{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda V65 Magna (VF1100C) [Tidl. motorcykel] 1986

4.247 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Michael R
Mand | 48 år | Oprettet: 10. jan 2005


Honda V65 Magna (VF1100C)

Årgang:
1986
Motor:
Overkvadratisk vandkølet 90°V4, DOHC, 16 ventiler på 1098 ccm
Boring 79,5 mm
Slaglænge 55,3 mm
4 x 36 mm Keihin karburatorer
Digital tænding
6 gear
Hestekræfter
Fabriksdata:
120 på motor ca.
100 - 105 på hjulet ved 7.500 o/min

Rimeligt moment på ca. 95 Nm ved 7.500 o/min
Fælge
Støbte alu
18" for
16" bag
Dæk
Bridgestone
110/90 for
140/80 bag
Topfart
230 - 250 km/t

Opgivet i Guiness Book of Records i 1985 til en teoretisk hastighed på 173 Mph = 277 Km/t
En ting er teori en anden praksis... Den kan ikke køre 277 Km/t.
Den er til gengæld pænt frisk i optrækket fra 0-200 især for typen.
Tuning
Ikke noget og der er heller ikke planer for det.

Jeg ved der blev lavet et kompressorsæt til det Amerikanske marked i sin tid, men de findes ikke længere og den er kvik nok standard.
Styling
Let chopperstil,vældig old school ;o)
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
Ret vild powercruiser med virkelig stærk motor.
Købt i april 2013

Min plan er at renovere og bygge den lidt om så den bliver unik og lidt mere up-to-date.
Sænket, lavere styr, opkortet bagende, lavere sæde, minimal digital instrumentering, ny lak, andre lygter osv...
Stort vinterprojekt hvor ALT bliver skilt ad og shinet.
Bliver sjovt (og sikkert også dyrt)

Kommentér på:
Honda V65 Magna (VF1100C)
  •   3. aug 2013 Hmmm, det skal jeg da prøve at tjekke.

  •   31. jul 2013 @ D.P.:
    Jeg har den originale "Official Shop Manual for V65 Magna - VF1100C 1983-1986" og der er ingen forskel på de 2 cykler andet end de små evolutionære ændringer i modellens levetid. Stelnumre er fortløbende, motornumre er fortløbende. Stel, hjul, bremser, fodhvilere er fuldstændig identiske.

    Den eneste Magna jeg kan huske er født med mere "lige" udstødninger er V45 Magna / VF750C / VF700C fra samme årgang... I øvrigt dobbelt som du skriver.
    Udstødninger her helt sikkert aldrig siddet i samme side på en V4 fra denne tid, for de er samlet i et resonnanskammer under motoren hvor der er exit i hver sin side. Hvis resonnanskammeret fjernes skal karburatorer omdysses.


    Min stelnummer er eksempelvis 1HFSC120XGA304305 og det betyder:
    1HF= Honda produceret i USA
    SC12= VF1100C / V65 Magna
    0X= kontrolciffer
    G= Årgang 1986
    A= Bygget på Ohio Factory USA
    304305= Serienummeret.

    Prøv lige at se om ikke din fars også er en SC12...
    Måske du forveksler VT1100C med en V65 Magna? VT1100C er en V2.



  •   30. jul 2013 På en original Magna har den andre mere "lige" udstødninger. Nogle er sågar født med dobbelt udstødning, men overliggende udstødninger på én side. En VF1100C har dem som ligner dem du har på (men dem kan man få som kopi).

    Der er forskel på fælgende. En Magna har ikke lige så fede fælge som en VF1100C (smag og behag). På reparations-håndbogen er der endda kun én bremseskive foran. Men om det passer ved jeg ikke.

    En 1983'er VF 1100 har allerede fået automatisk frakobling af blinklysene. (det er noget lort i rundkørsler, skal jeg lige hilse at sige)

    Og så er en VF1100 C født med fremskudt fodhvilere, som folk der har en Magna så desperat prøver at få fat i. Og de går let til 3500 kr. på nettet. Vi var heldig at få med til vores. Men de er lort at køre med, så de er fedtet godt ind og lagt på hylden.
    Jeg ved godt at billedet viser noget andet, men det står i reparations-håndbogen.

    Link;

    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/honda/honda_vf1100c_magna_v65%2083.htm


  •   28. jul 2013 @ D.P.:
    Hvad er det præcis der skulle være forskellen?
    Mig bekendt blev de i USA og Canada kald V65 Magna grundet volumen på 65 kubiktommer.
    I Europa blev de derimod kaldt for VF1100C. Jeg kan ikke finde noget der understøtter din påstand, men gør mig gerne klogere.
    Det er rigtigt at de kun blev importeret i få år, men modellen blev også kun produceret fra 83-86 så det er måske i virkeligheden forklaringen.
    Det er dog korrekt, at modellen har undergået en del ændringer i den korte levetid.
    Blandt andet hjul, bremser og de interne dele i forgaffel. Desuden har 1986'eren justerbare grebsklinger og automatisk afbrydning af blinklys.


  •   27. jul 2013 Det er også synd at lave den om, men hver sin smag smiley
    Ellers rigtig fin cykel, god fornøjelse og tillykke med den ! smiley


  •   27. jul 2013 Rigtig fin Magna.
    Du skriver i parentes VF1100C. Og det er forkert at skrive det. En Magna er ikke nær så sjælden som en Custom. Min far har en 1100C. De blev kun importeret i få år, og er derfor mere sjælden end en Magna. Selve cyklen minder om hinanden, men hvis man har en reparations-håndbog finder man hurtigt ud af, at der er visse ting som er forskellige.


  •   26. jul 2013 Fin magna du har der. Rart at se at der stadig er nogen der holder liv i de gamle v4 cykler.

Annonce