1.565 visninger
|
Oprettet:
For s....! Olie på gulvet {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Til min store skræk ligger der nu en ordentlig klat olie under min ged. Det ligner ikke motor olie så er nok gear gassen der savler.
Det ligger lige under hvor koblingen sidder.
Hvordan kontrollere jeg olie standen på gearkassen og primæren ? Og hvor meget olie skal der være på ?
Lige et tillægs spørgsmål hvor køber jeg en haynes manual til en 1200 late shovel motor?
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 382
Online service manual
Log in her:
http://search.ebscohost.com/
User ID: Arborg
Password: Arborg
Tryk på linket hvor der står: Small Engine Repair Reference Center
Mvh. André.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 382
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
Eller pakdåsen ved trykstangen til koblingen. Så trænger der gearkasseoile ud i primærsiden. Den sidder i den store møtrik til koblingen, så koblingen skal af.
Eller en kammerat tager pis på dig, det er set før
Du tjekker olie på gearkasse ved at tage den lille skrue ud på kickdækslet, lige til venstre for kickakslen. Det skal komme ud når cyklen er lodret. Og så skal der ikke være mere på! Helt drænet kan der være 0,497 liter.
Går ud fra du har kæde i primær og den originale kædesmøring er blokeret ?
Så skal der bare være en slat i. Nogle siger olie op til tænderne på koblingshuset (lodret), men det synes jeg personligt er for meget, og sviner. Jeg hælder ingen olie i, men slasker primærkæden godt til i kædespray et par gange i sæsonen,- og har aldrig haft problemer.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.403
Eller brug Castrols MTX 75W/140
En fordel ved Bel-Ray er at de er RØD. så man kan se hvis man har et leak ved gearkassen på den måde.
Castrolen er MEGA god, og især til den nye 6 speed og de gamle 5 speed. Men er også fin i de gamle 4 speed.
Du kan finder data over alt dette på W&W hjemmeside.
Her er noget om de gamle gearkasser - Dette fix har vi lavet på en af mine venners HD. Samme med den møtrik jeg linker til fra W&W.
https://www.youtube.com/watch?v=Xsp238XVLgM
https://www.youtube.com/watch?v=XgDa0Qf_X-w
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2149404
Denne tandhjuls møtrik er mega god, da den er lavet med en ekstra o-ring som lukker for olie de kan løbe forbi via akslen. Og ike kun den pakning i midten.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.403
Og vedrørnede olie påfyldning af de gamle primærsider,må man må heller ikke komme for meget på for det er koblingsplader der er lavet til tør og IKKE våd.
Der finder dog nogle som kan begge dele - men lidt olie på dem der er lavet til tør dør de ikke af.
Brug Automat gearolie - og de mængde der skal i for at tænderne lige får fat og slynger det rundt er det som kan være i et normalt enegangs plast kaffekrus af de hvide. dog kun fyldt op til der hvor de sidste "ring" er i toppen. Ikke fyldt helt op.
De pakning der er ved trykstagen som Per også nævner skal også skiftes samme med det som jeg tidligere har nævnt. så er man sikker på man ikke får et leak.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 17
Super Baronen det er helt sikkert noget jeg kommer til at bruge mange gange.
Tror bare jeg kontrollere olien og påfylde hvor den mangler indtil vinter da der virker som noget jeg skal give mig god tid til at lave
Glæder mig til at jeg har rodet så meget med den at det hænger på ryggraden som på jer "gamle" hunde
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.403
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.403
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 17
For s....! Olie på gulvet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside