{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Dnepr MT 11 1988

2.388 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Christian H
Mand | 37 år | Oprettet: 13. jun 2013


Dnepr MT 11

Årgang:
1988
Motor:
2 cyl BOXER, 4-taktsmotor, Topventilet i ægte russer kvalitet.
Der er stadig støbegrater på motorblok og cylinderer.
Hestekræfter
38HK ved 5900 omdrejninger.
Fælge
Dæk
Topfart
80km/t - pga skæve fælge tør jeg ikke kører hurtigere
Tuning
overvejer at køben en russisk turbo til den men nu må vi se.
Styling
klistermærker fra events, klubber og andet.
Ekstraudstyr
Parkerings bremse, bremse på sidevogn,
Bemærkninger
Importeret fra Litauen (LT) - (IKKE INDREGISTRERET)

Tidligere brugt som spejderkøretøj i (LAF) Lituanian Armed Forces.
Da der i 1991-1992 blev lavet samarbejde med NATO om at opbygge IRON WOLF Brigaden, ophørte brugen af motorcykler i de motoriseret styrker.

I første omgang blev cyklen solgt til en lokal mand i Vilnius. Frem til 1999 kørte motorcyklen næsten ikke og den blev siden sat til salg - hvor den blev solgt til en dansker som havde en kæreste i Litauen.

Da forholdet ikke gik flyttede han retur til Danmark og tog motorcyklen med sig.

Den har så siden været brugt til kørsel på privat grund, mark og skov kørsel indtil jeg i 2011 byttede mig til herligheden. Byttet skete med en Yamaha XJ 600 ´85 - som jeg tidligere på året havde fået gratis af en ældre bekendt som desværre ikke længere kunne beholde kørekortet - lægens ordre.

Cyklen var adskilt ved overtagelse, men en god weekend og lidt småting fra T.hansen - spindende hun. Desværre kunne jeg hurtigt se og mærke at Yamaha´en var for stor en cykel og havde ikke noget rigtigt flair for den.

Satte den i Gul&Gratis og 4 dage senere fik jeg tilbudt en bytte handle med en DNEPR. Kørte ned og prøvede maskinen og jeg var HOOKED.

Samme aften var byttet sket og jeg gik straks i gang med at splitte maskinen ad i så mange dele som muligt. (ANBEFALES) - jeg konstaterede at der var en del arbejde nok ikke var blevet skiftet olie i 10 år - havde en konsistens tæt på tjære, i budkarret fandt jeg en halv stempeltring, 2 skruer og 1 stor jernklump...WTF!!! - intet manglede dog i motoren,

Det sidste vidste sig at være en magnet som havde samlet jernpartikler over 10-20 år - efter at alt var skilt ad bestilte jeg et ny pakningssæt fra www.ural-zentrale.de som jeg har brugt hvergang der skal bruges noget.

Efter 4 weekender var motoren samlet igen og det var en klar forbedring med frisk olie og en grundig rens.

Tilmeldte mig D.U.M og facebook-gruppen: Dnepr Ural Izh Mz motorcykler.

P.S:
Man skal forberede sig på den russiske forbandelse.. der er altid noget der skal laves. hvis det er af mindre betydning så lad det være for så snart du fixer det finder du et nyt problem der helt sikkert er mere omfattende.

Kommentér på:
Dnepr MT 11
Annonce