{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

KTM 1190 Adventure 2016

1.164 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Christian L
Mand | 34 år | Oprettet: 26. apr 2007


KTM 1190 Adventure

Årgang:
2016
Motor:
1195 cc, 8 ventiler, 75 grader V-twin

Udstyret med slipper kobling, og hydraulisk aktiveret kobling fra Magura.

Stammer fra KTM's sportscykel RC8, og optimeret til brug i Adventure-cyklerne.

Fantastisk kombination af moment, og top-end power. Den bliver bare aldrig kedelig.

Er udstyret med ALT i elektroniske hjælpemidler, og var ved lancering, verdens sikreste motorcykel.
Herunder kan nævnes Cornering-ABS, TC i RAIN, OFFROAD, STREET og SPORT og anti-wheelie-system.
Hestekræfter
Yder ca. 150hk og 125 Nm.

Når garantien udløber skal den monteres med Arrow rustfri de-cat forrør, Rottweiler Performance air-intake og så køres ind.

Målet med disse ændringer er ikke hk, men bedre kørbarhed. Jeg er alligevel ikke en dygtig nok pilot, til at udnytte de kræfter.
Fælge
19" foran

17" bagerst

Slangeløse egerfælge, som er vanvittigt stærke, men et helvede at gøre rene.

Klarer fint at bruge rundkørsler som hop.
Dæk
Continental TrailAttack 2 i hhv:

Foran: 120/70-19

Bagerst: 170/60-17

Jeg havde ikke regnet de dæk for ret meget, men de har virkelig overrasket mig.

Fantastiske, sportslige og tillidsvækkende på asfalten, både i byen og ved lidt mere aktiv kørsel. Uden for asfalten har de virkelig overrasket mig. De kan meget mere end de ser ud til, og især set i lyset af, at de "kun" er 90/10-dæk. Jeg vil strække den, og kalde dem 85/15.

Jeg kører lidt på stranden og på grusveje, så næste dæk bliver nok Continental TKC 70.
Topfart
Dont know, dont care.

Jeg hader at køre hurtigt ligeud.
Tuning
Kun visuel tuning, som jo giver en helvedes masse hk!

Akrapovic slip-on potte, hvor DB-killere på forunderlig vis er røget ud!
Sparer nok mere vægt, end egentlig kraftforøgelse.
Styling
Anodiseret, CNC alu-lir i form af låg på koblingsreservoir, og på for- og bagbremsereservoir. Giver mindst 10 km/t på toppen!

KTM PowerParts Ergo-sæder både for og bag.
Det originale er elendigt, det her er det bedste mc-sæde jeg nogensinde har siddet på.

KTM-orange styrtbøjle fra Adventure R.

Touratech 12 mm bar GPS mount.

Touratech støttefods-plade.

Lavt, mørktonet kåbeglas fra Adventure R. (Bruges ikke)

Ukendt mærke bagsvinger-spools til baghjulsløfter.

THansens billige cover og mount til iPhone 6. Virker genialt og er meget tæt på 100% vandtæt!
Ekstraudstyr
Rokstraps

Enduristan 32 liters vandtæt top-roll duffelbag.
Sammen med min 22 liters Osprey Talon rygsæk kan jeg pakke ALT til en weekend i telt, i dette setup. Meget let, og meget fleksibelt.
Overvejer dog at investere i de originale hardcases, hvis jeg skal på en længere tur rundt i Europa i 2017.

C-Tek lader m. "hurtig-stik".

Baghjulsløfter fra THansen.

De sædvanlige ting som: lappekit, værktøjssæt, væsker, klude osv.
Bemærkninger
Motorcyklen var egentlig min drømmecykel, men pga. prisen, valgte jeg at kigge efter noget andet.
Så kom afgiftsnedsættelsen heldigvis, hvilket gjorde at den faldt ca. 30.000,- i pris.
Jeg fik et godt tilbud på denne, og fik samtidig mulighed for at købe den på nogle fordelagtige vilkår gennem det firma hvor jeg er ansat.

Den er købt hos Heidi ved Brdr. Jensen i Horsens, og jeg har indtil videre kun roser til dem. Især Søren, Søren og Heidi.

Jeg synes det er fantastisk, at man kan konstruere en motorcykel der er så god, til så mange forskellige ting.
Jeg følger fint med liter-sportscykler, men jeg kan køre på stranden på hjemturen, eller køre Europa rundt på samme cykel.

Det bliver aldrig gammelt at køre fra sportscyklerne!
Kommentér på:
KTM 1190 Adventure
Annonce