg havde håbet på at jeg kunne have den på gaden for omkring 40.000 kr. og det er så også lykkedes.

At den står standard er fint nok for mig, men det betyder dog ikke at jeg ikke med tiden kan finde på at gøre lidt ved den. Jeg har flere ideér i tankerne som jeg måske kunne finde på, f,eks: hvide blink (for og bag) - diodebaglygte (evt. med blink) - Xenonlys - en anden udstødning.

Men skulle nogen side derude med gode ideér til hvad jeg kunne lave med den så sig endelig frem. Også hvis i har erfaringer (gode/dårlige) med konkrete produkter eller ting som i har sat på - eller prøvet på jeres cykler.




Kommentér på:
Honda CBR 600 F2 PC25
Annonce