{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

MZ ETZ 250 1987

2.177 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 35 år | Oprettet: 13. maj 2006


MZ ETZ 250

Årgang:
1987
Motor:
243 cc, éncylindret, luftkølet
Boring x slag: 69 x 65mm
To-takts
Mikuni automatisk selvblander (forhold 50 : 1)
Kompressionsforhold: 9,5 : 1 (eller 10 : 1)
Karburator: BVF 30 N2-5
Stor 210 W generator
5. gear (ca. 4000 omd. i 5. ved en 90 km/t så vidt jeg husker)

Hestekræfter
21 vilde heste
27,4 NM
Fælge
For: 1.60 x 18
Bag: 2.15 x 18
Med 280 mm brembo bremseskive for og 160 mm tromle bag.
Dæk
Mitas for og bag (næsten nye)
For: 2.75 x 18
Bag: 3.50 x 18
Topfart
125 km/t (ifølge datablad)
0-100 km/t på knap 8 sekunder (igen ifølge datablad)
Tuning
Nøh, men der er sat elektronisk laderelæ på (en kinesermodel har jeg fundet ud af).
Hvis en lidt fed blanding er tuning, så er det også tilfældet!
Styling
Tank i bart metal med klarlak.
Senere kommer der nok buler og rust, diverse klistermærker mm.
Ekstraudstyr
Grimt komplet taskesæt (der godt kan sælges ! )
Sæt fælge (tromler for og bag), der godt kan sælges ! ;)
Bemærkninger
Fin spjætter, der blev indkøbt som legetøj sammen med en kammerat, som købte en 251 saxon tour. Jeg ville hellere have en lidt ældre med det fine klassiske look :)

Det er min første 2-takter ud af en 15-16 maskiner, og sgu en helt sjov lille maskine at køre på.

Den skulle kun have kørt 16000 km fra ny, og stel er nymalet.

Da jeg overtog den kunne den ikke lade, hvilket viste sig at være en forkert monteret ledning til laderelæet. Så sprang ladelampen, men nu burde alt være i orden med 12,7V på batteriet før en længere tur og 12,68V efter turen.

Så venter lidt finindstilling af karburator og tænding og evt. en rens af karburatoren.

Jeg er lige blevet medlem af mz-klubben og ser frem til en masse sjove (billige) timer med den nye maskine, i selskab med ligesindede :)
Kommentér på:
MZ ETZ 250
Annonce