{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT) [Tidl. motorcykel] 1979

20.892 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Morgan
Mand | 48 år | Oprettet: 6. jun 2008


Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT)

Årgang:
1979
Motor:
650cc med motor fra 1966 4 takts 2 cylinder'et række motor med 2 ventiler pr. cylinder.
Hestekræfter
Har læst mig frem til 45HK
Fælge
Alu
Dæk
Fordæk: 3.25-19 Avon Dæk
Bagdæk: 4.00-18 Avon Dæk
Topfart
100 mph
Tuning
Trumpet trakte på AMAL karburator'ne og sveepback udstødninger.
Styling
(Engelsk) Oile in frame Cafe Racer med alu tank, oplagte replica commando poter.
Ekstraudstyr
Alu tank, ellers Intet ekstraudstyr, er jo en cafe racer.
Bemærkninger
Efter køb hos Vagn Jensen, renovering med nye greb, Alu tank med bælte, Morgo olie pumpe, SRM olie fordeler og koblingsplade forstærker, potte vinkel, nyt ledningsnet, renselse af Amal'erne, samt oliefilter tilføjet derefter salg.

Var i London og Brighton med den, før opdatering, og det var en dejlig tur, renovering forgik efter.

Lidt om T120 & T140'erne:

I september 1955 havde Allen opnået en to-vejs gennemsnitlig hastighed på 193,3 mph (311 km / t) på hans specielle motorcykel "Devil's Arrow", en 650 cc twin-cylindret Triumph motor drevet af methanol i en unik 'streamliner' kåbe. Allens hastighed blev rost af American Motorcycle Association, men ikke af den officelle MC myndighed, FIM, som ikke havde nogen officielle observatører til stede. Allen og hans hold vendte derfor tilbage til Bonneville i september 1956 og kørte denne gang med en gennemsnitshastighed på 214,17 mph (344 km / t). FIM nægtet igen at acceptere dette som en verdensrekord, men nu havde Triumph til gengæld fået så meget omtale at det var ok. T120'eren fyldte meget i Allens optegnelser over maskinen der kørte disse hastigheder. I 1966 fik en Detroit Triumph forhandler målt sin hastighed til 245,66 mph (395,3 km / t) med hans 'Gyronaut X-1', drevet af to 650 cc Triumph motorer. de følgende år, kaldte Triumph sig for "verdens hurtigste motorcykel"

Den oprindelige model af T140 havde fem-trins gearkasse, som var et Quaife design. Den første model omfattede mange af T120's dele og er stort set den samme twin-cylindret motor boret ud til 724 cm (44.2 cu in), men dette blev hurtigt øget til 744 cm (45.4 cu in) for at bringe cyklen ordentligt ind i 750 'klassen. Transmission blev forbedret, og en moderne skivebremser erstattede den forældede tromle foran. Problemer med vibrationer betød, at salget gik langsom, og produktionen blev derfor fra 1973 og frem til 1983 mindre og mindre. De sidste masse produceret der blev lavet, efter min kendskab var i 82'erne og blev kaldt final edition og var Triumph T140 TSX og Triumph T140W TSS men den sidste rigtige Meriden (i begænset oplag) var Triumph Bonneville 750 T140ES Executive fra 1983 (ES betød elektrisk start), og var med anden bremse kaliber, skive bag, og dobbelt for til!
Kommentér på:
Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT)
Annonce