{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki Ninja H2 "Hulk" [Tidl. motorcykel] 2015

10.056 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

"Z"
"Z"
Mand | 124 år | Oprettet: 3. okt 2004


Kawasaki Ninja H2 "Hulk"

Årgang:
2015
Motor:
Motortype:
Væskekølet 4-takts række-4 med kompressor

Slagvolumen:
998 cm3

Maksimal effekt:
200 hk / 11,000 o/m

Maks. Effekt med RAM Air:
210 hk / 11,000 o/m

Maks. Moment:
133.5 Nm / 10,500 o/m

Ventilsystem:
DOCH, 16 ventiler

Karburering:
Indsprøjtning: Ø 50 mm x 4 med dobbelte dyser

Stelkonstruktion:
Trellis stel i højstyrke stål og lejringsplade til svingarm

Affjedring for:
43 mm upside-down med top-ud fjedre, justerbar compressions-dæmpning, retur-dæmpning og forspænding.
KYB AOS-II racing forgaffel er ikke tidligere monteret på en gade motorcykel. Teknologien med seperat luft og olie er udviklet i motocross industrien og det første gang at denne højt-ydende forgaffel benyttes på en gade maskine.

Affjedring bag:
Uni-Trak med gastrykdæmper, piggyback reservoir og top-ud fjeder samt high/low-speed kompressions- dæmpning og justerbar forspænding.

Forbremse:
Brembo dobbelte semi-flydende 330 mm skiver, dobbelte radialmonterede monoblock calipere hver med 4 alu-stempler

Bagbremse:
Brembo enkelt 250 mm skive med 2-stemplet caliper

Dimensioner:
2,085 x 770 x 1,125 mm

Akselafstand:
1,455 mm

Sædehøjde:
825 mm

Fuldtanket vægt:
238 kg

Tankbeholdning:
17 liter

Elektronik og sikkerhed:
KIBS - Intelligent ABS:
Kawasaki udviklede KIBS med fokus på de specielle karakteristika og ønsker der er til et ABS system på en supersport motorcykel. Dvs. at systemet ikke bare reagerer hurtigt men også kun interagerer minimalt ved hård sportskørsel. KIBS er det første fabriks monterede system der linker ABS og motorens ECU (motorstyring). Udover for og baghjuls hastighed overvåger KIBS også det hydrauliske tryk på forbremsen, gasgivning, motoromdrejninger, koblings brug, og gear valg. Alle disse parametre bruges til beregning af det ideelle bremsetryk og dermed hvor meget systemet skal gribe ind.

KLMC - Launch Control:
Justerbar i 3 trin. Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start ved at minimere hjulspin og forhjulsløft

KEBC - Motorbremsekontrol:
Slipperkobling er std. men derudover giver KEBC systemet køreren mulighed for at vælge hvor meget motorbremsen skal gribe ind. Med KEBC aktiveret er motor-bremseeffekten reduceret for bedre kontrol ved banekørsel

KTRC - Traction control:
Justerbar i 9 trin samt regn mode der også drosler motoren. KTRC kan også kobles fra.
Hestekræfter
Std:
205 HK på hjulet (215 med ram)
138 Nm på hjulet

Nu:
259 HK på hjulet + RAM
150 Nm på hjulet
Fælge
Std. med mono bagsvinger
Dæk
Fordæk:
120/70ZR17M/C (58W)
Bagdæk:
200/55ZR17M/C (78W)
Topfart
350+
Tuning
Brock stage 2 Performance kit
Styling
Ingen - den er brutal og smuk som den er
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
H2 er baseret på Kawasaki's prestige projekt H2R med 326 hk. Den ubegrænsede H2R er dog ikke godkendt til kørsel på offentlig vej, derfor denne gade version. Forskellene begrænser sig dog til kåben, knaster, indsugning, udstødning og ECU mapping. Dvs. at alt på H2 er bygget til at håndtere +300 hk og en tophastighed på op mod 400 km/t, og det mærkes! H2 er stabil uanset hastighed og acceleration, ligesom bremser og affjedring er i verdensklasse.
Kawasakis teknikere har rydet bordet da de skulle udvikle og designe H2/R. Dvs. at alt er designet til netop denne model og uden kompromis. Bla. er H2/R første produktions motorcykel med kompressor, som var nødvendig for at opnå den høje effekt og vilde acceleration. Kompressoren er bygget som en integreret del af motoren hvor samtlige dele er bygget til at holde til mellem 1,5 og 2 gange så meget som en traditionel supersport 1000cc. Når kompressoren snorer maks. omd. kommer den tæt på 130.000 omd/m og suger 200 liter luft i sekundet.

Jeg har ikke tidligere været til de alt for kåbeklædte, og har da også været på vej ud af det spor, hvor ting som hverdags anvendelighed og benzin økonomi, var vigtige parametre. Men nogen gange er det også bare fedt at lade være med at tænke praktisk, og bare gå efter det fede :) Denne giver den vildeste og mest ultimative køreoplevelse jeg nogensinde har haft på en motorcykel, og så betyder det praktiske lige pludseligt ikke så meget. Og designet; Ja, det deler vandene, men jeg elsker det. Den ligner det den er, nemlig et brutalt monster, og jeg syntes det er fedt at den står ud fra mængden, "Brutal Beauty"

Se mere om den her: http://www.kawasaki-ninjah2.eu

Er nu udskiftet med en 2017 H2 Carbon Edition
Kommentér på:
Kawasaki Ninja H2 "Hulk"
Annonce