{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

Victoria kr26 250ccm - Opføre sig mærkelig ved varm / strøm problem. {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu i 3 år slåsset med min Victoria, og næsten gået mere med den end kørt

Den har været ved en ældre herre som laver veteran, som har sat nyt ledningsnetværk på da han mente det var en mulig kortslutning et sted + han har godkendt at den lader det den skal,, + han har meldt lidt pas på den

Når den bliver varm / har kørt en 10-20km, så vil den pludselig hakke i det for så at gå ud, medmindre jeg når at slå lyset fra, så har jeg 2-5km, før den gør det samme,,, altså som om den er afladt for strøm, men se min video. Der har jeg kørt 10km, og den er begyndt at te sig mærkelig når jeg slår den på lang lys og alligevel måler jeg stærk strøm ?.

Har prøvet med 2 slags batteri'er fra thansen, og har 2 friske batteri'er nu jeg skifter med, så jeg ikke skal trække hjem altid.

Hvad kan det være ? Nogle ideer ? Den er altid fin de første 10 km, men så begynder den at blive tvær,,, skifter jeg over til frisk batteri efter de 10 km, så har jeg kun 4-5 km før den gør det samme på det friske batteri. og måler masser af strøm på batteri'erne + den lader. MÆRKELIGT!

(ps så pumper jeg benzin i karet i video'en for den ikke tømmer den, og altså bliver i tomgang,,, det er også lidt irreterende det er nødvendigt)





Kommentarer på:  Victoria kr26 250ccm - Opføre sig mærkelig ved varm / strøm problem.
  • #1   22. okt Nu skyder jeg lidt fra hoften her:
    Tænke at den har magnettænding. I så fald kunne det være magneten. På den anden side, taler du om at den har batteri. Hvad er det for tænding du har på den ?
    Kunne det være noget med din lader og relæ ?
    Jeg har hørt om lignende problem med Triumph, hvis karburatoren bliver for varm. På min har jeg sat en isolering mellem karburator og manifold.

    Det er som sagt kun lige et par skud fra hoften. Lad mig vide hvad du tænker ?


  • #2   22. okt Hvis du er på Facebook, så meld dig ind i MC Portalen, som jeg administrer. Så smider vi din video på dér, og ser om nogen kan noget. Der er flere dygtige folk, ved jeg

  • #3   22. okt Har samme problem. Så jeg skifter tænding. Har konstateret det er dårlig tænding (spole eller knikser og har forsøgt skifte og rense og alt muligt). Men gnisten står fint blå i værkstedet, men efter 5-10 km hakker den som om den får for meget/lidt benzin. Tager tændrøret ud og ser en rød gnist som ikke kommer hele tiden. Indtil den er kølet lidt af. Kunne nok fikse det med en ny tændspole. Men gider ikke det pjat mere og sætter 12 volt og elektronisk tænding på.

  • #4   22. okt hvor køber jeg elektronisk tænding henne ?

  • #6   25. okt +1 til #5.
    Det er virkeligt monter og glem.
    Hvis du ikke er verdensmester i ledningsnet mm, så ring til en ven den dag du skal montere det.

    HUSKAT købe en aftrækker til generatoren. De tager ved, når der skal sendes til DK.

    Selv om tændingskablet fra powerdynamo ikke ser rigtigt veteranagtigt ud, så brug det alligevel. Det dur, og det er et træls sted at se, at man ender med at få problemer,

    Du vil finde, at du pludseligt har nogle nye 'Dåser' der skal anbringes. Jeg er ikke mester i KR 26, men der er som jeg husker det både en værktøjskasse og et dæksel, man kan smide ting om bag ved.

    Oven i prisen kommer et 12 V batteri og nogle 12 volt pærer + måske et horn, så forvent at du bruger 2000 til 2200 kr. på oplevelsen.
    Og glem derefter alt om strøm og tænding.


  • #7   25. okt Et sted holdr jeg rigtigt meget af dem. I deres vejledning skriver de noget om: 'Hvis din powerdynamo ikke virker, SÅ LAD VÆRE MED AT RETURNERE DEN. Den fejler ingenting. Du har monteret et eller andet forkert'....

Kommentér på:
Victoria kr26 250ccm - Opføre sig mærkelig ved varm / strøm problem.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside