{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati 998 S/R "Banejern" 2002

3.809 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Dan D
Mand | 60 år | Oprettet: 14. apr 2006


Ducati 998 S/R "Banejern"

Årgang:
2002
Motor:
Vandkølet 4-takt V2 med 998 ccm
Boring x slaglængde 100.0 x 63.5 mm
4 desmodronisk styrede ventiler pr. cylinder (= 4 knastaksler)
Deepsump sandcast RS02 motorblok (fra Ducati racing)
54 mm Indsprøjtning fra 999S ombygget så det passer til en 998S (d.v.s. vendt 180 grader og 1 gaskabel i stedet for 2)
Hestekræfter
ca. 135 hk på baghjulet, d.v.s. ca. 145 hk på krumtappen.
Originale data er 136 Hk på krumtappen (ved 10000 omdr./min) og 101 Nm (ved 8000 omdr./min)
Fælge
2 sæt.
Tørvejr: Et sæt PVM magnesium fælge 3.5-17 + 5,75-17
Regnvejr: Et sæt Marrechini fælge 3.5-17 + 5,5-17
Dæk
2 sæt.
Tørvejr: Bridgestone V02, 120/600R17 + 200/655R17
Regnvejr: Bridgestone E05Z/E08Z, 120/600-17 + 170/630-17
Topfart
Rullefelt siger ca. 265 km/t med en 15/40 gearing (original 15/36)
Tuning
MPL Slipper, EVR airbox (hele indsprøjningen sidder inde i airboxen), 54 mm Termignoni udst. med DB killers, DT luftfilter, Ignijet ECU (special udgave med linær TPS), Bazzaz Z-FI TC (Fuel Injection+Quick-shift+Traction control), Amatør made custom map by Henning, vælte klodser, tør vægt 175 kg (original = 187.0 kg)
Styling
Lidt maling og carbon ;-)
Ekstraudstyr
Hvad er nødvendigt til bane kørsel, ellers se under bemærkninger
Bemærkninger
"S/R" fordi den er en blanding af en R og S model.
Har bygget den selv i vinteren 2013/2014 og har indtil nu kørt 3 banedage på den uden problemer, den kører faktisk skide godt ;-)
Den er bygget op med stumper fra min "ophuggede" 853 banecykel (hovedsaglig stel + undervogn + kåbedele) samt ny 998S motor, nyt udstødning, EVR airbox, hjemmelavet ledningsnet samt en masse andre stumper.

- Stel & Bagsvinger (748R)
- 998S motor med MLP slipper kobling
- Hjemmestrikket ledningsnet med Ignijet ECU og Bazzaz Z-FI TC
- Öhlins forgaffel (FG314) + bagdæmper + styrdæmper
- PT radial bremse- og koblingsmaster
- Brembo P34/34 bremse kalibrere foran (dem med 4 belægninger i hver kalibrer)
- Breaking wave bremseskiver
- Starlane DaVini-S dashboard med GPS laptimer
- Ricambi-Weiss glasfiberkåbe & sæde
Kommentér på:
Ducati 998 S/R "Banejern"
Annonce