{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburatorsprit efter isdannelse?
  • #1   25. mar 2008 du kan godt hælde det i efter isen,til en tankfuld nok omkring en deciliter,
    men is dannes kun i dine kaburatore og ikke i din tank.
    isen dannes omkring "venturien" i dine kaburatore fordi der bliver ekstremt koldt lige presis der og kun når temperaturen er mellem 5+ grader og - 1 grad.
    husk der skal ikke meget sprit i,har set nogen som fylder meget i og det ikke nødvendigt.


  • #2   25. mar 2008 PS.hvis du har is i tanken har du sikkert vand i benzinen.

  • #3   25. mar 2008 Ja okay, 1 dl er ikke meget. Har lige købt en flaske hvor der står 2½ dl til 20liter (lige hvad der kan være i tanken) - og har set på flere forskellige flasker med forskellige anvisninger. Hvorfor kan de ikke blive enige. Hvis jeg så får motoren tændt og lader den kører, vil motorvarmen så ikke nappe isen eller er det spritten der tager det når det kommer igennem systemet?

  • #4   25. mar 2008 Det er egentlig rent hypotetisk, men nu hvor det har været så koldt tænkte jeg at det var en god idé. Ved ikke om der er is nogen steder, men som forebyggelse burde det jo være fint.

  • #5   25. mar 2008 hvis du har fået dannet is venter man bare til motorvarmen har smeltet isen.
    spritten gør at der ikke dannes is.
    jeg har altid kørt med "lidt" sprit i mine gamle hondaer om vinteren.


  • #6   25. mar 2008 men det er altid godt at forbygge.he he


  • #7   27. mar 2008 Karburatoris skyldes IKKE vand i tanken, men derimod at den fugt, der er i luften fryser i karburatoren, når den blandes med fordampet benzin (fordampning forbruger varme). Det er også derfor, som tidligere nævnt i tråden, at karburatoris kun forekommer når temperaturen ligger mellem +5 til -1 grad. Når det er koldere, er der stort set ingen fugt l luften, og når det er varmere kan varmeforbruget ved fordampningen ikke sænke temperaturen nok til at fugten fryser.
    Hvis det opstår skal man blot stoppe motoren, vente 5 min., så har varmen fra motoren smeltet isen.

    Moderne motorcykler (og biler) har stort set ikke problemer med karburatoris. Hvorimod det er meget almindeligt på lidt ældre konstruktioner.

    Vand i tanken er et helt andet problem med nogle helt andre symptomer. Dette kan iøvrigt også afhjælpes med karburatorsprit. Men her skal det ikke tilsættes kontinuerligt (når temperaturen er omkring frysepunktet), men derimod som en renselseskur en til to gange om året. Jeg vil dog her anbefale at bruge 1/4 - 1/2 liter til en tankfuld benzin.



Kommentér på:
Karburatorsprit efter isdannelse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce