BMW F800 ST [Tidl. motorcykel] 2007
678 visninger
|
Oprettet:
BMW F800 ST
Årgang:
2007
Motor:
Parallel Twin 800 ccm med kontravægt på krumtappen. Lyder og føles lidt boxer-agtig
Hestekræfter
86 Hk - og vigtigere: Over 80 Nm
Fælge
Standard letvægtsvælge, originale.
Med fine detaljer som f.eks. at ventilen på forhjulet sidder i en hul eger og er vinklet, så det er nemt at tjekke tryk og fylde luft på, i stedet for den almindelige placering i fælgbanen.
Med fine detaljer som f.eks. at ventilen på forhjulet sidder i en hul eger og er vinklet, så det er nemt at tjekke tryk og fylde luft på, i stedet for den almindelige placering i fælgbanen.
Dæk
Samme montering som på sportscykler med 180/55x17 bag og 120/70x17 for.
Topfart
Max 180 km/t. med sidetaskerne :-)
Tuning
Har en "Boosterplug" der sikrer lidt federe blanding ved lave omdrejninger. Det giver lidt mere moment og gør den mere letkørt end normalt. Bl.a. kan man sætte i gang kun ved at slippe koblingen, det kan man ikke, når den er standard.
Styling
Ikke nogen, BMW har gjort den aparte nok i forvejen :-)
Ekstraudstyr
Centerstøttefod og originale side- og toptasker.
Samme nøgle til alt, også til tasker.
Fartholder
Samme nøgle til alt, også til tasker.
Fartholder
Bemærkninger
Næste skridt på min rejse i MC-verdenen har ledt mig til en mere komfortabel og praktisk cykel, der gør det behageligt at suse på job på MC, selvom turen involverer masser af langsom kø på motorvejen i storkøbenhavn.
Samtidig er den temmelig let, vejer kun 20 kg. mere end min R6'er, så den er overraskende agil og sportslig - selvom den naturligvis mangler evnen til et eksplosivt sprint. Vægtfordelingen er også god med tanken under sædet, i stedet for at være placeret højt ovenpå rammen.
Jeg er mega glad for den, den virker indtil videre som det perfekte kompromis på en praktisk cykel der samtidig tilbyder køreglæde.
Samtidig er den temmelig let, vejer kun 20 kg. mere end min R6'er, så den er overraskende agil og sportslig - selvom den naturligvis mangler evnen til et eksplosivt sprint. Vægtfordelingen er også god med tanken under sædet, i stedet for at være placeret højt ovenpå rammen.
Jeg er mega glad for den, den virker indtil videre som det perfekte kompromis på en praktisk cykel der samtidig tilbyder køreglæde.
BMW F800 ST
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 661
nov 2006
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 185
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.464
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 652
feb 2014
Følger: 9 Følgere: 29 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 50
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 402
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 76
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.270
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 440