{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XVS 950 A Midnight Star Bagger(Solgt) [Tidl. motorcykel] 2010

6.754 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Yamaha XVS 950 A Midnight Star Bagger(Solgt)

Årgang:
2010
Motor:
942cc Luftkølet, 4-takts, SOHC, 4-ventilet, V-type, 2-cylindret
Hestekræfter
39,4 kW (54HK) @ 6.000 rpm
76,8 Nm (7,84 kg-m) @ 3.000 rpm

Målt d.05-04-2012 på Testbænken v. Bikx i Næstved, Hk er på baghjul
52,17Hk / 80,88Nm
Fælge
Støbte alufælge:
For: 3,50x18"
Bag: 4,50x16"
Dæk
For: 130/70-18"
Bag: 170/70-16"
Topfart
160 km/t
0-100 6,8 sek.
Tuning
He-he ..... nej det tror jeg ikk' ..... Men der er monteret Vance & Hines Slip-on udstødning og luft filter boksen er åbnet og der er monteret et K&N luft filter ....... dejlig lyd ......
Styling
Jeg har poleret fælg kanterne som på Amerikaner modellerne og monteret en Memphis Shades Batwing kåbe
Ekstraudstyr
StratoLiner kit:
Vindskærm
Sadeltasker
Sissybar
Bemærkninger

Så skulle vi prøve at køre kromkutter, bliver lidt spændende :o)


Peter Rahbek dba.online skrev:

Den nye Yamaha XVS 950 A Midnight Star er en perle og overgår vores forventning både hvad angår kvalitetsindtryk, design og køreegenskaber. Motoren er skøn og alt det mekaniske fungerer præcis som man forventer det i cruiserklassen, hvor fed USA-stil naturligvis er vigtigere end rå køredynamik. Selv prisen er virkelig attraktiv…

kan lige så godt slå det fast med det samme: Aldrig har du fået så meget cruiser for pengene som her. For selv om Yamaha XVS 950 A Midnight Star hører til i den relativt billige klasse og "kun" har 942 ccm at byde på, så er den både "stor" i trafikbilledet, komfortabel at køre, lang mellem hjulakslerne og præcis så lav og barsk at se på, at den på sin vis sagtens kunne koste pænt på den anden side af 200.000 kr.....

Hjertet i årets 950-cruiser er en helt nyudviklet 60 graders V-twin med 4-ventilede topstykker, luftkøling (og dermed frihed for en skæmmende radiator mellem de forreste stelrør) og en noget usædvanlig tændingsrækkefølge på henholdsvis 300 og 420 grader.
Sagt på godt dansk betyder sidstnævnte, at motoren både i tomgang og under drift ved lavere omdrejningstal oser langt væk af karakter; kraftpulserne "snubler" nemlig som de skal på sådan en cruiser-motor. Og snublelyden forplanter sig med den helt autentiske, dybe buldren hele vejen ud gennem udstødningen - ikke højt, men på en kraftfuld og respektabel måde...
Takket være indsprøjtning og avanceret motorstyring er det teoretisk muligt at cruise med op mod 25 km/l ved lavere hastigheder, men som på alle andre cruisere kompromitteres aerodynamikken komplet af bredt placerede fodplader og kørerens vidtfavnende greb i geviret. Det er nærmest umuligt at undgå mødet med fartvinden, hvilket betyder at du sommetider kan køre virkelig hurtigt i medvind (op mod ægte 170 km/t) og straks efter opleve det overraskende svært at opretholde 130-140 km/t i modvind. Sådan vil det altid være, med mindre motoren har langt flere kubikker…
Bortset fra dette opleves 950’eren her rigtigt svær at bremse: Den trækker effektivt igennem nedefra og behøver stort set aldrig presses ved almindelige hastigheder. Selv efter lang tids fuldgas bliver hverken cylindre eller topstykker overdrevent varme, så jeg ville aldrig være nervøs for tomgangskørsel under sydlige forhold. Ejheller for relativt kvikke ridt med kæresten bagpå: Hun sidder godt med helt acceptable benvinkler, men fortjener et rigtigt dronningesæde som erstatning for det "rugbrød", som designerne valgte som standardløsning.
Midnight Star 950 er naturligvis hverken nogen racer, som R1’eren er det, eller cruiserverdenens totale pralerøv, som XVS 1900 A er det. Men du får et yderst velfungerende kompromis, der både kan snegle sig, stå og rokke smukt i tomgang og sno sig rimelig kvikt, når vejene indbyder til det.
Kurvefrigangen begrænses dog i irriterende grad af lavt placerede fodplader, når du nærmer dig et inspireret pace, og hvis du lidt provokativt passerer dybe asfalthuller midtsvings eller på hurtige strækninger kører over skarpkantede bump, så kniber det naturligvis lidt for standardaffjedringen at holde pacet oppe. Her vil 960’eren helt køres meget roligere. Men denne egenskab følger i reglen altid med cruiser-konceptet og skal derfor ikke lastes Midnight Star 950 mere end konkurrenterne, store som små.

Jo, Yamaha XVS 950 A Midnight Star er vitterlig en perle til prisen. Faktisk er din udsendte ægte imponeret over, hvor meget cruiser du får for dine 140.000 kr. Det er en rigtig fin og yderst velfungerende maskine, Yamaha har skabt til prisen her. Faktisk har jeg vanskeligt ved at tro at andre kan gøre det bedre til samme pris.

Kommentér på:
Yamaha XVS 950 A Midnight Star Bagger(Solgt)
  •   1. jul 2013 Hej Dennis! Meget flot cykel - du havde der! Som du kan se på min, er jeg også til den amerikanske stil. Jeg har haft muligheden for at køre en relativt lang tur på en Street Glide, og jeg må sige, at med min højde (178) har den utålelig turbulens bag den seje lave skærm. At den derudover har det fedeste design er der ingen tvivl om!

  •   13. feb 2012 -
    Ups, det var lige præcis den HD jeg tænkte på. Jeg var bare ikke klar over den hed det. Jeg troede faktisk det var en udgave af elctra, bare m. kåbe.
    Jeg er ikke HD ekspert, da jeg synes de fleste HD'er ligner lort, hvis de ikke er bygget om.
    (altså pånær de før omtalte store modeller)


  •   13. feb 2012 Hej .......
    ...........Havde jeg pengene stod der en Harley Davidson Street Glide eller det lidt billigere alternativ en Kawasaki VN 1700 Voyager Costum ude i garagen, kan godt li cykler i Bagger stilen ..... smiley

    /Dennis


  •   12. feb 2012 -
    Det er rigtig amerikaner stil med den sorte kåbe smiley Det minder mig lidt om Harley Davidson Electraglide. (I øvrigt en af mine drømmecykler)
    Det ser super fedt ud, med fælgene. Det er faktisk samme stil som på min bil (se fotoalbum) smiley


  •   12. feb 2012 -
    Det er lige præcis de ting jeg også godt kan lide ved stilen.
    Lyden, cruiser hastigheden, følelsen og så størrelsen i øvrigt. Jeg kan altid godt lide store ting.
    Jeg har jo så kun erfaring med min 1400, men den trækker satme også godt. Og så har den bare den dybeste lyd man kan tænke sig. Den trækker også fint med to på. Men det er altså sjovest at køre alene når man har sænket den.
    Jeg købte den store motor fra starten, fordi jeg har gjort den erfaring i bilverdenen, at jeg alligevel ikke er tilfreds før. Og at jeg er en tilpas forsigtig type, til at jeg sagtens kan tillade mig at gøre det selvom jeg lige har erhvervet kortet på en 500 ccm.

    Det ville være fedt at køre tur til sommer! Alderen generer mig ikke. Jeg er vant til det, da mine hobbies og min livsstil generelt bare involverer folk der er meget ældre. (f.eks amerikanerbiler) Se evt min fotoalbum.


  •   12. feb 2012 -
    Hejsa. Flot cykel. Jeg er vild med den model.
    Hvordan har det været at skifte cykeltype?
    Hilsner fra Næstved


  •   10. feb 2012 flot bike
    mvh hans


  •   10. feb 2012 .
    den er rigtig flot!

    det var faktisk en tur på præcis sådan en model, hvor jeg indså racer cykler ikke siger mig noget! smiley

    husk at updater din profil med billeder når du er færdig med dit projekt


  •   23. aug 2011 Velkommen til.
    Flot maskine!!!


  •   23. aug 2011 velkommen til
    superflot cruiser


  •   21. aug 2011 Velkommen
    rigtig fin maskine, den bliver du med sikkerhed glad for


  •   21. aug 2011 smiley .....
    ..... Bedre ! ....narhhh .....anderledes smiley

    /Dennis


  •   21. aug 2011 Velkommen
    Hva pokker er det nu for noget?
    Bedre end Versys?


Annonce