{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki Z500 1981

1.816 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Lukas
Mand | 31 år | Oprettet: 24. aug 2014


Kawasaki Z500

Årgang:
1981
Motor:
497ccm luftkølet 4-takts 8-ventilet rækkemotor med dobbelt overliggende knastaksler.
Hestekræfter
52 hk ved 9000 omdr.
44 Nm ved 7500 omdr.
Fælge
Dæk
Topfart
180 km/t
Tuning
Styling
Farven er bordeaux rød metallic, skønt den ser lidt mere "bleg" ud i farven på billederne.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Unik stand, kørt under 20.000 km. Jeg har skiftet alle væsker og renoveret bremserne som havde småtærringer indvendigt grundet bremsevæsken ikke har været skiftet i mange år. Karbutatorer er blevet renset og indstillet, men mangler synkronisering. Der er pt. problemer med den ene tændspole, men intet som ikke gør den klar til foråret!

Fantastisk sjov motorcykel som styrer og bremser godt. Lille og let men med kraftigt stel, forgaffel og dobbelte skivebremser foran.

Læs evt. fulde anmeldelse fra 1979 af modellen da den udkom.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_z500%2079.htm

24/02-2016
Karburatorer er synkroniseret, og problemet med tænding er fikset. Den ene af de to pickup'er var defekt, det er den der giver tænding til de to midterste cylindre som jo kører parallelt, det gjorde at de to cylindre satte ud når den blev driftsvarm, men ikke når den var kold. Pickup'erne er skiftet med ny tænding fra en Z550.
Så nu er alt tip top og den kører bare godt!

26/01-2017
Der er monteret Moto Line stabilisatorbro i smedet aluminium mellem forgaffelbenene (se billede). Derudover er fjedrene i gaffelbenene strammet og forgaflen pumpet med 20psi, og ny væske. Der er kommet nye Hagon bagdæmpere på, da fjedrene i de originale var blevet trætte. Alt er nu perfekt.

11/06-2018
Afmonterede ventildæksel og målte frigang mellem knast og ventiler, skiftede 4 shims der ikke var indenfor specifikation. Kørte perfekt før, og kører perfekt nu. Takket være rettidig ventil tjek kan den nu køre mange tusinde kilometer problemfrit. Olie/filter skift når jeg nu var igang, selvfølgelig. Nye dæk er monteret da de gamle efterhånden var 15-20 år gamle. Billeder tilføjet.
Kommentér på:
Kawasaki Z500
Annonce