Honda XBR 500 -SOLGT- 1990
3.467 visninger
|
Oprettet:
Honda XBR 500 -SOLGT-
Årgang:
1990
Motor:
1-cylindret luftkølet 4-takts motor OHC, 4 RFVC radial ventiler. Boring: 92 mm. Slaglængde: 75 mm. Slagvolumen: 499 ccm. Kompressionsforhold: 9:1. 1 stk 39 mm keihin CV karburator.
Transmission 5 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk
Transmission 5 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk
Hestekræfter
Maks. effekt: 44 hk / 32,4 kW ved 7000 o/min. Maks drejningsmoment: 43 Nm ved 6000 o/min.
Fælge
For: 100/90-18 på 2,15" comstar fælg
Bag: 110/90-18 på 2,50" comstar fælg
Bag: 110/90-18 på 2,50" comstar fælg
Dæk
??
Topfart
160 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 6,5 sek
Acceleration 0 - 100 km/t på 6,5 sek
Tuning
Nej
Styling
Ikke endnu
Ekstraudstyr
Nej
Bemærkninger
Vinterprojekt. Planen er en lille caferacer. Nu må vi se hvad det bli´r til.
Stel Dobbelt lukket rørramme. Kronhovedvinkel: 63°. Efterløb: 90 mm. Akselafstand: 1400 mm.
Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel. Ø 35 mm. Fjedervandring: 140 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med støddæmpere. Fjedervandring: 100 mm.
Bremser For: 276 mm skive, 2 stemplet flydende caliper.
Bag: 140 mm tromle.
Mål og vægt Totallængde: 2100 mm. Sædehøjde: 780 mm. Frihøjde: 165 mm. Tankkapacitet/reserve: 19/3,3 liter. Egenvægt: 157 kg.
Stel Dobbelt lukket rørramme. Kronhovedvinkel: 63°. Efterløb: 90 mm. Akselafstand: 1400 mm.
Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel. Ø 35 mm. Fjedervandring: 140 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med støddæmpere. Fjedervandring: 100 mm.
Bremser For: 276 mm skive, 2 stemplet flydende caliper.
Bag: 140 mm tromle.
Mål og vægt Totallængde: 2100 mm. Sædehøjde: 780 mm. Frihøjde: 165 mm. Tankkapacitet/reserve: 19/3,3 liter. Egenvægt: 157 kg.
Honda XBR 500 -SOLGT-
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Der er da lige maskinen til at køre aviser ud på
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Du kan da blive ved....fedt at se, at nordjylland atter sprøjter motorcykler på markedet !
Hvor er sødet fra ?
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 10
Hvor har du fået lavet sædet?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Jeg har jo slet ikke bygget noget op. Jeg skal jo altså først lige til at starte mit lille projekt.
Jeg købte den på roden helt standard. Den har stået stille i en del år, uden at være startet, så tanken var totalt rustet op indvendingt - derfor den "nye" blå tank, der er købt på Ebay. Karburatoren var totalt sovset til. Så meget, at gaskablet sad urokkeligt fast. Gasspjeld med membran havde sat sig, grundet udsørret benzin + det lille chokerspjeld.
Det sidste billede i serien er bare et billede der er taget med den røde bagende løst sat på - ligeledes kåben. Den sidder helt løs på billedet.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.525
Kan anbefale at du piller luftfilterkassen af og smider en fladspjæld på med insugningstragt og åbent kn filter. Den kommer til at trække en hel del bedre.
Men ellers et fedt projekt.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
Ja, den model havde jeg også i tankerne da jeg var på udkig.
Instrumenteringen er flottere på Honda'en end på min men det kan der jo gøres noget ved
Med den kåbe og single seat kommer du jo i retning af min SRX'er.
Glæder mig til at se resultatet.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.438
Faktisk én af de fedeste, der er kommet fra Honda-fabrikkerne nogensinde efter min mening. Klæder med kåbe i retrostil (på sidste billede) ....
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
;O)
Det er jo først nu, at alt det sjove skal til at ske. Og tro mig - kædeskærmen er det første der bli´r flået af.........og så kommer bagskærmen bagefter. Den bli´r helt minimalistisk og lettet for alt unødvendigt., så topfarten bli´r 2 km/t højere.
;O)
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Fandme flot resultat du har fået ud af den, meen pynt lige på kædeskærmen så er den hjemme.
Classic, - ikke alt den plastic