{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

NSU prima 3 1963

9.738 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

dan  P
Mand | 49 år | Oprettet: 16. jun 2012


NSU prima 3

Årgang:
1963
Motor:
150 kubik.2takt med dyna selvstarter og kadang træk.2stk 6volt baterier
4 gear
Hestekræfter
7,5 hk
Fælge
10 "
Dæk
3,5 x 10
Topfart
85
Tuning
måske man skulle hakke stemplet ,så den kunne ta jer andre i optrækket.ha ha
Styling
kuffert bag på og æggeskal til mig
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Hej med jer
købte den lige inden sommer ferien 2012 .den kune ikke starte.det var kullet det var galt med+ batterier.da jeg først fik skiftet det.startede den første gang .jeg fik den synet og bestilt sorte plader.der gik 3 mdr før jeg fik sort nr plade.så jeg nåede lige at få kørt lidt på den inden vinteren kom.jeg har alle papir fra tidlige ejer. 1963 køber landmand Per Kjær fra Kolding den .i 1973 sælger han den til Rangmester J R Hansen fra Nyborg. i 1989 bliver den lavet i stand for 6800 kr. i1995 køber Asmus fra Løjt Kirkeby den på stumpemarked han har den bare til at stå .intil jeg køber den i 2012.
Jeg kan ikke næne at gøre mere ved den.
Så efter søgen efter flere dele.har jeg købt en mere der skal laves i stand. mvh Dan
Solgt i 2021.
Kommentér på:
NSU prima 3
  •   11. jun 2015 Den glæder jeg mig til at se her inde. Købte også min, hvor den havde stået stille i nogle år. Den er nu blevet synet, og skal gøres fin smiley

  •   11. jun 2015 Det må man da sige smiley .min er gul og har været min brors
    han købte den i 90 og køret på den i 4 år .
    så skilte han den ad for at ville renovere den kosmetisk.
    men fik det aldrig gjordt.
    så fik jeg den her i år .for han havde ikke interessen mere.
    på papirene står der det er en cb 1000 .men det passer ikke
    så har været til den lokale synshal de kunne oplyse det er en
    genopbygnings cykkel .og papirene skulle bare laves om.
    har undret mig over at det var forskellige årgang
    stellet er nemlig årgang 76 og motoren år 77.mvh Dan


  •   11. jun 2015 Det er også sådan en jeg har en F1 fra 1977 smiley Det er lidt sjovt

  •   10. jun 2015 jeg har også en smiley honda cb 750 super sport fra 1976
    den skal jeg igang med når nsu primaen er færdig


  •   10. jun 2015 Ja det har jeg smiley Hva da?

  •   8. jun 2015 Velbekommen:)
    Har du en Honda CB 750?


  •   8. jun 2015 Ok, mange tak for hjælpen smiley

  •   8. jun 2015 plænklipper olie er ok at putte på gear kassen.
    det bruger dem der har vespa scooter også og det er billigt.


  •   7. jun 2015 Ja det er super dejligt at den har været det.
    Det er gearolen jeg mener. Jeg fik at vide af en gammel mand en gang til noget veteran træf, at det er noget meget specielt olie der skal bruges til gearkassen. I benzinen har vi som du også skiver blot brugt alm. totaktsolie.
    Den er med dynastart, batteriet er dog dødt, så vi har skubbet den igang.


  •   6. jun 2015 Hej med dig
    Skønt at høre du har en der lige frem har været i din familie længe.
    Jeg har en under albums jeg er ved at renovere.
    Det har taget lidt tid fordi jeg ikke er villig til at ligge 25000 kr
    Så den kan komme ud at køre i morgen .
    Du kan købe nye dele ved nsu motzke.de eller nsu -schoenhaard.de
    Eller på eBay de eller UK. Og delene er meget dyre .
    Du skriver olie ! Den eneste sted der er olie er i gear kassen og at den
    Selvfølgelig bruger 2 takts olie i benzinen .en 5% blanding.
    Er den med kickstarter eller med dynastart ? Mvh Dan


  •   6. jun 2015 Hej dan. Har selv en gammel Prima lll sammen med min far, som min farfar har haft fra ny. Denne skal vi til at have renoveret. Mit spørgsmål er så, om du ved noget om hvor man kan finde information om den henne samt dele (helst originale, hvis det da stadig kan fås) Største problem pt, er at finde ud af hvilken olie der skal på, så vi kan kan trille en lille tur på den smiley

  •   6. jan 2014 Det kan være jeg lige vender tilbage når jeg ved hvad jeg skal bruge smiley

  •   6. jan 2014 De første hed prima d ,med kort bagende de var med 3 Ger
    De er godt nok gamle men dem er der mange af.
    Så kom prima 3 og prima 5 de er lavet fra 1957 til 1964
    Den du har købt var den billigst prima 3 med kickstart .
    Prima 5 er den mest sjældne sådan en har jeg også til at stå.
    Jeg har mest motor dele til at ligge .
    Men kender en der har masser af brugt dele til at ligge


  •   6. jan 2014 Okay.. Det er bare ikke det diverse salgsbrochurer siger smiley
    Har du pladedele?


  •   6. jan 2014 Du har lige købt den på veteran posten.
    Prima 3 er 150cc og prima 5 er på 175cc og med monteret fjern lys
    På forskærmen.
    Jeg har ikke kikstart på min.kun dynastart.
    Mangler du dele så siger du bare til.mvh dan



  •   5. jan 2014 Meget flot maskine du har der. Har selv lige købt en - dog i en hel del ringere stand smiley

    Du skriver det er en 150cc, men er du sikker på det?
    De første Prima'er der sådan set bare var en Lambretta med NSU emblemer var 150cc. Prima 3 er NSU's eget design og motor. Men når den er med dynastart og stor instrumentering, så er det en 175cc. 150cc har enkelt speedometer og kickstarter.


  •   14. jul 2013 Hold da op den er fin . Masser af patina og charme. Så en høj skal vist afsted herfra.
    KIM


  •   7. feb 2013 Sejt, sådan en fyr fik jeg brugt i 1968 smiley

  •   22. dec 2012 Tillykke med dit fine køretøj.

  •   20. dec 2012 Velkommen.
    Meget fin Prima med lidt patina. Lige som det skal være.
    Der er nu noget charmerende ved at køre klassisk scooter;)

    Kig forbi min Heinkel!


Annonce