1.751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hurtige blink Hurtige blink

Har nogle lige lovligt hurtige blink på min mc, købte nogle modstande hos min mc forhandler, med når de kommer på blinker den stadig lige hurtigt bare svagere.... Det er jo nok en forkert modstand, men er der nogen der ved om man kan måle sig til størrelsen af modstanden der skal på?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtige blink
  • #1   2. mar 2009 hvordan har du monteret dine modstande


  • #2   2. mar 2009 Hvordan har du forbundet modstanden? Den bør sidde parallelt. Lyder lidt som om du har sat den i serie...

  • #3   2. mar 2009 nøjagtig som jesper k siger

  • #4   2. mar 2009 prøv at vend modstanden om smiley

  • #5   2. mar 2009 Nemlig. Kan godt beregne modstanden for dig hvis du oplyser effekten på den originale pære samt på den nye... Så kan du tjekke at du har den rigtige modstand

  • #6   2. mar 2009 Og en modstand kan ikke vendes forkert (se smiley)

  • #7   3. mar 2009 Ved jævnstrøm kan modstande godt vendes forkert, men motorcykler kører på vekselstrøm (hvilket er grunden til, at de både kan blinke til højre og til venstre), og ved vekselstrøm gør det ikke så meget, at man kommer til at vende modstandene forkert, da de så bare slår til lidt efter, når strømmen løber tilbage igen.

  • #8   3. mar 2009 Nogen gange, afhænig af motorcykel, skal også bruge et nyt blink relæ, samt modstandende. Taler af erfaring:) Nu ved jeg ikke lige hvilke modstande de bruger og hvordan de er sat, men hvis det ikke virker er der stor sandsynlighed for at du skal bruge et nyt blinkrelæ til 200,-kr.

  • #9   3. mar 2009 motorcykler kører IKKE på vekselstrøm. Der sider jo et batteri på og så er det jævnstrøm, der er ingen der har opfundet et vækselstrøms batteri endnu. Genaratoren, eller lade anlægget om du vil, er væksel strøm, men det bliver lavet til jævnstrøm i ensretteren. modstande kan som sådan ikke vende forkert i hverken jævnstrøm eller vækselstrøm, men de kan monteres parallelt eller i serie og her skal de være monteret parallelt. GRunden til de fleste motorcykler blinker hurtigt, eller slet ikke blinker, når de for monteret LED blink er, at det orginale blinkrelæ skal have en belastning på 42W pr side (2 x 21W) for at virke korrekt, da LED blink bruger mellem 1 og 2 W begynder relæet at skabe sig, der for montere man en modstand parallet over blinket hvor den resterende effekt bliver afsat i.

    Håber dette gav en afklaring.

    Som regel er det ca 7,5 ohm ved hvert blink eller 3,6 - 3,9 ohm pr side.
    Man kan også få et blinkrelæ beregnet for LED der skal man ikke bruge modstande, men der skal man være varsom på hvordan ens instrumentbord er, hvis der sider en lampe for indikering af blink virker det måske ikke hvis der sider 2 lamper skal man kontrolere om relæet kan håndtere dette.


  • #10   3. mar 2009 Kreativ forklaring med vekselstrøm og højre/venstre blink ellers;)

  • #11   3. mar 2009 Jeg har prøvet at vende modstanden begge veje, har bare loddet den på den ene ledning har prøvet både plus og minus. Men den skal måske sidde imellem plus og minus?

  • #12   3. mar 2009 Ja det skulle den, selvfølgelig...!!! nu virker det....Tusind tak for de fine svar smiley

  • #13   3. mar 2009 Hehe velbekomme...

  • #14   3. mar 2009 aah tror du skal have nogle flere modstande på bare for en sikkerheds skyld!! Modstande kan man ik få nok af smiley

Kommentér på:
Hurtige blink

Annonce