{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ural M72 1951

5.717 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Ural M72

Årgang:
1951
Motor:
TYPE 2 cyl. s.v. - firtakt Boxermotor
2 ventiler pr. cylinder
Sideventilset
BORING 78 mm
SLAGLÆNGDE 78 mm
KUBIK 746 ccm
KOMPRESSION 5,5
BENZIN normal mindst oktan 66 - 72
Gearkasse med bak gear samt en ny renoveret uden bak

KRAFTOVERFØRSEL

KOBLING - Tørkobling to plader
GEARKASSE - firetrins

OERFØRSEL TIL BAGHJUL

Kardantræk

UDVEKSLING

1. GEAR - 3,60
2. GEAR - 2,28
3. GEAR - 1,70
4. GEAR - 1,30
DIFFERENCIALE - 4,62

Hestekræfter
YDELSE 22 HK ved 4.600 u/min vilde russiske heste
Fælge
4 X 19 tommer
Samt 4x 19 tommer Nye forkromede
Dæk
de passer på fælgene
Topfart
omkring det 100 måske
men det betyder ikke noget
Tuning
Intet
Styling
Intet lige nu
Ekstraudstyr
Større bundkar så der er lidt mere olie for beder køling
I den medfølgende gearkasse er der også laver et højere olie stand samt udluftningen er hævet
Bemærkninger
Det er en årgang 1951 det er en sjælden model det er ikke let at finde nogle der er ædlere

Et hjuls træk

6 Volt strømanlæg

Glæder mig til at få den standret med nye kabler og så komme ud og køre på den

Flere date findes her
http://www.uraldnepr.dk/Frame.htm
Kommentér på:
Ural M72
  •   28. maj 2015 Nej jeg skal desværre have saver i sidevognens stel, den passer ikke Øv Øv
    Men Motor og Gearkasse er 100% Renoveret og det virker bare


  •   28. maj 2015 Er den blevet køreklar?

  •   23. maj 2013 Moin Steffen,
    Høj Retur!
    Der er nu noget svært maskulint over de gamle Russere smiley


  •   5. sep 2012 Det er en af charmerne (hedder det det?) ved at restaurere gamle russere. Man ved aldrig hvad der er lavet af fusk undervejs,men fusket er der smiley På et tidspunkt undervejs var det jo bare noget gammelt l... der skulle bikses sammen billigst muligt, for de havde hevrken penge eller stumper. Så kommer der sådan nogle som os, som synes det er sjovt at sætte det i stand som det var. Jeg har restaureret et par gamle både, det er nøjagtigt det samme.

  •   5. sep 2012 ja det er noget i den pris men For F.... er det træls at der er nogle skvadrer hoveder som bare laver noget uden de ved noget om det
    men det er jo ikke andet end at smile og så få skidtet skiftet


  •   5. sep 2012 Et komplet bagtøj inklusive kardan koster omkring 2500, jeg mener en løs kardan ligger omkring 700. Den er meget let at skifte, det tager en halv times tid.

  •   5. sep 2012 Hej Roald
    Jeg har våret der nogle gange den er total renoveret vad ham også med nye karburatorer
    Men nu kom der liv i den og så en der fusket med kardan den er savet over og den kan ikke nå ind od centrer
    Så igen en udgift ??


  •   5. sep 2012 Hej .

    Du kan kontakte flemming fra vestjysk uralimport. Han har sort bælte i de gamle russere. Du skal ha 2 nye karburatorer (PZ28) på din ural. Fåes for omkring en tusse for 2 stk hos flemming. (Hans tlfnr) 21432730


  •   3. sep 2012 Så kom der liv i dyret D02/09-2012 kørte lige Ca 3 km Hold da kæft de dæk eller fælge er skæve
    Så det skal der også lige gøres noget ved


  •   12. dec 2011 MikkelGade !
    Det skal jeg huske men lige pt så bor den fint hvor den er


  •   12. dec 2011 Gearkasse med bak.
    Så fremt du ikke ønsker gearkassen med bak, så vil jeg gerne købe den for en fornuftig pris smiley


  •   12. dec 2011 Tak
    Tak for de meget rosende ord
    Jeg har en del spørgsmål det er jo nærmest u undgåeligt

    Men de kommer lige i en pm til dig

    Den gearkasse som er med er uden bak men ved ikke om jeg vil beholde den med bak som sider på den nu


  •   12. dec 2011 Velkommen.
    Du vil opdage at der er et stort solidt netværk af IMZ/Ural og KMZ/Dnepr mennesker i Danmark, der gerne vil hjælpe med råd og vejledning.
    Det er en rigtig sjov MC at køre på, og du kommer aldrig til at drikke din kaffe alene, når du er ude og køre.

    Din er rigtig pæn og næsten helt original, og du har endda den rigtige styrstrammer, men den havde ikke bakgearkasse fra fabrikkens hånd. Derfor får du "kun" en høj fra en originalitetsfundamentalist som undertegnede.

    Du skal regne med en tophastighed på 85/90, og crusingspeed på absolut max 80, ellers bliver den varm - det er ikke en motorvejscykel. Hvis du kører med de originale russiske stempler, skal du holde godt øje med olien, et forbrug på 0,1 l olie pr 100 km er normalt. Med vestlige stempler er det væsentligt bedre.

    Jeg har den originale værkstedshåndbog på russisk, man kan finde den på nettet, og også købe den i Danmark, den anbefaler at man sliber ventiler m.v. efter 8000 km... Det er low-tech.


  •   10. dec 2011 ?
    Det kan da godt være der mangler noget .. Det er ikke lige noget jeg har lagt mærket til

    Ang Hjælp så kan det da nemt ske at det bliver aktuelt


  •   10. dec 2011 Kanon
    Den ser da rimelig fin ud, hvad er der sket ved batteriet ? mangler der ikke noget ? og bare sig til hvis du mangler hjælp..


Annonce