Yamaha DT 175 D [Tidl. motorcykel] 1992
4.168 visninger
|
Oprettet:
Yamaha DT 175 D
Årgang:
1992
Motor:
Motor: 1-cylindret, 2-takts luftkølet. Reed ventil indsugning..
Kubik: 171 cm3
Boring/Slaglængde: 66/50,5 mm/mm.
Kompression: 6,7:1.
Karburator: 1 stk, Mikuni Ø 28 mm,
Vægt/Kraftforhold: 5,71 kg pr hk.
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Kick-start. Totalgearing: 8,3:1.
Kubik: 171 cm3
Boring/Slaglængde: 66/50,5 mm/mm.
Kompression: 6,7:1.
Karburator: 1 stk, Mikuni Ø 28 mm,
Vægt/Kraftforhold: 5,71 kg pr hk.
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Kick-start. Totalgearing: 8,3:1.
Hestekræfter
17 hk (nogen siger 24 uden begrænsning i forrøret - og det har jeg kontrolleret at der ihvertfald ikke er noget af i min udstødning..)
Moment: 14,6 Nm ved 6000 o/m
Moment: 14,6 Nm ved 6000 o/m
Fælge
Guldfarvede under alt mudderet, tror jeg..
Dæk
Enduro mønster - rigtig fornuftig mellemting imellem cross og vej.. :)
Topfart
Tophastighed: 110 km/h
Jeg har dog haft den oppe på 120 km/t ned ad bakke.
I snit kører den nok 90 km/t hvis man giver den mere eller mindre fuld gas på landevejene..
Acceleration (0 - 100): 11,0 sek
Jeg har dog haft den oppe på 120 km/t ned ad bakke.
I snit kører den nok 90 km/t hvis man giver den mere eller mindre fuld gas på landevejene..
Acceleration (0 - 100): 11,0 sek
Tuning
Ingen begrænsning i udst (er der vidst som std)
Styling
Regner med at ombetrække sædet i sort eller rødt, og så generelt køre alt i sort og rødt, efterhånden som jeg renoverer den..
Ekstraudstyr
Bagagebærer - skal have en hjelmboks på også..
Bemærkninger
Omdrejningstæller viser for lidt..
Brænstof forbrug: 25,0 km/lit
Byttede mig til denne MC 17/9-2011 for min Gas Gas.. Ikke verdens bedste handel, med de fejl og mangler som der er, taget i betragtning.. Men har mere brug for en vintercykel med plader, end en crosser..
Den har angiveligt kørt 32.000 km, og jeg tror aldrig den har fået skiftet stempel i den tid..
8/10 Jeg har nu monteret cylinderen som jeg har fået boret op til 66,5 mm, med spritnyt originalt stempel og nye pakninger ved indsugning, udstødning, cylinder og top. Desuden har jeg monteret nye sidespejle, baglygteglas og pære, batteri, ny motorolie 10W30 mineralsk, ny originale bremsebakker foran, nyt koblingskabel og så har jeg lavet et nyt luftfilter ud af et gammelt fra en crosser. I næste weekend monterer jeg nye tandhjul for og bag, ny o-rings kæde, nye pakdåser ved forgaflen og ny 15W olie i forgaflen (254 ml pr. ben). Og så monterer jeg forgaffelmanchetter ved samme lejlighed. Så mangler jeg blot at stripse skjoldene fast, og så burde den være 100% klar til syn, plader og omregistrering - forsikringsbevis er kommet med posten. Og dernæst skal den køres til..
22/10-2011
Så blev den endelig synet! Mødte op ved Verners synshal i Viborg, for at erfare at man skal have en prøveplade for at man kan få synet sin MC, så var lige ved at måtte give op, da det var lørdag eftermiddag. Men det lykkedes mig at leje en prøveplade ved Bike Shoppen, 15 min før lukketid, tilbage til synshallen og få færdiggjort syn uden anmærkninger, og så tilbage og aflevere pladen 13.58 :D
9/12-2011 Så lykkedes det endelig at få plader på!
Byttet til Yamaha XT 600Z d. 22/7 2012
Brænstof forbrug: 25,0 km/lit
Byttede mig til denne MC 17/9-2011 for min Gas Gas.. Ikke verdens bedste handel, med de fejl og mangler som der er, taget i betragtning.. Men har mere brug for en vintercykel med plader, end en crosser..
Den har angiveligt kørt 32.000 km, og jeg tror aldrig den har fået skiftet stempel i den tid..
8/10 Jeg har nu monteret cylinderen som jeg har fået boret op til 66,5 mm, med spritnyt originalt stempel og nye pakninger ved indsugning, udstødning, cylinder og top. Desuden har jeg monteret nye sidespejle, baglygteglas og pære, batteri, ny motorolie 10W30 mineralsk, ny originale bremsebakker foran, nyt koblingskabel og så har jeg lavet et nyt luftfilter ud af et gammelt fra en crosser. I næste weekend monterer jeg nye tandhjul for og bag, ny o-rings kæde, nye pakdåser ved forgaflen og ny 15W olie i forgaflen (254 ml pr. ben). Og så monterer jeg forgaffelmanchetter ved samme lejlighed. Så mangler jeg blot at stripse skjoldene fast, og så burde den være 100% klar til syn, plader og omregistrering - forsikringsbevis er kommet med posten. Og dernæst skal den køres til..
22/10-2011
Så blev den endelig synet! Mødte op ved Verners synshal i Viborg, for at erfare at man skal have en prøveplade for at man kan få synet sin MC, så var lige ved at måtte give op, da det var lørdag eftermiddag. Men det lykkedes mig at leje en prøveplade ved Bike Shoppen, 15 min før lukketid, tilbage til synshallen og få færdiggjort syn uden anmærkninger, og så tilbage og aflevere pladen 13.58 :D
9/12-2011 Så lykkedes det endelig at få plader på!
Byttet til Yamaha XT 600Z d. 22/7 2012
Yamaha DT 175 D
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 6 Svar: 9
Hej Silas.
Der står en del specifikationer på dette link.
http://bikez.dk/mc.php?mc=2628&title=Yamaha_DT_175_1992
Den er en sammensurring af 6- og 12 volt.
Forlys 6 v: 35w,
bag/bremselys 6 v: 5,3w/25w og
blinklys 6 v: 17w
Instrumentlysene 12 v: 3w.
Mvh Torben
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 49
Har også lige købt sådan en bandit.
Så du efterlyste hvor du kan købe dele til den, jeg har en side her der er lidt på www.atmcteknik.dk
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Må jeg prøve
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 62
det kan godt være det er den bagpotte du har på der er problemet min lillebrors gammle dt er havde samme problem men gik væk da vi satte en anden potte på prøv og pille den bagerste af...
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Det er standard udstødning ja - Der sidder en plomb i forrøret (der er billeder af den i min fotoalbum), men derudover er der også nogle "skillevæge" inden i forrører, som fjerner en del heste... nogle monterer et crossudstødning, og så bliver det en helt anden cykel.!!
Stemplet holder ikke så længe i de kære DTere, og skal vel skiftes pr. 10.000 km, så de holder ikke evigt.!! Jeg har lavet et fotoalbum med masser af pics af min mindre renovering af min DT
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Tak for rådet..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
opret dig evt. på Tenere.dk, her sidder folk med masser af viden - helt klart også om sådan en fin bette mudder luder som din her.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Er det ikke nogen tøsebørn jeg har lyst til at have noget med at gøre! Det er jo direkte afskyeligt!
Hvis der er nogen der har noget klogt at sige til hvorfor den ikke tager mere end 6000 omdrejninger, så skyd endelig løs. Eller hvis i kender gode sider til reservedel.
Og evt hvis der er nogen der ved om det er en 6 eller 12 V..
Skal siges at da jeg kiggede op i udstødningsporten, så stemplet ret slidt/ridset ud..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
den pink'e saddel skal nok gøre er par tøsebørn fugtige i fugen .. Grrrr'
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 19 Svar: 72
Velkommen Tjek også min ud...
Min udstødningspotte ser dog lidt anderledes ud. er din helt std eller min en helt anden ?
og hvor skaffer du mindre tandhjul henne?