{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VT 750 C Shadow [Tidl. motorcykel] 2009

7.231 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

KJØLLER™
Mand | 38 år | Oprettet: 4. mar 2007


Honda VT 750 C Shadow

Årgang:
2009
Motor:
# Vandkølet 52° V-Twin, 4 Takt
- V2 på 745 kubikcentimeter [cm³]
- 45” Kubik tomme [Ci] Cubic inch
- Boring x slaglængde: 79,0 x 76,0 [mm]
- Kompression 9.6:1
- 3 Ventiler pr. cylinder - 2 indsugningsventiler & 1 udstødningsventil
- S.O.H.C = Single Over Head Camshaft (En enkelt overliggende kædetrukket Knastaksel pr. cylinder)
- Vådsump smøring
- Skrue oliefilter
- PGM-FI indsprøjtning (ProGraMmed-Fuel Injection) med 2 dyser og et enkelt 34 [mm] spjældhus
- Power Commander 5 motorstyring med Advanced Map
- O2 Eliminators
- Silvertail (Sitogroup) Komplet Udstødningssystem, med ompakkede homologeret støjgodkendte db-killers (bedre isoleringsmaterialer for at undgå misfarvning)
- 4 stk. NGK DPR7EA-9 (2 tændrør pr. cylinder)
- 5-trins gearkasse (gearskift har aldrig gået glattere)
- Kardantræk i lukket konstruktion. Den lækreste kardan jeg har oplevet, som er bygget rigtigt!
- Komplet LUCAS kobling installeret med +10% strammere fjedre, stålskiver, friktionsskiver og et forarbejdet koblingshus
- El start
- Batteri er EXIDE ETZ14S-BS (vedligeheldelsesfrit 12 V. / 11,2 Amp, lukket syrebatteri)

# Benzintank
- 14,6 liter kapacitet
- 3,4 liters reserve tank

Honda's opslåede benzin forbrug:
22,7 [km/l]

Målt benzin forbrug:
- Gennemsnitligt forbrug 22,5 [km/l] (efter indkøring)
- Rekord: 27,43 [km/l] (original setup)
-> Fremragende økonomi og bedre end opgivet fabriks data

# Olie:
- 10W-30 olie ifølge Honda manualen. Honda Danmark og forhandlerne herhjemme anbefaler 10W-40 olie til maskinen. Castrol Power 1 er fyldt på den ved services.
- Valvoline SAE 80-90W API GL-5 kardan mineral olie.
- Putoline Forgaffel olie 15W, da den standart er meget blød med 10W. Nu er den helt perfekt til mig og Konen. 20W olie er også testet, men for hård og tager ikke de små ujævnheder

# Kølersystem:
- Kapacitet 2 liter med ekspansionsbeholder
- 50% kølervæske blandet med 50% deminiraliseret vand
- Castrol RadiCool SF (Silicate Free) kølervæske (Neon rød farve)

# Stel:
- Kronrørsvinkel 56,0°
- Efterløb 161 [mm]
- Akselafstand 1639 [mm]

# Mål:
- Totallængde 2505 [mm]
- Sædehøjde 658 [mm]
- Frihøjde 131 [mm]

# Affjedring
- For: 41 [mm] Hydraulisk teleskopforgaffelben udsmykket med Classic cover. Begge fjedre er opgraderet til Progressive Suspension. Fjedervandring 116 [mm]
- Bag: Svinggaffel med koniske rullelejer. Opgraderet begge støddæmpere til Progressive Suspension 412, Nitrogen fyldte, 11,5" (originalt 11") med 5 trins fjederforspænding. Standart fjedervandring 90 [mm]. Efter opgradering 10,3 [mm]

# Bremser
- For: Enkelt 296 [mm] skivebremse og to stemplet kaliber. Stålarmeret bremseslange. DOT4 bremsevæske
- Bag: Tromlebremse 180 [mm] med udveksling, man føler ikke man kører med tromlebremse, hvilket er meget positivt
Hestekræfter
# Mr. Dyno - DynoJet Rullefelt målinger (max værdier):
- 39,78 [Hk] @ 5.510 [rpm]
- 59,28 [Nm] @ 2.700 [rpm]
- Meget jævn effektkurve hele vejen igennem registret.

# Kraft og vægtforhold:
- 6,79 [Kg/Hk]

# Køreklar vægt:
- 270 [kg]

# Motoren har et meget jævnt effektforløb, og den trækker eksemplarisk lækkert med PGM-FI motorstyring med PowerCommander og indkøring hos Mr. Dyno.
Trækket i motoren overrasker meget og der findes nok ikke en 750 som er tilsvarende denne!

State of the Art engine!
Fælge
# Forchromede stålfælge med egere:
- 17-3,00" Stål trådfælg på forhjul med klar lakeret aluminiums navr
- 15-3,50" Stål trådfælg på baghjul med lakeret aluminiums navr

# Begge fælge har fået justeret egerne, da jeg bemærkede ujævnheder/ vibrationer under kørslen. Eger hjulene motorcyklen er født med, var indenfor Honda tolerance, men motorcyklen er meget følsom overfor ujævnheder i hjul, synes jeg.
- Tak til Henrik Balle fra MC Gården Slangerup. Han er manden der kan trylle med eger hjul.
Dæk
# Bridgestone dæk:
- Exedra Max - 120/90-17" TL 57H M/C (fordæk)
- Exedra Max - 160/80-15" TT 66S M/C (bagdæk)
Topfart
# 177 km/t på Dynojet 250i
# 163 km/t på en god dag
# 153 km/t ifølge Honda

- Hastigheder som 110/120 km/t er behagelige for motoren, det et stort plus, den snurre let og vibrationerne er få. Spejlene står helt skarpt, nærmest så jeg kan aflæse en nummerplade på bagvedkørende.
Tuning
Poleret så den er helt glat og dermed mindre vind modstand :)

# Silvertail Udstødning Komplet System #2403 med Lambda Sensor forberedelse

# Power Commander 5

# O2 Eliminators

# Mr. Dyno / Ove B. Pedersen Custom Advanced Map
- Motoren har aldrig kørt bedre efter Power Commander og indkøring hos Mr. Dyno!

# Smurte kabler og grebklinger med reduceret slør. Det er rigtig tuning!
Styling
# To farvet lakering:
- Original Honda - Pearl Spacer Blue / Metallic Silver

# Ompolstrede sæder med form tilpasning af koldskum indlæg og gel indlæg, samt to forskellige kunstlæder stoftyper, med en grå syning der matcher lakeringen.
- Johnny Saddelmager Kastrup, udførte arbejdet og er meget tilfreds med den forbedrede komfort!

# Küryakyn Chrome Deep Dish Bezels med røgfarvet linser, på de originale blinklys lygtehuse. Fedeste blinklys styling der kan erhverves for penge!

# Bright2Wheels røgfarvet baglygteglas

# Højglanspoleret forgaffelben

# Highway Hawk baglygteglas cover i chrom

# Sort retro cover til hornet

# Rustfri A4 sætskruer og bolte på de synlige steder, hvor de pynter fremfor de originale elforzinkede

# Udstødningsbeslagets nedre del er lakeret sort højglans og det øvre har fået sort varmefast maling

# Forskærmens stålramme er lakeret sort højglans

# Stænklap på forskærm med Honda logo og skjult montage

# Nummerpladebeslaget er lakeret sort højglans

# Forlygtens beslag er lakeret sort højglans

# El:
Forlygte pærer:
- Osram Cool Blue H4 55/60 [W]
- Osram Cool Blue W5W
Lanterne lygter pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Baglygte pærer:
- Osram LED Rød P21/5W
Nummerpladelygte pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Blinklys pærer:
- Osram Diadem Orange PY21W (tilpasset fatning)
Ekstraudstyr
# Honda original udstyr:
- Sissybar
- Bagagebære
- Ryglæn (lave version) [Ryglænspuden er udskiftet til en større model, der passer til cyklens linjer, for bedre komfort til Konen]
- Læder saddeltasker (2x18L) med nitter og tilhørende beslag med hjelmlås
- Originale indertakser i vandtæt textil der er skræddersyet til saddeltaskerne
- Kofanger til forskærmen
- Chrom Master Cylinder topdæksel i "Fluted" design

# OXFORD Premium Cruiser HeatGrips med Intelligent Heat Controller og 5 varme indstillinger. Meget gennemført kit, der ikke fås bedre efter min mening!

# MAPAM 4" Risers i massiv aluminium til 1" styr
- Ydermere fået drejet bøsninger i Rustfrit stål, så det passer på, som det originale i forbroen.
- Shadow emblemer til pynt på Riserne
- Forlænget koblingskablet til 145 [cm]. Tak til Morten Blom 5700, for disse udførelser!

# H.A.C. Products Fodplader i massiv aluminium og forchromet

# H.A.C. Products Bagfodhviler sænknings-kit i støbt højglanspoleret aluminium

# Progressive Suspension forgaffel fjedre, der står mere imod end de originale

# Progressive Suspension 412 bagstøddæmpere, der står mere imod end original støddæmperne.
- De er efterfølgende blevet forbedret med forstærkede bøsninger og hårdere fjederforspænding

# Highway Hawk styrtbøjle i sort pulverlak

# Customariseret Gear Pedal (længere)

# Customariseret Fodbremse pedal (bredere)

# JMP Stålarmeret bremseslange i sort/sort version

# Gummi muffe til justerings skruen på koblings grebet (fra en Suzuki LS650)

# Magazi silikone-gummi muffe, ved koblingskablet inden koblingsarmen. For at beskytte kablet

# Beskyttelsesplade til nummerplade. Lavet ud af 3 [mm] aluplade, grundet og malet, samt fixet gummi ophænget, så nummerpladen ikke vibrerer

# Tumbleton & Twist Ur til kronrørsmøtrikken i et elegant design, fra Louis

# RR Olie thermometer oliepind (10034219 varenr Loius) Det passer i, hvilket de ikke selv skriver. (Lav en runding på aluminiumshuset, hvor den pakker mod blokkens gummitætning)

# CTEK XS 0.8 Charger
- CTEK Connector
- CTEK Battery Sense (bluetooth gadget der er smart)

# Monteret 12 volt cigarstik i den originale værktøjskasse bag ved venstre sideskjold

# Monteret bagbremselys elektronik flasher enhed der får bremselyset til at blinke 4 korte og 4 lange, herefter konstant lys. Elektronikken hedder GS-100A

# Givi 5” GPS taske inkl. regnslag. Speciel tilpasset Garmin GPS og powerbank med strøm til 25-30 timers brug uden ledninger!

# Bøger:
- Clymer Manual (Service, Repair, Maintance)
Bemærkninger
# Honda VT750C Shadow Aero CA9 ED
- C = Classic
- A = Aero
- 9 = 2009
- E = Europe
- D = Direct Sales

Så kom der igen, en ny MC i garagen, da dommen over vores tidligere yamaha var, at den ikke levede op til forventningerne!
Der skulle derfor en anden cykel til at klare MC eventyrene, som har god plads til 2 personer. Efter flere testkørsler på hhv. Shadow 750 Aero og Spirit modeller med indsprøjtning, var jeg slet ikke i tvivl. Det er den MC vi skal have, for den er smukt designet synes vi, og den trækker fantastisk godt og føles stor både i motor og fysisk størrelse. Indsprøjtningssystemet gør virkelig motoren éminent god..

Valget blev hurtigt besluttet på denne herlige og lettere brugte maskine!
Vi havde planer om at handle en sprit ny Shadow i 2016, da alle var solgt ud i 2015. Vi var heldige hos Aagesen i Rødovre, at finde denne Shadow med kun 272 km på speedometret. En eksemplarisk velholdt motorcykel, der bare ventede på at komme i Kjøller's Garage! Historien bag cyklen var en ejer der havde anskaffet sig modellen og desværre gået bort kort tid efter. Cyklen blev handlet tilbage til Aagesen.

Håber i vil tage godt imod Shadowlineren - Den har fået intensiv pleje og alt er vokset og pudset op efter alle kunstens regler :o)

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2009models/2009-Honda-VT750CShadowAero.htm

MC Revyen skriver:
Den nye Shadow i rendyrket classic stil. Længere, lavere og tungere end forgængeren C2 og med en stribe tekniske nyskabelser. Eller hvad den slags nu skal kaldes, når vi snakker om custom. Det brede traktorsæde bor hele 42 mm nærmere asfalten, så selv Tolouse Loutrec ville kunne nå ned med flad fod, og passagerens hynde kan let afmonteres for maksimal stil. Det halvhøje, brede styr i krom er monteret på aluminiums risere. Den vandkølede V2'er har fået nye dæksler, og den prøver mere end nogensinde at ligne en luftkølet ting med større køleribber og en smallere køler diskret anbragt i sprækken mellem stelrørene foran motoren. 745-kubikkeren fodres af PGM-FI indsprøjtning, hvilket gavner trækket ved lave omdregninger. De 46 heste overføres nu til baghjulet via vedligeholdelsesfri kardan, men kædespray har nu heller aldrig pyntet på en cruiser.

###########################################
SOLGT 2021
Tid til at prøve noget nyt, men kan varmt anbefale Shadow
Nye eventyr venter derude... :O)
###########################################
Kommentér på:
Honda VT 750 C Shadow
  •   22. jul 2017 Hej . Har også været så heldig at blive ejer af en VT750c , ved køb havde den påmonteret 2 uorginale larme potter. Nu står jeg også skal til Slovenien m.m og vil til at skifte potter til de orginale. Her sidder der jo lambda sonder på med stik. Men her er jeg ikke klar over hvor de skal monteres. Er der nogen som kan svare på det eller endnu bedre et billede.

  •   14. dec 2016 Det går fint med min søn og er begyndt at arbejde igen.
    Dog ikke uden daglige smerter og bøvl. Men sådan er det.
    Nu er min skadesag også over et år gammel og venter på de for det afklaret og afviklet. Det ville være rart.
    Er ved at lave en 1972 XL 1000 fra en her på mcg.dk pt. Så vi går og hygger os pt med. Min egen MC kommer hjem fra Caps i morgen og så skal vi til at kigge på den efter julen er overstået.
    Vil have ny baglygte i sort LED og med indbygget blinklys i, og lidt andet skal der også laves så den er klar til 2017.
    Vil nok også have bagagebærer på og mit gamle sæde med gele og lænde støtte i.
    Skal dog betrækkes om - men det går nok.


  •   25. sep 2016 Jeg fik en gut til at lave et forlænger bor på 35 cm, de fås ikke standart... medmindre du kan selv. Husk at lav en kørnerprik, ellers søger bordet ikke ordenligt. Så en snittap m10 efterfølgende (forlænget) og du har en sikker løsning, hvis du vil gå tilbage.

  •   25. sep 2016 har lige set den.. det skal søndagen starte med inden man skal ud i det gode vejr.. cool lavet.. god dag..


  •   24. sep 2016 Har du set video, kender du svaret smiley

  •   24. sep 2016 Ja det er jo nok ikke en 2016 hvis man tjekker produktions dato.. men den er ihvertfald indregistreret nu.. jeg skal bare ha bestilt sådan nogle banditter til mine blink.. hvad har du boret i bafflen

  •   23. sep 2016 Hej Jens

    Ok du har fået dig en 2016 årgang?

    Ja de blinklys forvandler motorcyklens look fuldstændigt. Er selv kæmpe fan!! Der følger pærer med, men de skal lige loddes sammen på plus polerne. I USA har man lyset tændt i blinklysene altid på 3 watt. Så 3 watt plus 21 watt giver en pære på 24 watt. Det trækker relæet fint.

    Du køber bare dem som hedder model 2270, 2 par = 4 i alt. De fås kun i USA.

    Mht udstødningen kan du se video jeg har lagt op. Hole saw lyder ikke godt, det for meget gennemslag. Motoren har jo en fed lyd originalt, en af de få Cruisere der er designet med Lyd. Andre er helt tys tys, bare ikke Shadow'en smiley

    Det kræver et specielt bor, at få ændret lyden. Det skal laves på en rigtige måde, så du kan lukke det af smiley

    Mvh


  •   23. sep 2016 hey.. rigtig fin honda.. har selv lige hentet en .. så sidder lige og suger lidt inspiration her.. dine blinklys er super fede.. ved du om dem du har på din også passer til nyere årgange.. har hentet en fabriks ny og ifølge Küryakyn findes den ikke til 2016 model.. syntes bare de ligner helt vildt.. hvad har du gjort ved bafflen?? the holesaw mod?
    mvh jens


  •   4. aug 2016 Så fik jeg smidt lidt billeder op fra Tirsdags Bike Wash ultra extreme wax TLC program smiley

    Så kan man se de små ændringer der er fortaget i år - den kører skønt uden at give mig bange anelser. DEJLIG SHADOW, for satan den er go! smiley


  •   18. jun 2016 Hehe - det jo også en anden spirit kan man sige. Har man pungen i orden, så det jo fint smiley Jeg tænker bare, at motor kan der ændres på - men chassis og køreegenskaber kan være vidt forskellige.

    Af HD'ere kan jeg rigtig godt lide Softail Rocker - synes den er fed og triller godt med minimal vibration (Twincam B - mener jeg du fortalte mig). Tror slet ik jeg vil pille ved sådanen hvis det var min. Men gnubbe alu og vokse lak - det rigeligt smiley


  •   18. jun 2016 Det bliver aldrig nok, det er det der er pointen ved at have en rigtig MC B)?? En HD bytter kan ikke bare ud til en ny model fordi man mangler power, bremser, osv, for man kan få alt man vil gave om som man har råd til. Ved godt nogle nye HD køre bare bytter til nyt men normal så laver man sku bare om, især i USA hvor eftermarked er så stort

  •   18. jun 2016 Hehe kan godt se hvad du mener - men hvornår er nok - nok, og du kan nyde og slide maskinen km efter km? Det som om det ingen ende tager med ombygningen smiley

  •   17. jun 2016 Tja - fragten er nok ikke gratis, men det er der jo ikke noget der er. Og det betyder heller ikke noget, jeg vil ikke spare på noget når den skal laves. Nu har jeg drømt om at motor pille ved den i mange år, og de dele jeg vil have på har jeg købt, mangler kun maskine arbejdet på selve motorblokken og toppene.

  •   17. jun 2016 Griner - men han er knap et år nu ik? Så går de æde amok smiley

    Okay - men fragt har vel også en pris?


  •   16. jun 2016 Min søn har det fint og vokser voldsomt hurtigt, men Sir Eat-a-lott som jeg kalder ham laver heller ikke andet end at æde. smiley
    Jeg får kørt lidt, få ture, men lange.
    Grunden til jeg vil sende den til USA er fordi de bare har alt i værktøj og de bedste folk med erfaring og viden. Der er firmaer der laver flere motor om ugen, hver år, år efter år.
    Og deres timeløn er billig. Og skal de laves herhjemme så bliver det aligevel med dele fra de firmaer, så kan det sku lige sp godt være dem der laver alt.


  •   16. jun 2016 Godt at høre det skrider frem af med chassiet (dig selv). Dvs du får egentlig ikke kørt mc lige pt?

    Hvordan med den lille - går det godt med "baby'en?

    Haha, skal den virkelig til usa for at blive tunet? Kan du ikke selv gøre en del - eller få det lavet her i landet? Det lyder dyrt...


  •   16. jun 2016 Tja, det går da frem ad. Min hånd og arm er endelig begyndt at blive stærker og mindre smerter i det daglige. Træner også 3 gange om igen pt. Vedrørende MC - så er der sket en del.... Skal have taget nye billeder og lagt nyt info ind på den. Den har nu 2x4 stemplet kalibere i front, og nyt motorophæng i front, alle bremser skiver er nye, og slanger. Samt omlakkeret og greb og fodhviler osv. Det er flere ting.
    Nu mangler jeg kun at sende motoren til USA og blive tunet smiley


  •   13. jun 2016 Jeg mærkede også forskellen da jeg på savagen gik fra 10W-40 til 20W-40/50. Lidt mindre lyd når man skifter - godt til en luftkølet med større tolerancer. Det skyldtes den defekte head seal cap, som jeg tænkte måske vil svede mindre med en tykkere olie... så fixede jeg pakningen og holdt fast i heavy fuel olien smiley

    Shadow'en går helt glat med sin 10W-40, lugter helt rent fra potten også når den er varm, så jeg holder fat i den samme viskositet endnu smiley


  •   13. jun 2016 Jeg ved at fra Yamaha xvs'erne at deres gearskift også går bedre ved en god V-Twin olie på 20/50. Mindre larm og bedre skift - eller Castrols 15/50. Men de forskibet også en 20/40 i deres org manualer og bøger. Men på vores hondaer shadows bruger jeg også tit Bel-Ray's V-Twin del syntetisk 20/50 og synes også det gjorde dem bedre i skiftet. Du kan jo prøve det.

  •   12. jun 2016 Ååå Fenris, længe siden!
    Synes også gearskift går glattere når tomgangen er i orden, ellers klonker man igennem smiley


  •   12. jun 2016 Det er hvad man gør det til Per smiley Det er forkert, når dem som vælger at stille deres OHC motore lavere, fordi man ønsker at være wanabee harley davidson. Olien skal pumpes rundt i motoren og det kræver at den går korrekt i tomgang.

    Jeg synes det lyder af helvedes til når de kravler for lavt. Man skilter med at være uvidende smiley Folk aner det slet ikke, men dømmer alt på lyden. Det ikke an Ford A motor.

    Jeg er typen, der tænker mere på hvad der er godt for min maskine, end hvad nogle synes er sejere, fordi de sammenligner med andre motortyper..

    Din Shadow går super godt når du tænker over det, synes du ik ?


  •   12. jun 2016 Og faktisk mest for olietryk og for at den også lader nok, og regere hurtigt nok på gasgivning. Kun tosser har lav tomgang på deres MC smiley

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 79
      12. jun 2016 nå træls syntes bare den snurrer meget

  •   12. jun 2016 Den var god Per... smiley

    Det kan man ikke! Hvis du vil sænke tomgangen, end der hvor den står - så smør du ikke dine knastaksler. Derfor den er sat til automatisk at undgå for lav tomgang.. Det så lækkert og det skal du være glad for!

    Lav tomgang er generelt en dårlig cocktail for gearskift, leverid og motorbremsning...


  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 79
      12. jun 2016 jeg har lige købt en ny vt750c med indsprøjtning. hvor pokker stiller man tomgang på sådan en maskine

  •   17. feb 2016 Tak Bjørn. Jeg er ovenud tilfreds med finishen, det fås ikke meget bedre... HONDA smiley

  •   17. feb 2016 Sindsyg flot maskine og så er det ikke engang en Suzuki.

  •   14. feb 2016 Tak Kim smiley

  •   14. feb 2016 Tak Gert. Honda glæde kendes kun ved ejerskab smiley

  •   13. feb 2016 Fed knallert du der har fået. Tillykke med den smiley

  •   11. jan 2016 Yes, jeg tror, det er de første, du linker til. Der er selvfølgelig dejligt at kunne tage dem med på hotellet, men sådan nogle tasker står som regel helt åndssvagt på et gulv, ligesom de ikke ligger specielt praktisk. Derfor sværger jeg til indertasker. Det vil også kræve, at jeg trækker en hel værktøjsvogn efter Wingen, hvis jeg vil afmontere taskerne på den, når jeg kommer frem smiley


  •   11. jan 2016 Hej Steen. Ja det kunne godt lide disse smiley


    http://www.cruisercustomizing.com/hondaline-leather-saddlebags-18l-studded-honda-vtx-1300-shadow-spirit-c2-aero/part/HL-08L56-MEM-101B

    http://powersports.honda.com/2015/shadow-aero/accessories.aspx


    Jeg har selv kraftigt overvejet disse, med klick af-på system.
    http://www.longride.be/bike/Honda/Saddlebags-Honda-VT750-Aero-21

    Det virker som paskram, også kan de klikkes med op på hotel værelset smiley




  •   11. jan 2016 Hej.
    Jeg tror, taskerne er originale - vil se på det. Der kommer også flere billeder senere. De kan ikke klikkes af, men det er hurtigt at afmontere dem. Når de er taget af, er deres holdere dog ikke SÅ smukke, idet de er i sortlakeret metal, men det kan gå smiley


  •   11. jan 2016 Hej Steen og fedt at se cyklen. Den er rigtig pæn og vindskærmen med den sorte overgang pynter selve skærmen synes jeg.

    Kan umiddelbart godt lide dine saddeltasker på designet. Er det originale? Hvis du havde mulighed for at tage flere billeder smiley
    - jeg ved ikke om de kan tages af cyklen med klick-system? Det påtænker jeg at finde smiley


  •   10. jan 2016 Hej Kjøller. Nu har jeg oprettet vores Shadow med den fine Memphis vindskærm. Den står pt i afventende gallerier, så hvem ved - måske du skal være hurtig for at se den smiley

  •   23. dec 2015 Tak skal i begge to have - er meget tilfreds med mit valg af MC smiley

  •   22. dec 2015 Den er jo kniv skarp den Honda, dejlig maskine, som vel næsten ikke kan slides op!! Tillykke med den smiley

  •   22. dec 2015 Tillykke med den. Den ser sgu godt ud smiley

  •   3. dec 2015 Nej det tager vi bare en gang du har fundet det. Har ikke selv kunne finde det..

    Ja det rigtig, det ligger jo i opbygningen af gearkassen, fedt at køre med fremfor manual gear..

    Jamen dog - det var sq på tide du fik gang i produktionen smiley


  •   3. dec 2015 Ja jeg har - men gider ikke til at døje med at finde det frem. Er også på sygehuset med kørslen da hun skal føde nu. ;)?? men på en auto gear kasse i forhold til en normal er der også mere modstan og tab

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 14
      3. dec 2015 "MERE effekttab"

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 14
      3. dec 2015 Der er vel mere inerti i en kardan kontra en kæde, mere masse og derved med effekttab, tænker jeg.

  •   3. dec 2015 Har du nogle af de test's liggende? Kunne være spændende at se smiley

    Kardan er langt dyere at producerer, så slutprisen på motorcyklen vil være meget højere, end på en tilsvarende model i kæde version.


  •   30. nov 2015 Der er flere test der visser at kæden er bedre til kraftoverførsel end kardan. Tro dog at rem ligger i samme gruppe - efter hvad jeg har set og læst, men Den fylder desvære meget mere end et kæde kit gør.
    Kardan er ikke ret kønt, fylder, vejer, og kan ikke geares om, og hvis man vil hvad breder dæk og fælg er det også skod.
    Men af praktisk grunde er kardan dog en god til til touring cykler, og jeg forstår ikke hvorfor japanerne forsat bruger kæde på deres hverdags cykler og toårings cykler, især når undersøgelser visser at de fleste folk ikke kan eller gide veligholde og vaske cykler men heller vil køre uden bøvl


  •   30. nov 2015 Jeg er dog ikke helt enig ang. kæden. Fordi for mig at forstå:

    Alle ledene i kæden, skal gnide i hinanden, flader/stifter, metal i metal, for at rulle over tandhjulene, det giver modstand/ varme. Dernæst strækker kæden sig under belastning, hvilket er koster kræfter.

    Tager man Remmen, så ruller den over tænderne og den er meget smidig. Selv i hænderne er den nem at "bøje". På effektmålinger viser remmen også at have lavt krafttab. På en Savage f.eks er krafttabet knap 5 hk på dens remtræk.

    Kardan er smart, men naturligvis har akslen et "vrid" under belastning og krafttab fra kronhjul til spidshjul osv. Men designet i sig selv, er bare smart og absolut det jeg vil vælge hvis jeg kan... Dernæst Rem, aldrig kæde smiley

    - En frisksmurt kæde kan for mig at se matche en Kardan i krafttab, men så falder kæden igen til jorden efter at have kørt x antal km og fået skidt, støv osv i sig.

    Sådan ser jeg det - Samme gør Diciplen Knud smiley Han har det fra en engelsk kilde af, et sted... Jeg mener ikke Touring Nyt har ret i deres artikel ang. valg af kæde, rem, kardan smiley


  •   30. nov 2015 Nej en kæde er den der har mindst modstand - hvis alt er ok. Kardan har mest.
    Men med de motor det er pt på japanske og EU cykler så er kæde ikke nødvendigt eller praktisk.
    Vil ALDRIG have MC med kæde. Det er for ringe tilot brug


  •   30. nov 2015 smiley Fenris jeg skrev heller ikke at kardan og rem har samme krafttab. Selv Touring Nyt har klokket i deres artikel omkring krafttab på kæde, rem, og kardan. De mener kæde er den transmissions form der har mindst tab... øøhhh, det er den billigste type. Fylder ikke så meget og er simpel. Her vil en ny, nysmurt kæde have nærmesat samme krafttab som en kardan smiley

  •   30. nov 2015 Argh en kardan har ikke samme kraft overførsel som en kæde eller rem. Men nemt det samme eller bedre end en dårlig smurt og indstillet kæde....

  •   26. nov 2015 For mig at se er kæden bare usmart. Den sviner fælgen, skal smøres ofte, er udsat og tandhjul/ kæde skal skiftes indenfor kort tid, komtra rem med 5 gange dens løbetid - kardanen holder helt, sviner ikke, har lige så god kraftoverførsel som kæde (forudsat at den er ny og olieret). Her vinder remtrækket i mindst krafttab.


    Jeg er 193 og da jeg kørte med vindskærmen var det hårdt for nakken at holde hovedet oppe smiley Den ramte lige i solar-plexus. Det er no go herfra hehe

    Jeps, er sq også glad for mit valg. Honda, der er noget om snakken smiley

    Må lige se din porsche vindskærm, når du får den oprettet smiley


  •   26. nov 2015 Hej igen. Helt ok. Jeg er enig med dig mht lookét med vindskærm. Vi har nu skiftet til en Memphis Fat med sort-tonet bund, og det ser sgu meget godt ud. Vi har ikke fået oprettet cyklen her endnu, men det sker formentlig snart. Jeg har kørt mange motorcykler med såvel kæde, rem som kardan. Kardan er jo nok at foretrække, men jeg har nu ikke haft de store problemer med kæde heller. Shadow kardanen er stort set identisk med Goldwing kardanen - bare spejlvendt - og det virker bare! smiley

  •   26. nov 2015 Hej Steen

    Tak for din hilsen. Jeg prøvekørte en 2007 med vindskærm og der er to problemer med sådan en. Jeg kan ikke lide looket med vindskærm og jeg får vinden presset lige i ansigtet. Det glider perfekt uden vindskærm, også på motorvejen smiley Så ellers tak Steen smiley

    Det er en lækker cykel - er selv lukket-Kardan/ Rem mand - kæde går jeg udenom. De lavede jo en VT750S som vidst var et flop hvis du spørger mig smiley
    Se på dragstar hvordan det er konstrueret, det går i stykker hvis man ikke er forsigtig med den. Ringe design..

    Mvh


  •   26. nov 2015 Nu ved jeg jo ikke, om de påtænker at montere vindskærm eller noget - og jeg ved heller ikke, hvor høj du er, men vi har en vindskærm til sådan en mc, som vi måtte skifte, da den var for høj til min hustru. Den passede sådan set mig fint - jeg er ca. 178 cm høj. Bare så du ved det, hvis du er interesseret. Prisen er i omegnen af 1.000 kr. Mvh Steen

  •   26. nov 2015 Super fin mc! Vi har selv en magen til og har også haft den gamle ACE model med kædetræk og karburator. Begge er meget velfungerende! mvh Steen

  •   24. nov 2015 Den har en 10w-40 på nu, lige skiftet hos forhandleren. Jeg tænker at det fordi den er vandkølet og med stabil temperatur, at den kan køre med en tyndere olie. Derfor de forskriver en 10w-30 i manualen.

    Ved 6-7000 km får den et service mere, der sker indenfor min reklamationsret. Så er man jo lidt bedre sikret. Jeg kommer ikke til at skifte olie på den forløbig, om et års tid først smiley den skal jo ud og trille indtil da smiley


  •   24. nov 2015 Og vedrørende olie - drop at bruge den 10/30 minirslsk olie de gik over til i 2009. Brug en fuld syn 10/50 eller 10/40

  •   24. nov 2015 Fenris, kikkede lige på det review jeg havde læst og det var Bullet. Min fejl, er rettet smiley

  •   24. nov 2015 Fenris, jeg kender ikke forskellen smiley men der er ingen buler smiley

  •   24. nov 2015 Er det et dobbelt bullit udstødningssystem den har - eller et bullet. smiley

  •   24. nov 2015 Mange mange tak skal i alle sammen have smiley Jeg ser frem til at jeg kan tage nogle gode billeder af dyret smiley

  •   24. nov 2015 tillykke med den nye bike smiley

  •   24. nov 2015 Velkommen til. Den er rigtig fin smiley

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Den skal ud og æde noget landevej, når solen kommer over Danmark smiley

  •   24. nov 2015 Velkommen

  •   24. nov 2015 Hvad skal der ske med den?

  •   24. nov 2015 et par indstemmer fra mig

  •   24. nov 2015 Kære MC Folk Jeg håber i vil tage godt imod den nye Shadow. Billederne er taget inden sneen kom til landet, men har ikke haft andre muligheder i bedre lys/ beliggenhed smiley
    - Det bliver forbedret til foråret smiley

    / Skygge Ridderen Kjøller smiley


Annonce