{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GS500E 1990

782 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kenneth R
Mand | 30 år | Oprettet: 5. okt 2012


Suzuki GS500E

Årgang:
1990
Motor:
500cc parallel twin
dobbelt overliggende knastaksler
2 ventiler pr. cylinder
34mm mikuni CV carb
Hestekræfter
52HK på krumtappen
Men det er en gammel motor med over 120.000 km på bagen, så det holder vist ingen steder mere
Fælge
17" alu - originale.
Bag 17"x3,5 - alt for smal, så skal skiftes til en bredere.
Dæk
Front 110/70 - 17"
Bag 130/70 - 17"
Michelin pilot active både front og bag
Topfart
I følge suzuki selv, så 160km/t
Jeg har haft den på 198km/t i følge GPS. men det var ned af bakke og i medvind.
Tuning
Laser exhaust fuld system. hvor potten er skåret 15cm kortere.
Omdyset carbs og knastakslerne er slebet skarpere. (ikke mig som har gjort dette)
Styling
Kopi kåber fra en Suzuki RGV250 - Gimble kåbe.
Pulverlakeret stel - mat sort
Omlakeret kåber - blank sort
Udstødning - Laser exhaust systems
clip-on styr fra honda cbr250
Aftermarked shorty greb fra suzuki gsx750f - (the2wheels mærke)
forhviler fra Honda cbr600
Hævet 7cm i bagenden - SV650 støddæmper
Hugger specielt lavet til GS500E - (simpsons detour mærke)
Ekstraudstyr
Intet, men cigartænder og usb lader kommer
Bemærkninger
Denne motorcykel er et rullende projekt. Den kører bare fantastisk, og har egentlig rimeligt kraftoverskud - ved godt det ikke er en racer.

Den lignede et lig, da jeg fik den, og har da også væltet den 2 gange, så i vinteren 2014 var den moden til en omlakering og resturering. samtlige lejer blev skiftet og alle bolte er skiftet til rustfri (undtagen bremsekaliber bolte). støddæmperen i bagenden er skiftet til en fra en suzuki SV650, hvilket hævede bagenden cirka 7cm og gjorde den betydeligt mere styrvillig en før.

Jeg er igang med, at bygge et custom undertray og en custom diodebaglygte i glasfiber til den. derefter kommer et glasfiber instrumentbræt med digital instrumentering og diode indikationslamper. En ny bagfælg er på vej, så jeg kan køre bredere bagdæk (160/70 - 17). En anden forgaffel, med dobbelt skivebremse, bliver monteret når den rigtige viser sig på diverse salgssites. Slutteligt skal der tvangsstyrede carbs med KN podfiltre fremfor de originale mikuni CV carbs.

Den er som sagt et rullende projekt, hvilket vil sige, at jeg hver dag bruger den som transportmiddel og derfor sker ombygning langsomt.

Efterår 2015 - Endelig kommer den på gaden igen. Den har været igennem en genopbygning efter, at den har været forsøgt stjålet i foråret. Dertil er der indkøbt en aluminiums bagsvinger fra en af de tidlige GSXR modeller, som skal passes over på cyklen sammen med støddæmperen fra sammen model.
Kommentér på:
Suzuki GS500E
Annonce