{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia RS 125 Tuono [Tidl. motorcykel] 2003

14.237 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Aprilia RS 125 Tuono

Årgang:
2003
Motor:
Rotax 122
124,82 kubik enstamper, 1 balanceaksel, 6 gear, Dell'orto 28mm, Rave-udstødningsventil

Std. karburatoropsætning:
Hoveddyse: #132
Nål: 2. hak fra oven

Nuværende karburatoropsætning
Hoveddyse: #130
Nål: 3. hak fra oven
Hestekræfter
ca. 30
Fælge
For: Orig. Grimeca 5 egret alufælg, 3.00 x 17"
Bag: Orig. Grimeca 5 egret alufælg, 4.00 x 17"
Dæk
For: Michelin Pilot Power 110/70ZR17
Bag: Michelin Pilot Power 150/60ZR17
Topfart
160km/t
Tuning
Lige nu er der sat en Mivv udstødning med en DLR Gp potte på.
Den er ikke dyset helt korrekt ind endnu. foreløbig kan jeg fortælle at al form for bundtræk er forsvundet ;-P På toppen har den fået lidt flere omdr. og lidt mere træk.
Vægt:
Originale udst: 6,5 kg
Mivv + DLR Gp: 2,5. Så det er en besparelse på 4 kg :-) lækkert

Har endnu en DLR Gp potte liggende og en Sp potte :-P Og jo, det er dem som mange 125 og 250 motogp kørere har på deres maskiner... se billede. DET ER KÆRS FOR KENDERE!

Har købt både Arrow og Mivv udstødninger, så nu er det bare at se, hvilken jeg bedst kan lide at køre med

Lettere modificeret luftfilterkasse og et TwinAir skumluftfilter i.

Begrænsningen i CDI'en er blevet pillet væk.

Har revet passagerfodhvilerne af. De vejer 0,65 kg pr. stk
Med dem af, sammen med udstødningen, vil tørvægten gå fra 114 kg til 108,7 kg.

Desuden har jeg skiftet 150g stålbolte ud med alubolte. Alu vejer ca. 1/3 af stål, der der røg 100g ;-P
Styling
Behøves ikke

De røde kåbedele har fået en gang klarlak
Sænket 14mm i forgaflen

Har fået skiftet nogle af skruerne til blå
Ekstraudstyr
"Kom til" at købe en Wilbers fuldtjusterbar bagdæmper :-P
Den er kommet på, men hold kæft hvor var det besværligt!

Jeg smidt en Moto-Master flame skive på foran. Sammen med flame skiven er der Ferodo cp911* klodser på. Skiven er desværre lidt skæv, da den hugger lidt når man bremser :( ferodo klodserne har nærmest ingen bid i vådt føre, men det er ikke så tit jeg er ude i sådan noget. :)

Et sæt ekstra Braking semimetallic klodser til foran og to ekstra Braking semimetallic klodser til bagpå (fået dem gratis ;-P )

Der er kommet nye HEL bramseslanger på

Tankslapper klar folie på tank og bagende fra www.thetankslaper.biz

Drømmer desuden om at montere xenon og angel eyes

Personligt udstyr:
Dainese 2-delt læder, Model Haku str. 46
Hjelm: Shark RSX Foret Rep.
Jakke: Lookwell Breeze str. small
Bukser: Lookwell Storm str. x-small
Halsvarmer fra Louis.de
Støvler: Dainese D-Axial str. 42
Dainese D22 Gore-tex str. 43
Handsker sommer: Dainese Slam str. small
Handsker forår/efterår/regnvejr: Fastway Racing WP str. small
Rygbeskytter: Dainese Wave1 str M
Bemærkninger
Solgt d. 2/8-2013

2003 model indreg. i 2005
Bæstet har i alt kørt 1460km i første sæson (2005)
Efter anden sæson står tælleren på 3643km. (2006) kørt 2183km
Efter tredje sæson står tælleren på 5278km. (2007) kørt 1635km
Efter fjerde sæson står tælleren på 6926km. (2008) kørt 1648km. Kun 1000km til der skal skiftes stempelringe :)
Sæson 2009 (femte): km.stand 8005km (kørt 1029km), tid til at skifte stempelringe :)
Efter 6. sæson km- stand: 8291km (kørt 286). De nye stempelringe blev kørt pænt de første 20km og såfik den ellers bare fuld skrue, ingen problem dér :)
Efter 7. sæson: km-stand: 8925km (kørt 634km)
2012 bliver lidt længere :) skal en tur til Harzen

Har fusket lidt med ledningsnettet, så det korte lys ikke slukker når man tænder der lange lys.

Fører:
Køn: Ja ;-P
26 år
170cm
HTX student anno 2005 (og gav derfor mig selv en god studentergave;-)
Færdiguddannet P-ing ved SDU - Det tekniske fakultet i Odense, januar 2010.
Nuværende arbejdsgiver: Siemens Wind Power

Two-strokes are full of power, four-strokes are full og parts


Kommentér på:
Aprilia RS 125 Tuono